עשרות ישובים בישראל אושרו כישובי פיתוח א

בתוך הרשימה גם אשקלון, בית שאן ועוד ישובים רבים (הרשימה ארוכה מאוד). יו"ר סיעת הליכוד במועצת העיר ביקש משר האוצר שמסר לו את ההודעה להאריך את תוקף האישור לעוד שנים. "בית שמש זקוקה היום יותר מתמיד".

השר כץ עם שלום אדרי
השר כץ עם שלום אדרי

"בדף זה תמצאו את רשימת היישובים ואזורי התעשייה הנכללים באזור פיתוח א', על פי התוספת השנייה לחוק לעידוד השקעות הון תשי"ט-1959. ביישובים אלה יכולות חברות העומדות בתנאי הסף, לקבל הטבות מוגברות מטעם המדינה, במטרה לעודד הון ויוזמה כלכלית, תוך מתן עדיפות לחדשנות ואזורי פיתוח., הפרסום הזה הוא מטעם הרשות להשקעות ולפיתוח התעשיה והכלכלה .

בין הישובים אשדות יעקב, בית שאן, אשקלון ועוד. יש ישובים שזכו במעמד הזה כבר בשנת 2008 ויש כאלה במועד מאוחר, בית שמש נוספה כך לפי הפרסום החל מינואר 2021.

מה הביא לכך?

משמעות החלטת משרד הכלכלה היא שחברות שיגישו בקשות במסלול מענקים עפ"י החוק, ככל שיאושרו, יהיו זכאיות למענק בשיעור של 20% מסכום ההשקעה ותשלום מס חברות בשיעור של 7.5% בלבד. עוד יודגש כי המענקים רלבנטים למפעלים חדשים והרחבת מפעלים קיימים בעיר בית שמש.

עיריית בית שמש פרסמה הודעה לפיה שר הכלכלה עמיר פרץ עדכן את ראש העירייה במסר שיביא תקווה לפריחת תעשיה בעיר.

למה מאוחר. למה עתה בחודש מאי נזכר עמיר פרץ ליידע את ראש העירייה על השינוי שהחל כבר בינואר 2021.

ובכן מתברר כי שר האוצר ישראל כץ עדכן כבר לפני חמישה חודשים את ידידיו מבית שמש, חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת הליכוד על ההחלטה הצפויה. בהודעה שהועברה אלינ מצוטט השר כץ כאומר: "הייתי בקשר עם שלום (אדרי) ומשה (שיטרית) במשך תקופה ארוכה בקשר לנושא . אני משוכנע שההטבה החשובה, תסייע לבית שמש לגייס מפעלים רבים לאזור התעשייה המקומי ולשדרג את מעמדה של העיר באופן משמעותי."

אומר שלום אדרי: "אני מבקש להודות לידידי שר האוצר כץ, אשר במשותף עם שר הכלכלה עמיר פרץ על הוספת התמריץ לתעשיה שתקום בעיר , אני פונה בהזדמנות זו לשר להאריך את תוקף ההחלטה לעוד שנים ארוכות. בית שמש זקוקה לכך היום יותר מתמיד.

נושאים: השר כץ, הרשות להשקעות, עיריית בית שמש, שלום אדרי, עליזה בלוך
השר כץ עם שלום אדרי
השר כץ עם שלום אדרי
השר כץ עם שלום אדרי
השר כץ עם שלום אדרי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: