ציור נוף של בית שמש הוותיקה בגודל ענק 2 על 4.5 מטר

יצירה אמנותית נחשפת בפעם הראשונה לידיעת הציבור על קיומה. עמנואל אדם, דייר בהוסטל שבינתיים עקר למקום מגורים אחר הותיר אחריו ירושה כבדת ערך.

ציור עמנואל אדם
ציור עמנואל אדם

ציור נוף מדהים תלוי על קיר ההוסטל ברח' המשלט בעיר. הציור פרי מכחולו של עמנואל אדם, עולה מארצות חבר העמים, היה דייר, אחד מיני רבים, בהוסטל בו מתגוררים עולים, בודדים וותיקים שביחד עושים את החברה הנדרשת להמשך הדרך.

הציור המדהים הזה צויר בשנת 2006, לפני 17 שנה, תלוי על קיר הכניסה בהוסטל ללא יחסי ציבור. הוא שם תלוי על מקומו הרבה מאוד שנים, ולא נחשף לעיני הציבור. אולי עכשיו יזכה לעיניים מבקרות יותר... ראוי לכך.

ציור קיר שמפרט בפרוטרוט את כל הנצפה מחלון הבית, מהווה מעין תשקיף מקביל. עמנואל כאילו גזר והדביק, חלקים משלימים לפאזל אמיתי. גודלו כ-2 מטר על 4 מטר רוחב. הערכה גסה, יכול להיות שאפילו יותר. פשוט מדהים.

ביקשנו את עמנואל אדם לדבר איתו, למרבה האכזבה שמענו שאיננו מתגורר כבר בהוסטל. איך וכיצד נותרת יצירה אמנותית כזו בלי יוצרה? אין אפילו שלט קטן מתעד תולדות חייו, סיפור עלייתו ארצה, מנין בא וכיצד זה יצר יצירות מופת כאלה?

לשמחתנו, מנהלת הבית, ידעה לקשר אותנו אל דיירת בהוסטל לשמיעת פרטים על האיש ואהבתו לציור. "הוא אהב לצייר מאוד, לעמנואל יש תכונה שאינו אוהב להישאר במקום אחד הרבה זמן, הוא התגורר כאן כמה שנים, ואז עזב ועבר למקומות אחרים. הוא גם לא יכול היה לקחת את הציורים הגדולים שצייר כאן, ולכן הם נותרו. עכשיו הוא בלוד". לפחות שמחנו לשמוע שעמנואל בחיים. גילו של עמנואל אם לא סיפרנו לכם הוא כפסע לפני מאה שנים, היום בן 97, כן ירבו. בריאותו טובה, והוא ממשיך לצייר.

את הציור, נוף העיר צייר לפני 17 שנה, בשנת 2006. כך חתום בשוליו.

מה עוד יש בהוסטל מפרי מכחולו? שאלנו. הגברת המכובדת הובילה אותנו לעוד ציורי קיר, התלויים על קירות הכניסה, ממש בסמוך לנוף בית שמש. בציור אחד ציר עמנואל את רחבת הכותל המערבי, וציור שני שער יפו בעיר העתיקה בירושלים.

בציורים האלה או בעתידם אין מתעניינים יורשים, כך שאולי הם יישארו לדורות בחזקת ההוסטל. הציורים האלה שווים יחס.

נושאים: אמנות, בית שמש, הוסטל עמידר, עמנואל אדם
ציור עמנואל אדם
ציור עמנואל אדם
ציור עמנואל אדם
ציור עמנואל אדם
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: