תוכנית "מתחם התעסוקה בית שמש-זנוח" בשנתון התכנון לשנת 2020

שנתון התכנון מסכם את פעילותו השנתית של מינהל התכנון, לשכות התכנון המחוזיות ושל מוסדות התכנון ברמה הארצית וברמה המחוזית, בשנתון התייחסות לתכנית מתחם תעסוקה בית שמש זנוח.

מתחם בתכנון
מתחם בתכנון

שנתון התכנון לשנת 2020 מסכם את פעילותו השנתית של מינהל התכנון, לשכות התכנון המחוזיות ושל מוסדות התכנון ברמה הארצית וברמה המחוזית.
שנתון זה הוא העשירי במספר. השנתון נועד להגביר את השקיפות של פעילות מינהל התכנון ומאפשר בחינה ודיון ציבורי פתוח.
שנת 2020 הייתה ללא ספק שנה מלאת אתגרים - משבר הקורונה, היעדר תקציב, פקיעת
תוקף חוק הוותמ"ל. על אף מורכבות זו, ובזכות עבודה מאומצת, ניתן להצביע על עשייה משמעותית, מגוונת ורחבת היקף.

בשנתון מידע חשוב מאוד לטובת קובעי מדיניות התכנון והפיתוח בעיר, וראוי בהחלט מומלץ לעיין בו וללמוד ממנו חומר שעשוי ללמד ולהחכים. למשל, מסמך ההנחיות לתכנון אזורי תעשייה שנועד לזהות ולצמצם את החסמים ולאפשר פיתוח מאוזן של שימושי תעשייה. המסמך נכתב במשותף על ידי משרד הכלכלה והתעשייה, מינהל התכנון והמשרד להגנת הסביבה, בעקבות החלטת ממשלה 4108 ובהתבסס על עשרות תוכניות מפורטות ועל פגישות וראיונות עם מהנדסי ועדות מקומיות ולשכות תכנון מחוזיות, רגולטורים, מתכננים ועורכי בקשות לתעשייה, תעשיינים ועוד.

בשנתון התייחסות לשטח כלוא בין העיר בית שמש למועצה האזורית מטה יהודה . הנה מה שנכתב שם על הצפוי לבית שמש בעוד מתחם שאושר למתן תוקף בוועדה המחוזית.

התוכנית, או בשמה תוכנית "מתחם התעסוקה בית שמש-זנוח" בשטח של כ-43 דונם, מצויה בשוליו הצפוניים של המושב זנוח, בשטח מופר הכלוא בין העיר בית שמש לבין מושב זנוח, בתחומי השיפוט של העיר בית שמש והמועצה האזורית מטה יהודה. התוכנית מציעה תכנון מתחם תעסוקתי הכולל תמהיל שימושי מסחר, משרדים ומלאכה.

התוכנית מתווה בינוי משתנה בהתאם למרקמים הגובלים בה, באמצעות בינוי המשתלב במאפיינים הטופוגרפיים של סביבת התוכנית ותוך הסבת שטח מופר לדופן רחוב עירונית.

התוכנית תואמת את מדיניות התכנון, המבקשת לייעל את השימוש במשאב הקרקע ומאפשרת השתלבות במרקמי הבינוי העירוני והכפרי התוחמים אותה.

התוכנית תאפשר יצירת מקומות עבודה מותאמים לצורכי העיר בית שמש ומגוון פעילויות מסחר ולשיפור איכות החיים של כלל תושביה. שטחים פתוחים ומשרדים, המהווים רכיב חיוני נדרש לפיתוח האזור וצפויה לתרום לחיזוק מעמדה ותדמיתה של העיר

נושאים: שנתון התכנון, מתחם בית שמש זנוח. תעסוקה
מתחם בתכנון
מתחם בתכנון
מתחם בתכנון
מתחם בתכנון
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: