העירייה מחלקת רק 200 מנות חמות לקשישים במימון משרד הרווחה

למה לא יותר? האם רק 200 קשישים עומדים בקריטריונים? דוברות העירייה: מחלקים לפי רישום קיים.

אגף הרווחה
אגף הרווחה

מפעלי ההזנה של משרד החינוך מושבתים במקביל להשבתת הלימודים. בהסכמת משרד החינוך החליטו במשרד הרווחה לנצל את יכולת הייצור של מפעלים אלה כדי לצאת לפיילוט בן שבוע במסגרתו יסופקו מנות מזון לבתיהם של אזרחים ותיקים אשר זקוקים לקבלן. הפנייה התקבלה באגף הרווחה בבית שמש כמו בכל אגפי הרווחה ברחבי הארץ. "בשלב ראשון אנו מתכננים לספק לרשויות שיבקשו ליטול חלק במבצע כ-500 אלף מנות מזון בסה"כ במשך שבוע, המתחיל ביום א' 2020.3.22 לביתם של אזרחים ותיקים הזקוקים לכך ביותר ומעוניינים לקבלם והעונים על הקריטריונים" אגף הרווחה קבע את הקריטריונים הבאים: א. מקבלי קצבת זקנה בתוספת הטבה סוציאלית מהביטוח הלאומי או ממשרד האוצר )ניצולי שואה( ב. מקבלי קצבת זקנה בתוספת גמלת נכות ג. אזרחים ותיקים זכאי מענק חימום ד. אזרח ותיק אשר לדעת מנהל המחלקה לשירותים חברתיים מצבו הכלכלי ו/או הפיזי ו/או המשפחתי מחייב הספקת מנות מזון גם אם איננו עונה על שלשת הקריטריונים הנ"ל."

המנות מחולקות חינם.

כמה ומי מבית שמש מקבלים אכן את המנות החמות? כמה יש בבית שמש? בהחלטה לא ברורה של אגף הרווחה הוחלט לחלק רק לבאי מרכז יום לקשיש בבית שמש. כמה מגיעים לשם? בהערכה גסה רשומים שם כ-150-200 קשישים. האם יש בעיר רק את הרשומים במרכז יום לקשיש?

הבאנו כאן נתונים על אוכלוסיה העומדת בסיכון מעל גיל 60 שהיא במספר כ- 7500 נפש. אז נאמר שהגזמנו, לא כולם אכן יעמדו בקריטריונים. ההפרש בין 200 ל- 7500 הוא כזה ענק שמעורר שאלה.

דוברות העירייה מוסרת בתגובה לשאלתנו: אתמול חולקו 400 מנות ל- 200 קשישים לצריכה של יומיים, (מנה ליום סה"כ 200 מנות ל-200 קשישים ס.צ) המנות מחולקות בהתאם לרישום קיים.

האם אגף הרווחה אכן יודע ובעיקר דואג לכלל הקשישים? ומזה זה רישום קיים, מנין הרישום, האם אין בידי הרווחה כל פרטי הקשישים והנזקקים בעיר? אל המערכת הגיעו תלונות על העובדה שהעירייה ביקשה וקיבלה 200 מנות ליממה, בעוד הצורך גדול יותר. ובעיקר למה אינה מחלקת בכל השכונות בעיר, כולל בשכונות מוחלשות.

נושאים: משרד הרווחה, אגף הרווחה, עיריית בית שמש
אגף הרווחה
אגף הרווחה
אגף הרווחה
אגף הרווחה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: