שידורי רשת 13 מבית שמש- העיר חרדית וימנית

אחרי הערים רחובות ורהט הגיעה הקלפי הנודדת לבית שמש, רצה והתכוון אולי לומר בימת השידור, כי הקלפי לא ממש הונחה כאן

סקר חדשות 13. צילום מסך
סקר חדשות 13. צילום מסך

מה חושב הקול החרדי לקראת בחירות 2022? סקר מיוחד של פרופ' קמיל פוקס בפרויקט "קרוב לקלפי" של חדשות 13, אשר שודר אתמול, בליל חמישי, במהדורה המרכזית, בדק את דפוסי ההצבעה וסוגיות שעומדות על סדר היום עבור החברה החרדית. הסקר נעשה בקרב אוכלוסיה חרדית מרחבי הארץ.

המדגם כלל 500 נשאלים מהמגזר החרדי שהתחלקו ל-32 אחוזים מהזרם הליטאי, 31 אחוזים מהזרם החסידי, 32 אחוזים מהזרם הספרדי, 3 אחוזים מחב"ד ו-2 אחוזים מזרם אחר.

צוות השידור, אלמוג בוקר ורביב דרוקר יחד עם ד"ר אבישי בן חיים ישבו באיזו מרפסת בפסגות השבע, ושידרו את המדגם. בשוליים שידרו נתוני אוכלוסין גם על העיר בית שמש, הרכב אוכלוסייתה, גווניה הפוליטיים ותוצאות הבחירות האחרונות לכנסת ה-24. 70% מהאוכלוסיה חרדית, היתר חילוניים ודתיים לאומיים. הסוקרים לא חישבו כמה חילוניים וכמה דתיים לאומיים וכרכו את אלה באלה מבלי לבודד כל אוכלוסיה למינה. זמן להתלוצץ מעט על חשבון העיר, בשעה שאנו משדרים כי בבית שמש יש 155 אלף תושבים, כבר גדלה האוכלוסיה בעוד כמה מאות...

לתשומת לב מי שצריך לשים לב, לפי ערוץ 13 אנחנו כבר עיר חרדית. כך היה להט הדברים שיצאו מפיו של ד"ר בן חיים. עיר ימנית חרדית. אפילו לא עיר של כולם... תפיסה שגויה בלשון חלקלקה שולטת

אחרי הערים רחובות ורהט הגיעה הקלפי הנודדת לבית שמש, רצה והתכוון אולי לומר בימת השידור, כי הקלפי לא ממש הונחה כאן. ובכל זאת, הנתונים שהציג ד"ר בן חיים, מעידים משהו על הסמן הצפוי גם בבחירות הקרובות בעיר בית שמש. יהדות התורה 35,89%, הליכוד 18.3% ש"ס 18.24% הציונות הדתית 10.36%. ימינה קיבלה כאן 6.44%. הנה לכם תמונת מצב- בית שמש עיר ימנית.

מה יהיה בבחירות 2022? נוספו לספר הבוחרים עוד 19600 בוחרים. אתם יכולים רק לשער שהמספר הזה מתחלק בין מצביעי דגל, ש"ס, ואולי מעט לציונות הדתית.

לבימת השידור נמנעו מארגני הקלפי הנודדת מלערב גורמים פוליטיים מקומיים כפי שנהגו ברהט וברחובות.

בשולי המהדורה המרכזית, בתכנית לפני החדשות, שודרה כתבה על החרדית מבית שמש שכובשת את הטיקטוק ולא דופקת חשבון, קארי בר כהן לא יודעת עברית למרות שהיא גרה כאן כבר 15 שנה.

נושאים: רשת 13, בית שמש, בחירות 2022, עיר ימנית וחרדית
סקר חדשות 13. צילום מסך
סקר חדשות 13. צילום מסך
סקר חדשות 13. צילום מסך
סקר חדשות 13. צילום מסך
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: