סקר מגדילים – לקראת הבחירות ברשויות המקומיות: 84% מתושבי הערים יעניקו בבחירות חשיבות לעמדת המועמדים לראשות העיר בנושאי התחדשות עירונית

כך עולה מסקר שערך מגדילים – הארגון הישראלי להתחדשות עירונית, בקרב מדגם של 400 תושבים בערים השונות. בית שמש לא נמצאת ברשימת הערים

בן מסינג מייסד מגדילים
בן מסינג מייסד מגדילים

בסקר מגדילים השתתפו בעלי דירות, כאשר 85% מהם הן דירות שיש להן פוטנציאל לביצוע פרויקט התחדשות עירונית במתכונת כזו או אחרת. תוצאות הסקר מעודדות דווקא מבחינת ראשי הרשויות הנוכחיים, שזוכים לתמיכה יחסית גבוהה של התושבים, לפחות בכל הנוגע להתחדשות עירונית. על פי הסקר, למעלה ממחצית (56.6%) מהתושבים מרוצים עד מרוצים מאד מתפקוד ראש העיר שלהם בנושא ההתחדשות העירונית בעיר. עם זאת, ישנו עדיין נתח לא מבוטל של 41% מהתושבים שאינם מרוצים מתפקוד ראש העיר שלהם בתחום ההתחדשות העירונית. בנוגע למדיניות הכללית של העיריות בתחום תכניות התמ״א נראה כי התמיכה של התושבים היא נמוכה יותר. על פי הסקר, כ-71% מהתושבים ציינו כי רמת התמיכה שלהם במדיניות העירייה בתחום התמ״א עומדת על ציון של 1-3 (בדירוג של 1-5, בו הציון 5 מהווה תמיכה מלאה במדיניות העירייה, ו-1 מציין חוסר הסכמה).

הנשאלים בסקר נתבקשו לדרג לדעתם מיהן הערים המובילות בישראל בקידום התחדשות עירונית. מהסקר עולה כי הדעה הרווחת בציבור היא שתל אביב ורמת גן הן הערים המובילות ביותר בישראל בקידום תוכניות התחדשות (כ-21%), ולאחר מכן מדורגות – רעננה, גבעתיים, הרצליה, קריית אונו ובת ים. בית שמש אינה כלל ברשימה הכוללת של 18 ערים המדורגות ראשונות בסקר בהם יש התחדשות עירונית.

לדברי בן מסינג, מייסד ובעלי מגדילים: "בסוף השנה ייערכו הבחירות המוניציפליות בישראל, כאשר הסקר שערכנו צופה באופן חד משמעי כי ההתחדשות העירונית תהווה אחד הנושאים המרכזיים על סדר היום בקמפיינים השונים של המועמדים לרשויות באזורי הביקוש. הסקר מגלה שהתחדשות עירונית היא הנושא החשוב ביותר עבור תושבי הערים, והם מעניקים חשיבות גדולה לעמדת המועמד לראשות העירייה בנושא. התחדשות העיר נוגעת באופן ישיר לאיכות חייהם של התושבים, כאשר רק באמצעות פרויקטים מסוג זה ניתן ורצוי היום לחדש שכונות ישנות ומתפוררות, לחזק את המבנים להצלת חיים בחירום, ולשפר באופן משמעותי את איכות החיים של התושבים".

נושאים: בית שמש, התחדשות עירונית, סקרים
בן מסינג מייסד מגדילים
בן מסינג מייסד מגדילים
בן מסינג מייסד מגדילים
בן מסינג מייסד מגדילים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: