בי"ס שלב פתח שעריו מחדש אחרי סגירתם מאז משבר הקורונה

היום נמשך גל הקליטה של החינוך המיוחד במוסדות החינוך, לפי התכנית ילמדו לסירוגין בימים מסויימים, והכל תלוי במערך ההיסעים.

יום ראשון בבי"ס
יום ראשון בבי"ס

ביה"ס שלב בבית שמש פתח שעריו עוד אתמול ללימודים לפי תכנית הקפסולה, כלומר מספר ילדים מצומצם מהמסגרת בכל כיתה עם צוות מתאים. והתלמידים שחוו את ספסל הלימודים מחדש התרגשו פעמיים, לפגוש במוריהם וגם לזכור יום מיוחד בחיי העם היהודי בארצו המתחדשת. אחת מצוות המורות קיימה טכס מרגש מאוד ליום השואה אליו התחברו התלמידים במערכת הזום.

נעמה אילוז מנהלת ביה"ס המציין בשנה הבאה עשרים שנות קיומו התרגשה כאילו זה היה יומה הראשון במערכת "לא קל, לא פשוט בכלל, צריך להיערך בעבודה אינטנסיבית לתת מענה לתלמידים שלנו. ואנחנו עם הצוות כאן מחכים לבואם. מקווים שמערך ההיסעים יפעל כנדרש ואז נוכל לעבוד יותר באינטנסיביות עם הילדים. ימי הקורונה היו ימים לא פשוטים לכולם, להורים, לתלמידים ובוודאי גם לנו. אנחנו כאן עם הלב ועם הנשמה מוכנים לתת לילדים ה שהחסירו בימי הקורונה".

המשק מתחיל לחזור לעצמו אט אט, שלב ראשון במערכת החינוך הוא השבת ילדי החינוך המיוחד למסגרות, וגם הם בהתאם לשלבים מונחים בידי משרד הפנים שמקבל הנחיות והסכמות ממשרד הבריאות.

היום צריך להתחיל ביצוע המתווה שקבע משרד הפנים באשר להפעלת מערכת החינוך המיוחד בכל הארץ. הפעלת המתווה תעשה באופן מדורג בשני שלבים. שלב‏ א': מענה ‏אישי לימודי וטיפול‏ פרטני‏- קבוצה‏ של‏ עד‏ שלושה תלמידים‏ ועד‏ שני‏ אנשי‏ צוות ‏קבועים ‏בכל ‏מפגש. שלב ‏ב':‏מענה ‏קבוצתי‏- קבוצה‏ של‏ ארבעה‏ תלמידים‏ ועד ‏שלושה‏ אנשי ‏צוות ‏קבועים‏ בכל‏ מפגש.

תלמידים הלומדים בכיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים ותלמידים הלומדים בשילוב עם סל אישי יגיעו בהתאם למערכת האישית, לא יאוחר מיום רביעי כח' ניסן תש"פ, 22.4.20 דהיינו החל מהיום. משרד הפנים מוסיף בהודעתו על תחולת השלבים, כי עד להודעה חדשה המתווה ייושם בהתאם לשלב א' בלבד. לקראת המעבר לשלב ב' יינתנו הנחיות מתאימות.

משרד הפנים גם מעמיד תנאים ברורים להפעלה, ניהול אורחות חיים ושגרה מוקפדים הוא תנאי יסוד לקיום פעילות וביניהם הצוותים‏ המקצועיים, ‏התלמידים ‏והוריהם, יגיעו ‏למוסד‏ החינוכי‏ בתנאי‏ שאינם ‏נדרשים ‏לבידוד ‏על‏ פי הנחיות‏ משרד ‏הבריאות,‏ללא‏ חום ‏מעל‏º38 או ‏תסמינים‏ הקשורים‏ בקורונה‏) שיעול,‏ קשיי ‏נשימה או ‏תסמין ‏נשימתי‏ אחר(

במסמך שהופץ לקראת הפעלת שלב א, מופיעים 16 סעיפים ברורים לתפעול השלב הזה, ביניהם לכל המשפחה, וביניהם רק לצוותים או לטובת ילדי החינוך המיוחד. עוד נכתב גם כי: " תתקיים הקפדה יתרה על היגיינה אישית ‏לפני ‏תחילת ‏הפעילות, ‏במהלכה ובסיומה. ‏איש ‏הצוות ‏והתלמיד‏ יקפידו‏ על שטיפת ידיים עם מים וסבון או חומרי חיטוי. גם ‏אם‏ עטו ‏כפפות‏ במהלך‏ המפגש,‏ בסיומו ‏יש ‏להוריד‏ את‏ הכפפות,‏ להשליכן ‏ולשטוף‏ היטב ‏את ‏הידיים

ומה באשר למוקדי הפעלה במוסדות חינוך רגילים - בתי ספר וגני ילדים. לא כל מוסדות החינוך ייפתחו, באופן מפורש קובע משרד הפנים כי המוקד ‏יופעל ‏במוסד ‏חינוכי‏ (שאינו ‏בית ‏ספר/גן‏ לחינוך‏ מיוחד) אשר ‏יקבע על ‏ידי‏ הרשות/הבעלות,‏ עבור ‏תלמידים‏ הלומדים ‏בכיתות ‏חינוך ‏מיוחד בבתי ‏ספר ‏רגילים ‏ועבור ‏תלמידים ‏הלומדים ‏בגן/בכיתה ‏לחינוך ‏רגיל, הזכאים‏ לתמיכה ‏מסל‏ אישי,‏ במוסדות ‏רשמיים‏ ובמוסדות‏ מוכרים‏ שאינם ‏רשמיים.

נושאים: ביס שלב, בית שמש, מערכת החינוך, משרד הפנים
יום ראשון בבי"ס
יום ראשון בבי"ס
יום ראשון בבי"ס
יום ראשון בבי"ס
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: