שיטרית בתגובה למפת בתי הכנסת: נווה שמיר שכונה עם צביון כללי

פרסום מפת בתי הכנסת עורר פולמוס ער בקרב הציבור. סגן ראש העיר מנסה להרגיע, לא כצעקתה

מפת בתי הכנסת בנווה שמיר
מפת בתי הכנסת בנווה שמיר

זוכרים את המפה הזו למעלה שהופצה בין קבוצות הרוכשים החרדים כמלחמה פסיכולוגית נגד העירייה וכוונתה לבנות כונה לציבור הכללי? במפה הזו מנינו ומצאנו לא פחות מ-15 בתי כנסת פזורים בשכונה, כמו מקוואות, ועוד מוסדות סמליים חשובים למערכת חרדית ודתית .

לסיעת הליכוד יש מה לומר בעניין. לא שחלילה מתנגדים הם להקמת מוסדות תפילה, המינון המפורסם לטעמם מוגזם ממידת הצורך בשכונה חילונית כללית. הנה תגובתם כפי שהובאה ע"י סגן ראש העירייה וממלא מקומה מר משה שיטרית.

"שכונת נווה שמיר מתוכננת לציבור הציוני. כמו כל שכונה יהודית גם בה יוקמו בתי כנסת, אבל הכמות המצוינת במפה המפורסמת לא ריאלית ולא רלוונטית. במקום חלק מהמבנים המצוירים יוקמו מועדוני נוער, מועדוני צעירים ומוסדות נוספים הרלוונטיים לשכונות כלליות."

כאמור במפה הובלטו בתי כנסת שיוקמו ע"י משרד השיכון. התפזורת של בתי כנסת לרוחב כל השכונה מעידה על הבנה שבשכונה אכן יתגוררו שומרי תורה ומצוות.

"שום מפה לא תרשים אותנו, כורח המציאות קובע שגם לציבור הכללי מגיע שכונה משלו", ומהו כורח המציאות? לדעתו של סגן ראש העיר משה שיטרית, אם בית שמש חפצת חיים היא, אזי עליה לבנות גם לציבור הכללי.

נושאים: נווה שמיר
מפת בתי הכנסת בנווה שמיר
מפת בתי הכנסת בנווה שמיר
מפת בתי הכנסת בנווה שמיר
מפת בתי הכנסת בנווה שמיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: