24 יום אחרי הבחירות ואין עדיין קואליציה

צוות המו"מ של בלוך התפרק וכיום למעשה מתנהל המו"מ בידי אדם אחד בידיעת ובהסכמות בלוך. ההסדר המסתמן, הבית היהודי בלי סגן, שני סגנים לחרדים. ש"ס בדרך לאופוזיציה

יום הבחירות
יום הבחירות

המו"מ לקואליציה בין עיר מאוחדת בראשות עליזה בלוך ראש העיר הנבחרת לסיעות השונות עדיין בשלב הדיונים או הויכוחים אם תרצו. צוות המו"מ של בלוך התפרק ולמעשה אדם אחד מנהל בזמנו הפנוי את המו"מ. ועם זאת יש שמועות שלא מוסיפות בריאות: הסכמה עם אגודת ישראל על תפקידים בכירים בעירייה.

צוות המו"מ שמונה בידי בלוך הורכב משלושה אישים, מנכ"ל למשרד לשוויון חברתי אבי כהן, יגאל ביבי – ח"כ וסגן שר הדתות וכיום חבר מפלגה בש"ס ורוני רימון האסטרטג שליווה את בלוך במהלך הבחירות. האחרון סיים תפקידו ולכן החליט לפרוש מצוות המו"מ, השני , ביבי החליט לפרוש עקב אי הסכמה על דרך המו"מ, כך שכיום נותר רק אבי כהן.

קול הזמן מביא היום, יום שישי טור המפרט את ההסכם המתגבש עם אגודת ישראל ושלומי אמונים. היום שלושה חברי מועצה, אחרי התפטרות אבוטבול יהיו להם ארבעה. בלוך בונה על צירופם של הארבעה לתשעה שיש לה ובכך למעשה תתחיל את התפקוד ברוב הנדרש לקיים פעילות שוטפת. האם יש לה תשעה בטוחים? לא בטוח.. הבית היהודי כעוס ומאוכזב. אחד מפעילי הבית אף העלה פוסט בעניין.

על ההסכם המתגבש מול אגודת ישראל יש תרעומת לא קטנה. התנגדות עיקשת לא למסור שום נגיעה בתיק ההנדסה לסיעה. הטענות בתומכות רבות, ואולם מולם יש תזה שכדי להכניס חרדים יש חובה לתת להם לפחות תחושת שותפות מלאה. הביקורת הזו לא נופלת על אזניים אטומות, ובקרבת בלוך מדברים על כך שבלוך תישאר עם עין מפקחת על תיק הנדסה באמצעות היותה יו"ר ועדה לתכנון ובניה. משימה שלכאורה ברורה היא כי תישאר בכל מצב ובכל החלוקה בידי ראש העיר. בלוך עשויה לגלות שרוב העבודה בתיק ההנדסה מצויה בועדת המשנה או ועדת השניים בה חברים הממונה ומהנדס העירייה. עם סיעת הליכוד איש לא מתעסק, כאן יש הסכם ברור ומוסכם, ואין איש בכלל חושב לצמצם או לפגוע באיזה סעיף בהסכם. לקיום ההסכם ערב באופן אישי דוד ביטן, הח"כ. מעבר לכתף, יש קושי מול הבית היהודי לה מבטיחים בבוקר משהו ולמחרת כבר משנים... דבר המוציא מכליו את הנהגת הבית היהודי, נזכיר ונדגיש הם היו חלק בלתי נפרד מהניצחון של בלוך. לבית היהודי צפתה הפתעה במהלך המו"מ כאשר הוצע לה לוותר על משרת הסגן.

למי מיועד תפקיד הסגן השלישי? ובכן לפי שיחות עם גורמים המצויים יש כוונה מצד בלוך להיטיב עם החרדים ולהעניק להם שני סגנים תמורת תמיכה בקואליציה. מי יהיו שני הנציגים? בראשון יחזיק נציג אגודת ישראל, כנראה שמעון גולדברג, השני יימסר לאחת מבין השניים דגל או ש"ס כאשר המועדפת היא דגל התורה. "ש"ס עלולה להישאר היחידה באופוזיציה" אומר גורם בכיר בתנועה המאוכזבת מדרך ניהול המו"מ בידי שליחו של דרעי חיים ביטון, מנכ"ל התנועה.

אגב שמעון גולדברג אחד מחברי סיעת אגודת ישראל (שלומי אמונים) התראיין בקול ברמה ושם סיפר כי עדיין אין הסכם גם עם סיעתו.

סיכום: יש שמועות, אבל יש גם ידיעות מבוססות שאינן מבטלות את השמועות.

נושאים: קואליציה, בלוך, הבית היהודי, אגוי
יום הבחירות
יום הבחירות
יום הבחירות
יום הבחירות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
24 יום אחרי הבחירות ואין עדיין קואליציה
חייםנכתבה ביום שני, 26 בנובמבר 2018, 16:23

היום התפרסם בעיתונות החרדית, כי עליזה כבר התחילה בתכנית לצימצום החרדים, ע"י ייקור הדירות ברמה ד' וצימצומם. השאלה היא האם החרדים שעליזה בונה עליהם יתמכו בתכנית שלה ? האם תמורת התופינים שתחלק להם הם ישתקו על תכנית כזו ?

24 יום אחרי הבחירות ואין עדיין קואליציה
ל2נכתבה ביום ראשון, 25 בנובמבר 2018, 03:53

* מונטג הוא חלק מדגל התורה וחלק מהתומכים של עליזה התנגדו שהוא יקבל שוב את תיק הבניה והנדסה. אולי הרצון השפיע על המו"מ. *בבחירות האחרונות היה עימות בין הציר דגל-שס ולאגודת ישראל . בבית שמש , הם רצו יחד אבל בערים אחרות(צפת, י-ם) , הם הן רצו בנפרד

24 יום אחרי הבחירות ואין עדיין קואליציה
NDHCנכתבה ביום ראשון, 25 בנובמבר 2018, 03:35

מוזר, קראתי בתקשורת החרדית שאגודת ישראל תכנס לקואליציה (יש עיתון שטען שהם יקבלו את תיק ההנדסה אבל התיק כנראה יעבור שינוי) ודגל התורה תלך לאופוזיציה

24 יום אחרי הבחירות ואין עדיין קואליציה
גולש אנונימינכתבה ביום שישי, 23 בנובמבר 2018, 05:53

מוזר שעליזה הולכת לחתום עם החלקים הכי לא סימפטים של חרדים, שהם גור ופרוש רודפי המשרות והשלמונים. ועוד להציב את גולדברג שנכשל בנקיון העיר לשותף הראשי. אולם מצד שני אין לעליזה ברירה, כי היא חייבת חרדים לקואלציה, והיחידים המוכנים למכור את כל החרדים בעיר תמורת שלמונים ותופינים בלבד, הם החרדים האלו... אגב, כל הסגידה לעליזה בתקשורת מגעילה אותי. גם היא כמו אבוטבול תהיה מוקפת בעסקנים, וגם היא תיכנע להם מידי פעם.

24 יום אחרי הבחירות ואין עדיין קואליציה
האחד שמביןנכתבה ביום שישי, 23 בנובמבר 2018, 01:39

ארנרייך הכי מסוכן לקואליציה אסור שיהיה בה