ראש עיר במיעוט

עליזה בלוך החליטה להיפטר מאלה שהקשו על דרכה והקואליציה העירונית כבר אינה מקיר לקיר. בלוך נטלה סמכויותיהם של סגניה, ומשמעות הדבר שהם גם אינם מקבלים שכר מאותו רגע שהודעתה נכנסה לתוקף.

בלוך עם היועמ"ש בביקורו בעיר
בלוך עם היועמ"ש בביקורו בעיר

יום ראשון הופתעה בית שמש ממכתבי הפיטורים ששלחה עליזה בלוך לשותפיה הקואליציוניים. הפתעה שהותירה חלק מהציבור בהלם, מה פתאום קרה שגרם לה לקום בבוקר ולקבל החלטה מכרעת, לשבור את הכלים עם שותפים עד כדי איבוד רוב קואליציוני שעלול לפגוע בתפקודה השוטף בימים הבאים, אולי בשבועות ואולי בשנתיים שנותרו לסיום כהותה.

מבחינתה זה היה אקט קיצוני, למות או לכבוש את ההר. ואין לי ספק שבלוך אינה מעוניינת למות, כמובן במישור הפוליטי, אלא יותר ברצון לכבוש את ההר, כלומר להישאר שולטת בעיר לפחות עד לסיום הקדנציה ואולי גם לעוד קדנציה נוספת .

למי שלחה בלוך מכתבי פיטורים? לחברי סיעת הליכוד- אדרי, שיטרית ווליצקי ומולא. לחברי סיעת אגודת ישראל- גולדברג, פרנקל, ווייסמן. ולאנשי דגל התורה- סילברסטין, ברילנט, גולדהירש וזמורה. בסה"כ 11 חברי מועצה שהם רוב במועצת העיר. במצב זה הכריזה עליזה בלוך על עצמה, כראש עיר במיעוט.

נדגיש ראש העיר נטלה את סמכויותיהן של סגניה, יחד עם שאר עם חברי המועצה וכל אחד קיבל בנפרד הודעה על כך. משמעות ההודעה היא שראש העיר מביעה אי אמון בסגנים, ומותר לה על פי החוק לעשות זאת כך. התוצאה: – נטילת הסמכויות היא הסנקציה הקיימת בידי ראש הרשות כאשר הוא מאבד את אמונו בסגן, לצורך כך אין הוא נדרש לאישור מועצה, והיא פשוט יכולה להודיע כי היא לוקחת לעצמה חזרה את הסמכויות שהאצילה, ועל פי קביעת שר הפנים בחוזר, מאותו הרגע הסגן מאבד את זכאותו לקבל שכר.

ועדיין, מספר החברים בגוש המופרשים אינו סופי. אם מוסיפים אליו את עו"ד רינה הולנדר שנראתה בחזית יחד עם המופרשים מהקואליציה. אז הנה לכם כבר 12 חברי מועצה שהתלכדו לגוש. מי נחרג מהרשימה? ישעיהו אענרייך, המשנה לראש העיר וראש אגודת ישראל. אענרייך התבטא בעד הצורך למצוא את הדרך להתחבר מחדש וקרא לצדדים למצוא את הדרך להחזרת השותפות הקואליציונית ולחזור לשגרת העבודה.

מפלגה אחרת שנעדרת מדרמה הזו היא הבית היהודי. וכאשר מדברים על הבית היהודי יש להבדיל בין שני חלקיה, הסגנית ראש העיר הולנדר שכאמור הכריזה שהיא בצד המופרשים מהקואליציה ומשמאלה מנדלסון וגוטמן שנותרו בצדה של עליזה בלוך. הולנדר הסבירה הערב: " אני מתנגדת למהלך שעשתה ראש העיר. חושבת שבשלטון דמוקרטי, החלטות מתקבלות בישיבת הנהלה על פי רוב ומיעוט גם כשהחלטת הרוב מנוגדת לעמדת ראש העיר. פיטורים של מי שלא חושב כמו המנהיג מתאימים למשטרים אפלים.

לא סביר שחברי מועצה יחששו להביע דעותיהם או לעמוד על צרכי קהילותיהם מחשש שמא יפוטרו.

הבסיס לכל שלטון הרמוני ותקין הוא אמון בין מרכיבי ההנהגה. כאשר אין אמון ואין שקיפות- לא ניתן לשתף פעולה."

הנמה אם כן, לצד עליזה בלוך אפשר לספור היום את פרץ, אענרייך, מנדלסון וגוטמן (הבית היהודי) סיעת ש"ס כולה, אלמליח, רמתי וחדד. יש שמועות שחדד הבטיח לגוש הלא מזוהה בעל פה לתמוך בצעדיהם. ניסינו היום לקבל תגובתו ולא זכינו. אלמליח יודע לספר שסיעת ש"ס מאוחדת וכולה עומדת לצד עליזה בלוך והמשך העשייה בעיר מתוך שותפות מלאה כפי שהיה מאז נכנסה הסיעה לקואליציה. אלמלי הוסיף: "לא דאג לנו איש כאשר היינו בחוץ, נכנסנו ואנו שותפים מלאים בעשייה. מבחינתנו שיחזרו כולם לעבוד ביחד"!! ואל כל אלה תוסיפו את מלאכי כי טוב , המלאך הטוב שבקואליציה והרי לכם תשעה חברים.

איך תתפקד עליזה בלוך בימים הבאים? יהיה מעניין, בינתיים הגוש הבלתי מזדהה הפיץ מכתב דרישה לזימון ישיבה שלא מן המניין, טקטיקה שכבר נקטו בה בעבר סיעות הליכוד הבית היהודי כאשר התארגנו לפעול נגד בלוך.

נושאים: עליזה בלוך, בית שמש, קואליציה, סגנים
בלוך עם היועמ"ש בביקורו בעיר
בלוך עם היועמ"ש בביקורו בעיר
בלוך עם היועמ"ש בביקורו בעיר
בלוך עם היועמ"ש בביקורו בעיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: