הקונסרבטוריון – מתי יסתיימו נדודיו?

במסגרת החינוך למוסיקה הוקמו כאן מקהלות זמר, מגיל צעיר ועד בוגרים ממש. מדובר לא בנס, אלא בתופעה מתמשכת ומתחדשת, חיה ונושמת. מה חסר? חסר משהו 'קטן'. בית!! בינתיים הקונסרבטוריון אורח בפסגות השבע וזה בכלל לא רע

צוות מנגן בליל הזיכרון
צוות מנגן בליל הזיכרון

סוף עונת המוסיקה? רחוק מזה... הכישורים, היכולות, ובעיקר הכישרון, בלטו באירועים האחרונים. בואכה תל בית שמש, ליד האנדרטה ניצב צוות אחד מתלמידי הקונסרבטוריון ללוות את הקהל לתות רחבת האנדרטה הבוכיה. וזה היה צוות אחד מתוך כמה שעמדו לאורך השביל , מצד אחד המאבטחים הבודקים את הבאים והם, כל נשמתם שקועה בניגון מארש כלשהו. בין הצוותים עברה מרינה קוגן מנהלת הקונסרבטוריום, לא לבדוק אם מנגנים כיאות, פשוט לראות שהכל בסדר. שהכל זורם. הקונסרבטוריון העירוני פועל ברשת המרכזים הקהילתיים בית שמש ומונה כ 300 תלמידים הלומדים את כל תחומי המוסיקה הקלאסית והמודרנית, ג'אז, רוק, פופ ומוסיקה אתנית. השנה נפתחה גם מחלקה למוסיקה מזרחית ואנדלוסית,
הקונסרבטוריון פתח מסלול "מוסיקה מיוחדת"- לימודי מוסיקה לאנשים עם צרכים מיוחדים ולימודי כלי ארקנה לאנשים עם מוגבלויות. לימודי הקונסרבטוריון כוללים שיעורי חובה בסולפג' ותיאוריה, השתתפות התלמידים בהרכבים שונים, מקהלה, תזמורות ובהופעות.
"אנו שואפים וחולמים להרחיב את פעילות הקונסרבטוריון ולפתוח כיתות במקצועות חדשים ומבוקשים" כותבת מרינה קוגן מנהלת הקונסרבטוריון. ומציינת: " הקונסרבטוריון שלנו זוכה למורים מנוסים ומקצועיים, המלמדים בנועם הליכות וחינוך למוסיקה וערכים".

במסגרת החינוך למוסיקה הוקמו כאן מקהלות זמר, נוכחותם בולטת בכל הטקסים הרשמיים של העיר, ובאירועים נוספים. מגיל צעיר ועד בוגרים ממש. 'בין השמשות' היא רק מקהלה אחת, יש מקהלה צעירה, ויש אפילו מקהלת חזנים בשם 'הללו'. אלו רק חלק קטן מהרשימה הארוכה של הפרויקטים בקונסרבטוריון. מדובר לא בנס, אלא בתופעה מתמשכת ומתחדשת, חיה ונושמת עמוק לפני השמעת הצלילים הבוקעים ממגוון כלים.

וכאשר יש הכל, תלמידים מוכשרים, מורים מצויינים, צוות מסור, חסר בכל זאת משהו. בית!! לקונסרבטוריון אין בית משלו. בינתיים מתארח תחת צל קורת המתנסים. כבוד בהחלט! אבל עדיין אין זה ניהול עצמאי שתלוי רק ביכולותיו שלו.

נזכיר, הקונסרבטוריון שהוקם לפני יותר משלושים שנה, (זוכרים רומן אוסט? התארח באופן זמני בביה"ס התיכון הדתי ברח הנשיא), אח"כ עבר לבי"ס שדה יהושע שגם הוא נהרס וממנו לא נותר זכר. בתקופה מסויימת התארח בביה"ס שייבר, ועכשיו 'חונה' באופן זמני בפסגות השבע.

מתי יוקם לו בית משלו? רעיון להקמתו צמוד להקמת ספריה עירונית בצמוד לפסגות השבע נגנז בשל כשלים ניהוליים בעירייה. המימון היה כבר כאן, אולי לא כלו אבל די להתחיל בו. לבסוף הוחלט על הקמת קומה נוספת לבית פסגות השבע בה ישכון הקונסרבטוריון.

קונסרבטוריון ראוי שיהיה לו אולם מופעים מהודר משלו, אולם כזה לא מתוכנן בשלב הזה.

בית שמש זקוקה לבית לשמש מרכז מוסיקה כמו בכל הערים המודרניות, כמו בערים הגדולות. ובית כזה מצוי אפילו בישובים קטנים, עומר כדוגמא. בקונסרבטוריון, אגב לומדים בו חרדים כחילוניים, אם מבקשים לראות באמת שיתוף מלא על מלא בין חרדים לחילוניים הרי הקונסרבטוריון מהווה דוגמא קלאסית לשת"פ כזה. מתי ייבנה?

נושאים: בית שמש, תרבות, קונסרבטורין, מתנסים.
צוות מנגן בליל הזיכרון
צוות מנגן בליל הזיכרון
צוות מנגן בליל הזיכרון
צוות מנגן בליל הזיכרון
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: