צו השעה: לדחות את הבחירות המקומיות בשנה אחת לפחות!!!

לא רק בשל העובדה שאין זמן למחנאות וכיתתיות, בעיקר למצוא מקורות מימון להוצאות הכספיות הגדולות המוטלות על כתפי המדינה. 3 מיליארד שח הוצאות בחירות יכולות ללכת למימון שיקום ישובי הצפון והדרום.

לדחות את הבחירות
לדחות את הבחירות

כל יום לחימה עולה כמיליארד ₪. כך אומר יו"ר אגף התקציבים באוצר, לא פוליטיקאי, להסס אם להאמין או לא, אלא מקצוען. כל יום מיליארד ש"ח, אז מניין תגייס המדינה את המיליארדים הרבים? יכול להיות שמצבנו הכלכלי איתן, בכל זאת שר האוצר בצלאל סמוטריץ יצטרך לחפש מן הגורן ומן היקב מקורות מימון למלחמה המתמשכת. מנין יבוא הכסף הגדול? אמנם יש קרן רכוש ובה מיליארדים, אבל אלה נועדו לכיסוי הנזקים מהמלחמה, הבתים ההרוסים, הרכוש הפגוע, הפגיעה בעסקים וכן. בקרן הזו מצויים כ-15 מיליארד שח, ועדיין זה לא מספיק.

במלחמה הזו יש הוצאות ביטחון רבות, בזה בודאי המדינה תמצא מניין לגייס את המימון הענק שהיא זקוקה לו כדי להבטיח בטחון לאזרחי ישראל.

חוק הרשויות המקומיות (מימון בחירות) התשנ"ג – 1993 קובע כי כל סיעה, רשימה או מועמד- יהיו זכאים למימון הוצאות הבחירות שלהם מאוצר המדינה.

תרומה מסויימת לטובת השלמת המשימה שעומדת בפניה המדינה תהיה לדחות את הבחירות המקומיות, כל הכסף שיועד לבחירות המקומיות יועבר לשיקום עוטף ישראל. בכמה כסף מדובר? ע"פ אומדן שפורסם בזמנו בעיתונות הכלכלית הנה העלויות לקיום מערכת בחירות מקומיות. המספרים כאן כמובן בהערכה.

ע"פ מומחים עלות יום השבתון לבחירות 1.6 מיליארד שח.

הוצאות המדינה על פרישת קלפיות כ-700 מיליון שח.

הנזק שייגרם לעצמאים עסקים קטנים ובינוניים כ-800 מיליון שח.

בסה"כ כ-3 מיליארד שח.

מדובר בכסף צבוע לטובת משימה בעלת חשיבות ערכית דמוקרטית, המדינה כבר החליטה לדחות בשלושה חודשים את הבחירות. לא יקרה שום אסון, לדחות את הבחירות לימים שקטים, רגועים, בהם גם הכיס יתמלא ויאפשר קיום הערך הדמוקרטי .

דחיית הבחירות לא רק מהטעם שזה לא זמן מתאים ליריבויות ולמחלוקות, אלא מתוך הבנה שהמדינה מצויה במצב מסובך כלכלי וכל הוצאה שניתן לחסוך שאינה מחוייבת בשלב הזה של הקיום שלנו, נחסוך אותה בהסכמה.

תכריז המדינה כבר עכשיו על דחיית הבחירות המקומיות, ותפנה את הכסף לטובת שיקום הרשויות המקומיות שנפגעו, בצפון ובדרום. זו תהיה אחוות אחים, אחוות רשויות.

אני מזמין את נבחרנו המקומיים ליזום ראשונים את ההצעה לדחות את הבחירות בשנה לפחות, אוקטובר 2024 ואפילו לינואר 2025, כך שהמעמסה הכספית תיפול על שנת הכספים 2025. זאת תהיה תרומת הישובים בעורף, הישובים הבטוחים יותר לעומת יישובי החזית.
נושאים: משרד האוצר, בצלאל סמוטריץ, השלטון המקומי, בחירות 2023
לדחות את הבחירות
לדחות את הבחירות
לדחות את הבחירות
לדחות את הבחירות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: