רוצים יותר 'שמח' בעיר

חוק עזר למניעת מפגעים הורחב בעוד שעות בימים מסויימים.

שמואל גרינברג מקדם השינוי בחוק
שמואל גרינברג מקדם השינוי בחוק

עבירות רעש הן מגורמי ההפרעה הקשים והמטרידים ביותר את הציבור. המשרד לביטחון הפנים פועל לצמצום התופעה ואכיפתה. הכנסת אישרה ב-יולי 2015את החוק למניעת מפגעים (תיקון מס' 8), התשנ"ג-2013 שמאפשר למשטרה, בתנאים מסוימים, להיכנס לבית מגורים או מבנה אחר בתנאים מסוימים בהם בוקע רעש חזק הגורם להפרעה ממשית, בלא צו בית משפט, על מנת להפסיק את הרעש. התיקון מקנה לשוטר סמכות כניסה למקום לשם הפסקת רעש.

מידי שנה נרשמות כ-286,000 קריאות לטיפול באירועי רעש, ואולם מאחר ועבירת הרעש מוגדרת כ"עוון" ולא כ"פשע", לעיתים נתקלת המשטרה במקרים בהם השוהים במקום הרעש אינם מאפשרים לשוטרים להיכנס, ובכך נמנעת מהם האפשרות לטפל בבעיית הרעש. כפועל יוצא מכך, המשטרה עוסקת יותר מידי בבעיות רעש ואינה יכולה להתפנות למשימות משמעותיות יותר. התווסף סעיף 11א1, הקובע כי שוטר מוסמך להיכנס ללא צו לכל מקום ולנקוט אמצעים סבירים להפסק העבירה, אם קיים יסוד סביר להניח כי מתבצעת עבירה של רעש חזק. הסמכות תינתן לשוטר רק לאחר שהזדהה ושלא ניתנה לו רשות להיכנס למרות שהציג עצמו כשוטר, ומשהפעלת הסמכות דרושה ללא דיווח לשם הפסקת העבירה.

סגן ראש העירייה שמואל גרינברג ביקש להאריך את שהות השעות בהם ניתן להרעיש. במקום עד 11 בלילה יהיה עד השעה 1 אחר חצות, תוספת של שעתיים רעש. "אנו מבינים שיש שכנים שיש להם דרישות, ולכן לא מדובר במשהו גורף, אלא מצומצם למספר ימים בלבד, שכן יש כאן טובת העיר, וההוכחה היא שאלפים רבים משתתפים בכל אחד מאירועים אלו", אמר גרינברג. והוסיף כי ¨ החוק מאפשר לעיריות, בדרך של חקיקת עזר לעיריות לקבוע מועדים נוספים במהלך השנה בהם לא יחולו ההגבלות"

גרינברג אף הוסיף את המועדים: ערב יום מנוחה ומוצאי יום מנוחה עד חצות; מוצאי שביעי של פסח (מימונה); ליל יום הזכרון לחללי מערכות ישראל עד חצות; ליל יום העצמאות; מוצאי יום העצמאות עד 01:00; ליל ל"ג בעומר עד 01:00; ליל יום ירושלים ואם יום ירושלים חל ביום ראשון בשבוע, במוצאי יום ירושלים; בחול המועד סוכות עד 01:00; מוצאי חג ראשון של סוכות ומוצאי שמיני .עצרת עד השעה 01:00; ליל פורים עד 01:00; מוצאי פורים עד חצות סגן ראש העיר בלעיש אף הוא בא בשם אחרים וביקש לאפשר גם להם להרעיש גם בשעות מנוחת הצהריים בימישישי בשעות בין שתיים לארבע.

המליאה אישרה את חוק העזר, במתכונתו החדשה בהתנגדות חבר אחד, והוא עדיין לא בתוקף שכן הוא מחוייב אישור השר לאיכות הסביבה ואח"כ יעבור לידי שר הפנים לחתימה. אחרי פרסומו ברשומות תוך קריאה להתנגדות רק אז בחלוף 60 יום יאושר החוק

נושאים: חוק עזר, עיריית בית שמש, שמואל גרינברג
שמואל גרינברג מקדם השינוי בחוק
שמואל גרינברג מקדם השינוי בחוק
שמואל גרינברג מקדם השינוי בחוק
שמואל גרינברג מקדם השינוי בחוק
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: