רוכלי השוק נדרשים לשלם מראש עבור חודש שלם

שוק הרוכלים ללא שירותים, ללא חשמל, ללא עמדת מים, ועל אדמה ציבורית שאינה בבעלות העירייה. האם מותר לעירייה לגבות תשלום בכלל?

דרישה לתשלום
דרישה לתשלום

רוכלי השוק העירוני בבית שמש נדהמו השבוע כאשר הובאה לפניהם דרישה מעיריית בית שמש, לשלם מראש עבור שימוש בשוק למשך חודש שלם. אם רוכל צריך לשלם 250 ₪ לביקור חד פעמי, לחודש הוא צריך לשלם כפול 4, כלומר 1000 ₪. לידי הרוכלים נמסרה הודעה בה רשומים הפרטים להזמנת תור לתשלום באגף הגביה.

"בכל שוק משלמים לחצי שנה 3600 ₪, ויש שווקים שבהם משלמים אפילו פחות מזה לשנה שלמה, כ-3300 ₪ לחצי שנה. עיריית בית שמש מבקשת לגבות ב-12000 ₪ לשנה שלמה, כמעט פי שתיים מבכל שוק רגיל." מתלוננת אחת הרוכלות בשוק.

בדקנו כהשוואה, למשל השכרת חנות בשוקניון, במרחק מטרים ספורים מהשוק, נעה בין 500-800 שח ליחידה לחודש שלם. ויש לך את החנות לכל ימי השבוע. נכון, יש להוסיף לכך דמי ארנונה, ועדיין זה לא מתייצב על 1000 שח בחודש. אז לפי איזה היגיון נקבע מחיר הבסטה בשוק?

השוק במיקומו הנוכחי תופס חניה ציבורית שהועמדה לטובת באי השוקניון, לא ברור אם מבחינה משפטית אכן השוק מוגדר כשטח מותר לשימוש כשוק עירוני ואם בכלל מותר לגבות עליו הכנסה או דמי שימוש

זה המקום להוסיף מצד הרוכלים מגיעות תלונות רבות על תפעול השוק. "איך שוק עובד בלי שירותים ציבוריים? גם רוכלים נזקקים לפחות פעם אחת ביום לשירותים. והאם העירייה שגובה מאיתנו כסף, כל כך הרבה כסף, העמידה לטובת הרוכלים עמדת מים, או אפילו נקודות חשמל לחבר אליו את מאוורר להתאוורר בימי חמסין? טענות צודקות לכשעצמן, שלא חשבו עליהם כאשר העבירו את השוק למקומו הנוכחי.

הרוכלים שביקשו הנחה בשל הקורונה, שהאטה את קצב החיים בכלל בכל מקום, ויש התחשבו לאומית בכל עסק לא לגבות ממנו ארנונה במהלך שלושה חודשים, מדלגים על השווקים בכללם בית שמש. עתה לא רק שלא נותנים להם הנחה, גם דורשים מהם לשלם למפרע, הכל מראש. מציעה אחת הרוכלות: "אולי נסגור את השוק לחודש חודשיים ואז יבינו." אומרת אחת הרוכלות.,

בקרב הרוכלים יש אי נחת גדולה מהמצב הזה, "מישהו מנסה לשפר את מאזן הגבייה של העירייה על הגב שלנו. כמה רוכלים יש כאן, 30 אולי גג ארבעים, זה מה שיעשה את קופת עיריית בית שמש עשירה? ".

נעיר כי נהוג בכל מקום, לתת כתמריץ הנחה מסויימת על תשלום מראש, גם על זה דילגה העירייה ובמיוחד לאור המציאות שמדובר בשוק שהוא לא מהמוצלחים ביותר בארץ, שכבר הספיק לעבור כמה משברים. האם באמת לא נכון להתערב ולהעניק לרוכלים האלה הנחה? העברנו את השאלה ליועצה המשפטי של העירייה, כאשר תתקבל תשובה ואם תתקבל בכלל, נביאה כאן כעדכון בידיעה.

נושאים: עיריית בית שמש, שוק הרוכלים, גבייה
דרישה לתשלום
דרישה לתשלום
דרישה לתשלום
דרישה לתשלום
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: