ערבות הדדית: צולחים את הטיול עם כסא גלגלים

איך הופכים אתגר אנושי לחוויה משותפת, וגם כאשר כוח הרצון קיים שום הר כבר לא קשה לטפס... קראו והפיצו.

צילום תמונה: אלון זלצמן, פראטראק
צילום תמונה: אלון זלצמן, פראטראק

טיול כיתתי של שכבת ז' בישיבת אמית נחשון, הכניס את הכיתה למרקחה. יונתן דוידוביץ, אחד התלמידים נולד עם שיתוק מוחין וביום יום נעזר בהליכון. חבריו לכיתה דאגו שמא לא יוכל להצטרף אליהם.
את המצב הצילו שלושה תלמידים מכיתה י'; יהל בוטה, אפיק יעיש ומתן אגרסט, שנענו למשימה החשובה עליה ניצחה המורה רחל אביטן. השלושה החליטו להצטרף לטיול ולעשות הכל כדי שיונתן לא יחמיץ אף רגע.
לשם כך, הם נעזרו בדגם החדש של כיסא הגלגלים המופלא שהתקינו בParatrek - מיזם המתמחה במתן פתרונות לכל סוגי המוגבלויות הפיזית. ה'טרקר' (Trekker) מתמחה במעבר בשבילים צרים, בינות לסלעים, בעליה ובירידה במדרגות סלע טבעיות - ועומד בכל האתגרים שהטבע מזמן, בהצלחה רבה. לכבוד הטיול הראשון שבו ניסה יונתן את הטרקר מהדגם החדש, נקרא הכיסא המיוחד על שמו – ג'וני.
המשימה הוכתרה בהצלחה. בקו הסיום של הטיול שהתקיים ביער צרעה וארך כ5 שעות, הגיעו התלמידים ללא יוצא מן הכלל, הודות ל'טרקר' ולעזרת שלושת תלמידי כיתה י'.
יונתן דוידוביץ משתף: "היה ממש כיף להיות עם הכיתה בטיול, לצחוק, לדבר, ללכת, לשחק ולהיות בטבע עם כולם".
"אנחנו מתרגשים בכל פעם מחדש לעובדה שאין פעילות בבית הספר בלי שיונתן הוא חלק ממנה במלוא מובן המילה", אומרת שולי דוידוביץ, אמו של יונתן, "לפני הטיול אמית נחשון התקשרו אלינו לברר מה מתאים לו ואיך לעשות הכי נכון. הם לא מוותרים עליו והוא לא מוותר עליהם. חשוב שגם הורים אחרים ידעו שזה אפשרי".
"האתגר התחיל בזה שהיינו צריכים לעלות על הר מלא במכשולים בדרך. בשביל להקל עלינו ושיהיה ליונתן נוח, נעזרנו בשני תלמידים מאחת הכיתות שהיו בטיול שסייעו לנו במשיכת הכיסא על ידי חבלים הקשורים לכיסא. היינו צריכים להיות מחושבים כל העליה שלא נפגע בנוחות שלו, לבסוף עלינו על ההר. היה סיפוק מטורף!", מתאר יהל בוטה. "תמיד דאגנו לשלב אותו עם חבריו לכיתה שירגיש חלק ולא נפרד מהם. הייתה עלינו אחריות כבדה ועמדנו בה כמו שצריך, ללא תלונות, העיקר שיונתן נהנה. זה מה שחשוב ואנחנו שמחים שלקחנו חלק במצווה הזאת" .
הרב נעם קריגמן, ראש ישיבת אמית נחשון: "משמח לראות את התלמידים מתגייסים לכל משימה חשובה של עזרה הדדית. אלו הערכים שאנו רוצים שכל תלמיד יראה ויכיר- נעשה את המקסימום על מנת שכל אדם ירגיש חלק בחברה, ולא משנה מה הקושי והאתגר שלו".

נושאים: אמית נחשון, Paratrek, טיול
צילום תמונה: אלון זלצמן, פראטראק
צילום תמונה: אלון זלצמן, פראטראק
צילום תמונה: אלון זלצמן, פראטראק
צילום תמונה: אלון זלצמן, פראטראק
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: