פיתוח דוגמת עיריית בית שמש: בשני צירי תנועה מרכזיים עבודות השדרוג נמרחות

שני צירים מרכזיים, אחד הפך להיות חד כיווני (מעפילי אגוז) ואילו השני שאמור להיות ציר עם ארבעה נתיבים 'צומצם' לשניים בלבד. הציבור ממשיך להמתין בסבל גדול עד לשחרורם חזרה לידי בעליהם החוקיים- נהגי הרכב. מתי זה יקרה?

מעפילי אגוז בשיפוץ
מעפילי אגוז בשיפוץ

בראשית חודש אוגוסט 2022 התקיים סיור מקצועי ומקיף שמטרתו סקירת העבודות ישן מול חדש המתקיימות בחרבי העיר. אפשר היה לקיים את הדיון הזה באולם ממוזג, העדיפו המשתתפים ובראשם ראש העיר לצאת לשטח. באחד המוקדים בהם סיירו היה כביש מעפילי אגוז, כביש ששקע, הריפוד בו התפורר ונוצרו שקעים בלתי סבירים לטובת הנהגים ובעיקר האוטובוסים הנמוכים הנוסעים בכביש זה. במקום הובטח כי תיעשה עבודה של החלפת צנרת, ריבוד הכביש, תיקון המדרכות, יוצבו גדרות הפרדה חדשים ותאורה מתאימה. ברכה.

בסוף ספטמבר התבשרנו כי עם סיום חג הסוכות, באמצע אוקטובר יחלו העבודות לשדרוג החלפת תשתיות המים, הביוב, תאורה ותיקון תוואי הכביש. באותה הודעה גם הוצה כי רח' מעפילי אגוז יהיה סגור לתנועה ותחנות האוטובוס יבוטלו. העירייה התנצלה על אי הנוחות. לכמה זמן? לחודש? חודשיים אולי ארבעה אולי חצי שנה? אין בהודעות העירייה הגדרה של זמן. הציבור ימשיך לסבול, העירייה יכולה רק להתנצל.

ויש אי נוחות לא מעטה לנוסעים לשכונות הדרומיות השונות, התחבורה הפכה להיות מסורבלת יותר, לציבור הנהגים ובכלל לתושבים בפאתי השכונות שיינפלד וקריה חרדית נחלה ומנוחה. ציר מרכזי היה מצופה שהנהלה המקצועית של העיר יזרזו יקדמו יפעילו כל מה שביכולתם כדי לזרז.

תושבי העיר למודי ניסיון מהניהול הלקוי של השיפוצים בעיר, שד' לוי אשכול סגור בנתיב אחד והתנועה מתנהלת בשני נתיבים תוך סיכון נפשות. שד' אשכול ממתין לריפוד שני ובעיקר העיכוב נובע מהחלטה לבנות כיתות גן בסמוך לצומת. ליקוי חמור בפני עצמו, איך לא למדו לקח מבניית גן ילדים בצומת בן אליעזר בואכה עוזיאל.

הנה לכם שני צירים מרכזיים, שניהם עוטפים את השכונה החרדית נחלה ומנוחה, אחד הפך להיות חד כיווני (מעפילי אגוז) ואילו השני שאמור להיות ציר עם ארבעה נתיבים 'צומצם' לשניים בלבד. הציבור ממשיך להמתין בסבל גדול עד לשחרורם חזרה לידי בעליהם החוקיים- נהגי הרכב. מתי זה יקרה? אולי בחירות 2023 יביאו פתרון. וכך נראות העבודות בשני צירים, השלישי (רח השבעה) רק השבוע הסתיימו סוף סוף העבודות. האם ככה צריך לנהל עבודות שדרוג?

נושאים: שיפוצים, חדש מול ישן, ריפוד כבישים, בית שמש
מעפילי אגוז בשיפוץ
מעפילי אגוז בשיפוץ
מעפילי אגוז בשיפוץ
מעפילי אגוז בשיפוץ
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: