בהיעדר מצויינות במתימטיקה מציינים מדעים וטכנולוגיה

למרות שבית שמש משתתפת במסגרת קרן טראמפ, וראש העיר שלה היא יו"ר ועדת ההיגוי של התכנית, האירוע שכביכול בא להציף את קרן טראמפ למעלה הוא דווקא יריד מדעים המתקיים באשכול פיס.

לוגו שבוע המצויינות
לוגו שבוע המצויינות

130 מוסדות, גופים וארגונים יפתחו את שעריהם לקהל הרחב למשך שבוע בשלל אירועים, הרצאות, פעילויות וסדנאות, ללא עלות ובכל רחבי הארץ, כדי לחגוג ביחד מצוינות ישראלית. למרות שבית שמש נמצאת במסגרת- קרן טראמפ- המפעילה את שבוע המצויינות לא יצאה שום הודעה מזמינה לציבור ההורים או התלמידים להשתתף בכלל האירועים האלה. אם בכלל ישנם.

מערכת החינוך בבית שמש כוללת 43 חטיבות ביניים ובתי ספר תיכוניים, מתוכם, רק תלמידים מ-13 מוסדות נבחנים במבחני הבגרות. כיום, על אף ש-27% מהתלמידים מתחילים את מסלול חמש היחידות במתמטיקה בכיתה י', רק 17% מהם מסיימים אותו בכיתה יב'. העירייה מעריכה שצניחה זו היא כתוצאה מכך שהמעבר מחטיבת הביניים נעשה ללא הכנה מותאמת. בחטיבת הביניים, פועלות כרגע חמש כיתות מצוינות, שבהן לומדים רק 20% (155) מהתלמידים. כדי לספק מענה לסוגיה זו, העירייה מתכננת (הדברים לקוחים מתוך אתר הקרן) לפתוח תשע כיתות מצוינות נוספות, כך שבשנת 2023, ל-40% (300 תלמידים) מתלמידי כיתות ט' בעיר תהיה הזדמנות ללמוד ברמה גבוהה. מאמץ זה ידרוש סיוע ל-40 מורים למתמטיקה ול-24 מורים למדעים המלמדים כיום, כדי לשפר את הפרקטיקות שלהם. התוכנית היא להפעיל שתי קהילות מקצועיות לומדות עבור מורים למתמטיקה ולמדעים בבתי הספר הממלכתיים והממלכתיים-דתיים, ולמסד קהילה נפרדת לפיתוח מקצועי עבור מורים למתמטיקה בבתי ספר חרדיים. האם אנחנו בדרך לשם? כלומר להגיע ל-40% מהתלמידים הלומדים ?

אלי הורביץ, מנכ״ל קרן טראמפ לחינוך: "יש לנו סיבה טובה להתגאות במצוינות ובמצוינים שלנו שפורצים דרך ומגיעים לשיאים מדהימים. אבל חשוב גם שנזכור שבכל אחת ואחד מאתנו טמונה מצוינות והבחירה היא בידינו. האם רק להביט מהצד ולמחוא כפיים לאחרים, או ללמוד, להשקיע, להתאמץ ולהשתפר, ואז להיות הכי טובים שאנחנו יכולים"

השבוע, מיד עם תום חגיגות יום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל, התחיל לראשונה בארצנו 'שבוע המצוינות הישראלית'. במהלך שבוע שלם (8-12 במאי) הציבור הישראלי מוזמן לחוות מקרוב ולהתגאות בהישגים שישראל הביאה לארץ ולעולם, בתחומי ההייטק, המדע, הרפואה, הביטחון, הכלכלה, הספורט, המוסיקה, הקולינריה, המחול, החקלאות, ועוד.

את הפרויקט יזמה קרן טראמפ לחינוך, המקדמת מצוינות לכל אורך השנה, והצטרפו אליה כ-130 ארגונים, חברות ומוסדות בישראל, ולכולם מכנה משותף: לעודד, לטפח ולקדם את ערך המצוינות כמפתח להצלחה שלנו כפרטים וכחברה כולה. השותפים לפרויקט יצרו במיוחד לכבוד השבוע אירועים מיוחדים ללא עלות וכולם מוקדשים לנושא המצוינות הישראלית, על כל גווניה.

היכן בית שמש? בית שמש מקבלת מקרן טראמפ סכום של 740 אלף ₪ לשלוש שנים אשר יסתיימו בשנת 2023.

מטרת התכנית היא שתלמידי כיתות המצוינות יהוו 40% מסך מסיימי כיתות ט' בשנת 2023 האם מישהו כאן בעירנו יכול להציג נתונים על כיתות המצויינות?

יו"ר ועדת ההיגוי של הרשת היא עליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש, אז פעמיים היינו צריכים השבוע להתברך בהזמנה להשתתף בשבוע המצויינות. אלא שאין הזמנה כזו ואולי שכחו או שאולי העומס של ירועי תל בית שמש והעצמאות מנעו להתארגן...

ראש מינהל חינוך הגב' שרי דרור אומרת שיש מרכזי למידה, יש רווחה חינוכית, ויש קורס בגרויות. ואנחנו שאלנו על קרן טראמפ, אם יש למה אין דוח קיימות? למה אנחנו השבוע לא מציינים את שבוע המצויינות של קרן טראמפ. אם יגיעו נתונים נציגם לפניכם...

נושאים: קרן טראמפ, בית שמש, עליזה בלוך, שרי דרור
לוגו שבוע המצויינות
לוגו שבוע המצויינות
לוגו שבוע המצויינות
לוגו שבוע המצויינות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: