2942 נפש עזבו מראשית השנה

שהם כ-582 משפחות בגודל ממוצע של זוג הורים ושלושה ילדים. ההגירה או הבריחה ההומנית נמשכת מול כל ההצהרות על רצון לחיים משותפים. לידיעתכם ביבי וכחלון

הפגנת חרדים קיצוניים
הפגנת חרדים קיצוניים

הנה נתון שישמח את מכריזי ההכרזות על בית שמש חרדית, גם השנה נמשכה בריחת תושבים מהעיר. עיר שיש בה הגירה ברמה ובכמות הזו מחוייבת לעשות לעצמה חשבון נפש ובית שמש אינה עורכת את החשבון הנדרש.

כמה עזבו את העיר? אז לפי נתוני ומרשמי האוכלוסין במשרד הפנים, עזבו את העיר בשנה האחרונה 2942 נפש!!! ואם נתרגם אותם למשפחה ממוצעת, זוג הורים פלוס שלושה ילדים, מדובר ב-582 משפחות שהרימו רגליים מבית שמש ועזבו אותה לאנחות.

את מקומם תפסו משפחות חרדיות עם כל המשתמע מכן, אוכלוסיית העיר על פי נתוני משרד הפנים מונה למעלה מ-120 אלף תושבים . כ-47 אלף מתוכם ילדים ובני נוער עד גיל 12. עד גיל 17 המספר גדל ל-61 אלף נפש. מה שאומר כי מחצית מהאוכלוסיה בעיר היא עד גיל 17!!!

רק 13.7% מאוכלוסיית העיר מעל גיל 50. בית שמש עיר צעירה מאוד...

החיים בבית שמש מתאפיינים בצמיחה פיסית מואצת, בניית דירות לרוב לציבור מסויים, מה שמוגדר בידי מובילי הצמיחה כצורך לפתרון מצוקת הדיור בציבור החרדי. לציבור החרדי יש צרכים ואיפיונים בלבדיים, אותם צריכה הרשות המקומית להעניק.

גורמי דחיפה להגירה בבית שמש הם גורמים חברתיים, אפשרויות מוגבלות לבילוי חברתי ותרבותי, חיים במסגרת חברתית קשה או לוחצת וריחוק מחברים. אם נוסיף כי בעיר שלנו יש גם גורמים פוליטיים, שלטון המגביל את חופש הפרט ואת זכויותיו, רדיפות או אפליה על רקע דתי, פוליטי או חברתי. כל אלה נעלמים מעיניהם של קובעי המדיניות הארצית ובהם משרדי השיכון, הפנים ומשרד האוצר שמובילים את תכניות הבנייה בעיר.

בבית שמש גם נקעה סובלנותם של רבים מהתנפלות הקנאים על העיר ובעיקר בשל החידלון השלטוני לגבור על פעילותם הפוגעת בתדמית העיר. רבים מהמהגרים גם מבינים שמיצו את יכולתם בעיר ומחפשים לעצמם שדה חדש לרעות ולהתפתח בו..

נתון ההגירה של 2942 נפש שם ללעג את תכנית הבניה לבית שמש עיר משותפת לחילוניים וחרדים של בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון. הם יכולים לדבר, התושבים מבינים אחרת...

נושאים: נתניהו, כחלון, חרדים, בית שמש
הפגנת חרדים קיצוניים
הפגנת חרדים קיצוניים
הפגנת חרדים קיצוניים
הפגנת חרדים קיצוניים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
2942 נפש עזבו מראשית השנה
מתי תבינו...נכתבה ביום שני, 13 בנובמבר 2017, 06:44

לכל רואה השחורות, מתי תבינו שבצורה הזו אתם התורמים העיקריים להגירה השלילית ? אני מסכים עם חלק מהמגיבים שצריך להציג קצת את הדברים החיוביים כדי ליצור הגירה חיובית של אנשים נורמליים מכל רחבי הארץ

2942 נפש עזבו מראשית השנה
יוליהנכתבה ביום ראשון, 12 בנובמבר 2017, 04:28

חברי רפי, אני גרתי ברמה א חמש שנים ועברתי עם ילדי לבית שמש הוותיקה, אתה לא מבין מה עברתי שם, כשכל פעם שיצאתי עם מכנסי טרנינג לשפוך אשפה איך הביטו בי השכנות ובעיקר השכנים. אם אתה חושב שזה נעים, אז ממש לא. לי לא היה נעים וברחיתי משם....

2942 נפש עזבו מראשית השנה
אבידענכתבה ביום ראשון, 12 בנובמבר 2017, 04:25

חבל שאנשים לוקחים כתבה ובמקום לנסות לתקן ממנה, תוקפים את הכותב. ציון סולטן לא צריך הגנה ממני, הוא חזק ובהחלט מביא ומציף לפנינו הקוראים נקודות שבמקומות אחרים 'מעדיפים' להתעלם מהם. אם הנתון מפריע לכם, קדימה תתמודדו איתו ותנסו לעשות הפוך, תפעלו אתם כדי להביא לבית שמש אוכלוסיה אחרת מזו שהורגלה לקלוט בשנים האחרונות. מי שמדבר על אוכלוסיית שערי העיר כגורם מאזן מול כל הכמות החרדית שהגיעה לעיר אז כנראה באמת מעוניין רק לפגוע בכותב ובתוכן כתיבתו. אני מחזק את ציון סולטן, תמשיך לעשות עבודה חשובה שאתה עושה.

2942 נפש עזבו מראשית השנה
רפינכתבה ביום שישי, 10 בנובמבר 2017, 08:28

החבר היקר שהגיב (קשקוש ודימגוגיה )תגובה נפלאה ונכונה .הדברים מדויקים אני גר ברמה א ורואה בדיוק איזה קהל הגיע עורך העיתון שפעם אהבתי לקרוא את העיתון שלו כותב הרבה לשון הרע ומשחיר את העיר עם כל מיני מאמרים כאלה או אחרים הנובעים מצרות עיין.בית שמש מתפתחת מהר מאוד הכל יש בה ושלום אדרי ומשה שיטרית ואלייאס וכן ראש העיר וחביריו עושים רבות למען העיר ולמען כולם.כשמר וועקנין היה ראש העיר לא היה פה שום דבר ואילו היום ברוך השם.

2942 נפש עזבו מראשית השנה
קשקוש ודמגוגיהנכתבה ביום שישי, 10 בנובמבר 2017, 07:38

ציון היקר. מספיק ללכלך על עירנו היפה. מהיכן אתה מגיע למסקנה כי מי שעזב הינו משתייך לציבור שאינו חרדי ? מי אמר לך מהי אמונתו של מי מבין התושבים שעזבו ? אפתיע אותך כתושב מסורתי בעיר ואגלה לך כי אני מכיר משפחות חרדיות שעזבו (לירושלים, בני ברק וביתר עילית) את העיר ונכללות בסטטיסטיקה שלך. מנגד אני מכיר משפחות של דתיים לאומיים שבאו להתגורר בעירנו ממקומות אחרים וכן גם זוגות צעירים מסורתיים מהמושבים אשר באים לקבוע כאן את ביתם. תפסיק לראות דברים דרך פריזמה ומשקפיים רעות. סייע לעירנו להמשיך להביא לעיר ציבורים מגוונים, כפי שמגיעים רק תסתכל בשכונת המשקפיים ובאוכלוסיה שבאה לשם, רק תבדוק מי רוכשים דירות בשכונת מ 3, בנופי השמש וב נופיה. הכל מהכל מגיעים לכאן. עליך להתחיל ולנסות לשנות גישה ולקדם עידוד אוכלוסיות חדשות שיבואו לעיר. העיר מתפתחת ומתקדמת (ונכון שלא מספיק), מי שלא טוב לו מוזמן ללכת ומי שבא ברוך הבא. :)

2942 נפש עזבו מראשית השנה
א.ח.נכתבה ביום שישי, 10 בנובמבר 2017, 06:00

וכמה חרדים הגיעו?

2942 נפש עזבו מראשית השנה
דינהנכתבה ביום שישי, 10 בנובמבר 2017, 05:51

עצוב מאוד...

2942 נפש עזבו מראשית השנה
ש. אליאבנכתבה ביום שישי, 10 בנובמבר 2017, 05:44

לא להאמין.... איך הצליחו החרדים במזימה