דו"ח רו"ח מבוקר לשנת 2019- אושר או לא אושר?

בעוד של-127 רשויות מתוקנות ברחבי הארץ פורסם הדוח המבוקר, זה של העיר בית שמש לא פורסם למרות שהועבר לידי העירייה. האחראי אגב לפרסום הדוח הוא משרד הפנים.

עיר ללא דוח רו"ח מבוקר
עיר ללא דוח רו"ח מבוקר

מה שונה בית שמש מ-127 רשויות מקומיות, כולל המועצה האזורית מטה יהודה, שהדוחות המבוקרים שלהם לשנת 2019 התפרסמו באתר משרד הפנים, ואילו הדוח המבוקר של העיר בית שמש אינו מצוי שם?אופקים, אילת, אור יהודה, באר יעקב, אשקלון, באר שבע ועוד כבר קיבלו את הדוחות המבוקרים ידיהם, ומן הסתם כבר דנים בהם במסגרות הביקורת הקיימות ברשיות או במליאות מועצת העיר של כל ישוב וישוב.

מה עם הדוח של בית שמש? משרד הפנים לא אישר עדיין את הדוח המבוקר שלה, כך אומר גורם בכיר בעירייה. לפני כארבעה חודשים נמסר לנו שהדוח כבר אושר בידי משרד הפנים, והועבר לידי הרשות המקומית. בחודש ספטמבר 2020 שאלנו את דוברות משרד הפנים, הנה תשובתם לשאלתנו לגבי הדוח המבוקר. "מבירור עולה כי דו"ח מבוקר עיריית בית שמש טרם נדון במליאה ועל כן טרם פורסם, ע"פ חוק ניתן לפרסם את הדו"ח עד 30.11.20."

על פי הנוהל הוא שעד חודש יולי בכל שנה מתפרסם דוח ביקורת ערוך בידי רואה חשבון מטעם משרד הפנים. הדוח מספר את התנהלותה הכספית של העירייה, חושף את גירעונותיה, בודק ומעמיק ביכולת ההישרדות הכלכלית כולל דיווח על קרנות הרשות הקיימות, מקור לא אכזב למימוש פנטזיות, כביכול למען הציבור. ראו ערך עשרות היבילים שנרכשו בידי העירייה לשימוש קהילות בשכונות חדשות.

דוחות הביקורת נשלחים לידי הגב' עפרה ברכה מנהלת אגף בכיר לביקורת ברשויות המקומיות במשרד הפנים, ומשם לידי גזברי הרשויות בכל עיר ועיר. בטרם פרסומן ברבים מאפשרים לראש הרשות ולגזברה להגיב ולהתייחס לטענות ואו לממצאים שנמצאו בידי רוח.

שנת 2019 היא השנה הראשונה לתפקוד עליזה בלוך, מה היא קיבלה אנחנו כבר יודעים, כיצד היא התנהלה במערכת הכספית, חשוב לציבור לקבל תמונה אמיתית המשקפת את המציאות, תמונה שתאושש את התחושה הכבדה מהתנהלותה המאכזבת.

פרסום הדו"ח חשוב בעיקר לבדוק מה היו הליקויים כדי לתקן. לפי הדוח האחרון שפורסם, זה של שנת 2018, ואחת הרעות בימי שלטון אבוטבול היא אישור תקציב העירייה לא במועדו עד ה-31.12. של השנה היוצאת. הנה אנחנו ניצבים בפתח שנת 2021, ועדיין לא ידועה המסגרת התקציבית לשנה הנוכחית. לא רק שלא ידועה המסגרת, לא ברור כלל אם החלו במהלכים לאגד את התקציב העירוני לשנה החדשה, שכן לוועדת הכספים עדיין לא הגיע ספר התקציב המוצע. כלומר גם בימי בלוך ממשיכים באותן רעות חולות שסימנו את שלטון אבוטבול.

וזה רק סעיף אחד שעכשיו אנחנו נכוחים באי קיומו. מעניין מה יאמר הדוח לכשיתפרסם, האם העירייה ביצעה תקציבי פיתוח ללא גירעון? שנת 2018 סיימה אותם בגירעון של 5 מיליון ש"ח. נקודה חשובה נוספת שהדוח יחשוף היא תפקוד וועדות החובה בעירייה. כבר עכשיו ניתן לציין כי וועדת הביקורת, אחת מוועדות החובה החשובות בתפקוד העירייה לא התכנסה לדיון משמעותי. חלק נכבד מהוועדות אשר עליהם התגוששו חברי מועצת העיר להיות נוכחים בהם לא התכנסו.

נושאים: דוח מבוקר, בית שמש, תקציב, עליזה בלוך
עיר ללא דוח רו"ח מבוקר
עיר ללא דוח רו"ח מבוקר
עיר ללא דוח רו"ח מבוקר
עיר ללא דוח רו"ח מבוקר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: