רבבות במעמד ההדלקה - לעולם בית שמש לא תהיה תחליף למירון

המוסיקה, הכליזמרים החסידיים ניגנו וניגנו מבלי להתעייף, והקולות הפריעו למבקשי המנוחה או התנומה אבל לא למרקדי הטריבונות שקפצו וקיפצו כאילו היו באיצטדיון רומאי (להבדיל). התרגשות אלוהית בלי קבר ובלי הצדיק, אלו נשארו במקומם במירון.

עתיד העיר
עתיד העיר

שמואל גרינברג יכול להיות שמח וטוב לב, אחרי אירוע ההדלקה ההמוני, גרינברג חותם את בית שמש לעיר המרכזית לציבור החרדי. 15 אלף או 45 אלף נוכחים בהדלקה ההמונית בהחלט עשו את האירוע, לאירוע הכי גדול שהיה בעיר בשנים האחרונות ובכלל. מעכשיו תדע כל אם חרדית שבית שמש היא מקום לגדל את ילדיה לא רק בזכות הדירה הנאה שיכול למצוא זוג חרדי בתחילת דרכו אלא ובעיקר בשל הקדושה המאירה שזרחה אתמול מהמדורה אותה הדליק כאן הרב בידרמן. שתדע אותה אם, גם, שאת השמן על המדורה יצקו גדולי הדור הרבנים הגאונים גרינברג, גולדברג, דרגנר, בבצ'יק ועוד. תודה לכם על הזכות הגדולה שהבאתם את האירוע המרכזי ממירון, תודה גם לאנשים שלא נכחו ואולי נכחו אבל לא מוזכר בשום מקום שהם נכחו, תודה לשלום אדרי, הממונה על השמורה, תודה לממונה על האירועים משה שיטרית שאפילו אצבע קטנה שלו לא נגעה בארגון האירוע, אבל רוחם שרתה במקום. זכותם תגן על כולנו.

אכן המונים זרמו מצאת השבת, מבית"ר, מירושלים, (איך ויתרו על שמעון הצדיק?) מאלעד, מקרית ספר, ואפילו מרכסים הגיעו לחגוג את ההדלקה ההיסטורית בעירנו, ההדלקה הראשונה ולא אחרונה. שלומי אמונים בברכת כח.

המוסיקה, הכליזמרים החסידיים ניגנו וניגנו מבלי להתעייף, והקולות הפריעו למבקשי המנוחה או התנומה (הדירות הסמוכות) אבל לא למרקדי הטריבונות שקפצו וקיפצו כאילו היו באיצטדיון רומאי (להבדיל). התרגשות אלוהית בלי קבר ובלי הצדיק, אלו נשארו במקומם במירון. ההדלקה יכולה להיות כאן חד פעמי, לעולם בית שמש לא תבוא במקום מירון. הצפיפות בהר, החיכוך במקום התפילה, הקדושה, הקבר, החלאקה, בעיקר החלאקה שלא היתה אתמול חסרה.

בשעה 01:35 הפסיקו את המוזיקה בהדלקת המשפיע רבי מיילך בידרמן. המשטרה מאיימת לסגור את האירוע בגלל שהציבור לא ממושמע לכללים. ההדלקה עצמה בוצעה במאוחר מהשעה היעודה שכן אנשים רבים זרמו למקום מכל רחבי הרץ, והקשיים שהוערמו מנעו מחלק מהם להתייצב במועד.

שאלה: בסוף מי הדליק את הלהבה? לפי הסרטונים מהאירוע הרב בידרמן לא הצליח להצית את הלהבה, אחרי ניסיונות כושלים, להדליק את האש מישהו אחז בו בחוזקה ודחף אותו לאחור להרחיקו. המצלמה עברה לקהל המרקד... בלי אש לרקוד? הלו.

בשעה 4:12 לפנות בוקר בהנחיית ממ"ר ציון שבמקום מפקד תחנת בית שמש סנ"צ אלון וינשטיין עלה לבמה אצל ר׳ מיילך והורה על הפסקת האירוע של הרב בידרמן. הרקע לבקשה, קפיצות אדירות על טריבונות וחשש מקריסה.

בשעה 5:30 לערך בבוקר הוכרז על סיום מעמד ההדלקה הגדול במזרח התיכון ואולי בעולם כולו. ידעו מארגנטינה ומהולנד, מבלגיה ומרוסיה. מחרקוב ועד קייב כי זכתה בית שמש לחדש ימיה של היהדות החרדית הקדמונית כקדם.

סיכום: במהלך הלילה טירוף אלפי אנשים שנתקעו ללא תחבורה נותרו להמתין לאוטובוסים שאין. מי שהגיע לא בהסעה מאורגנת חיפש לו ספסל עקור למנוחה.

ועוד דרמה זוטא: השר איתמר בן גביר מגיע למתחם ההדלקה של הרב בידרמן בבית שמש, ע"פ הערכות המארגנים כ15,000 איש באירוע.

וברוך השם, מכל האירוע הזה יצאנו עם מעט נפגעים, כ-40 מטופלים בידי כוחות ההצלה, 12 מתוכם פונו לבתי חולים.

תודה לה' יתברך שעברנו את האירוע הזה בשלום. בלי התמוטטות טריבונות, בלי תאונות דרכים ר"ל, בלי פגיעות בנפש, קצת נזקים לתשתיות, קצת פגיעה בסדר היום, אבל עם חשיפה גדולה לכוח, לשלומי אמונים ולנסתרים הרבים שהחלו לחפור מנהרה מקשרת בין מירון לבית שמש.

נושאים: ההדלקה הגדולה, מירון בבית שמש, החלאקה
עתיד העיר
עתיד העיר
עתיד העיר
עתיד העיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: