תכנית העבודה לשנת 2020 גבוהה מהיכולת הכספית של העירייה

60 מיליון ש"ח יותר מגובה התקציב המוצע. מנהלי האגפים שביקשו לעוף על עצמם נדרשו לקצץ כנפיים... חזון ישן.

עובר לוועדת הכספים
עובר לוועדת הכספים

בשבוע שעבר זומנו מנהלי האגפים ומנהלי המחלקות בעיריית בית שמש למפגש הצגת תכנית עבודה. רעיון מצויין כדי ללמוד על הלכי הרוח המשתנים, או לפחות נדרשי שינוי בחזון העירייה כלפי הבית שלה, בית שמש. כך הוגדרה כותרת המפגש, יותר מזה במפגש הזה נתבקשו המנהלים להציע איך לצמצם עלויות הרעיונות שהביאו במפגש קודם במטרה אחת, להעמיד את תקציב העירייה באופן ריאלי ליכולת העירייה לעמוד בו. ברור לכל, שרעיונות ויוזמות חדשות מחייבות תקציבים חדשים, שלא היו במסגרת הקודמת ועתה צריך להמציאן או להולידן. סיכום ראשוני בידי אגף התקציבים בגזברות העלה מספר דמיוני, רחוק מאוד מיכולותיה של העירייה בתנאים הקיימים, בדגש על התנאים הקיימים. מתברר שהסכום הכללי של כל הרעיונות יצר בור תקציבי שהעירייה לא יכולה להרשות לעצמה. אמר אחד מבכירי העירייה: "הגיעו רעיונות טובים ששווים לקיים אותם, אבל כל רעיון כזה מחייב משאבים גבוהים מאוד, בסה"כ הוצעו רעיונות בסכום של כ-60 מיליון ₪ נוסף לתקציב הצפוי בעירייה.

תקציב עיריית בית שמש בשנת 2019 עמד על כ- 560 מיליון ₪, גידול ריאלי יעמיד את תקציב 2020 על כ-590 מיליון ₪, אלא שכאמור לפי התכניות המוצעות הצעת התקציב מדברת על כ- 640 מיליון ₪!!!

ראו באגף התקציבים יחד עם קברינטי העירייה ונבהלו. מה עושים? אז נולד הרעיון, המח שהציע הוא המח שימצא מוצא או יצמצם. ברור שצמצום היא כריתת כנפיים למנהלי אגפים שביקשו לעוף על עצמם, להוציא זה דבר קל. בשפה פשוטה יותר, ביטול חלק מהיוזמות, הוא צמצום בכוח האדם שכבר לא נצטרך אותו שפשוט יתבטלו. ואיש מהמנהלים לפחות לא רצה בטלנים בסביבתו. אז ... השאלה היא איך יצמצמו? ואלה לא מתפקידם למצוא מקורות הכנסה, על כך אמון הצוות הבכיר יותר.

כך הגיעו למפגש, ואחרי חצי שעה של דיבורים על ציפיות, על תמונת מצב , על נימוקים והסברים, חלקם הגיוניים, חלקם רחוקים מהמציאות נדרשים מנהלי האגפים לא לצאת מהחדר עד שיצמצמו עלויות או פרויקטים.

מה קרה? ובכן לפחות על פי עדות אחת שליקטנו, כלום. מנהלי האגפים שישבו והקדישו שעות ליצירת כר חדש למרעה נאלצים בבת אחת לחתוך. היו כאלה שויתרו על משהו, אבל גם בסכומו של דבר הורידו בכמה מייונים את הסכום הכול, ככה נשארה הבעיה, ההצעה לתכנית עבודה הרבה יותר גבוהה מהתקציב המוצע.

הכדור עובד לוועדת הכספים, שם יצטרכו אחת מן השתיים, או למצוא מקורות הכנסה חדשים, או לקבוע סדר עדיפויות במימון לפרויקטים יזומים . סיפור לא פשוט.

ועעדת הכספים לא מתכנסת, כי יו"ר הוועדה בחו"ל, וזו חוזרת רק השבוע . לכשתחזור היא עשויה לכנס את הוועדה ולהתחיל לחשוב על ארגון התקציב. זכרו רק אנחנו בסוף נובמבר, חודש הבא צריך להציג תקציב לשנת 2020.

נושאים: תקציב 2020, עיריית בית שמש
עובר לוועדת הכספים
עובר לוועדת הכספים
עובר לוועדת הכספים
עובר לוועדת הכספים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
תכנית העבודה לשנת 2020 גבוהה מהיכולת הכספית של העירייה
גולש אנונימינכתבה ביום שני, 25 בנובמבר 2019, 14:29

אולי עליזה תקצץ בכמות העוזרות, היועצות והיח"צניות שלה ?