עצרת חיזוק ותפילה במעמד רבנים

העצרת פרי יוזמה של חברי מועצת העיר מסיעות ש"ס ויהדות התורה, שפנו ודרשו לקיים עצרת לנוכח האסון הכבד אשר פקד את כל בית ישראל בציון הרשב"י

הפרסום לעצרת
הפרסום לעצרת

'ויזעקו אל השם בצר להם'- עצרת חיזוק תפילה וזעקה מרכזית ברחובה של עיר תתקיים בערב (יום חמישי בשעה 19:30) במעמד ארבעה רבנים נציגי הזרמים החרדים המרכזיים.

העצרת פרי יוזמה של חברי מועצת העיר מסיעות ש"ס ויהדות התורה, שפנו ודרשו לקיים עצרת לנוכח האסון הכבד אשר פקד את כל בית ישראל בציון הרשב"י ובו נסתלקו ארבעים וחמישה מטובי בני העם ובהם שבעה מטובי העיר, אברכים ובחורי ישיבות נשמות טהורות הגונות.

העצרת תתקיים ברחבת המרכז המסחרי (בסגנון סיום מעמד הש"ס) ברמה א' בשונה מהעצרת שאורגנה גם בידי העירייה בכיכר נעימי ואליה הוזמנו כל תושבי העיר והגיעו אליה בעיקר מבני העיר הציונית והחילונית.

"הפעם אנו מבקשים באמת להקים קול זעקה כנדרש וככתוב בשעת צרה, ועת צרה היא ליעקב" אומר אחד מהיוזמים, בתקווה "'וממנה יוושע". בעצרת יושמעו דברי כיבושין והתעוררות, ייאמרו פרקי תהילים, יתפללו סליחות ויקבלו עליהם עול מלכות שמים.

נושאי דברי הכובושין נבחרו בקפידה ובכוונה לא נכללה שום אישיות חרדית מקומית, כדי לא ליצור מחלוקות שאינן לעניין והיום. בין הנושאים הרב דוד יוסף רבה של שכונת הר נוף, הרב שמעון גלאי, הרב אלימלך בידרמן והרב זושא הורביץ. גם בעניין זה הקפידו המארגנים לחלוק שניים מהציבור הספרדי ושניים מהציבור החרדי האשכנזי.

מפתיע, אבל לא, עליזה בלוך, ראש העיר למרות שהיא המממנת של האירוע לא תשא נאום הערב בעצרת למרות שביקשה. הוסבר לה שאין זה מן המנהג החרדי שאשה תדבר דברי כיבושין בפני קהל שרובו חרדי. עם זאת גם נשים חרדיות מוזמנות לעצרת, בבחינת תפילת נשים נענית כתפלת חנה ושירת דבורה. לנשים הוקצה מקום בשולי הכיכר ברח נחל ערוגות מאחורי יש חסד.

האירוע כולו ממומן מקופת העירייה ועלות הפקתו מגיעה לכדי כ-140-150 אלף ₪. בהיעדר תקציב עירייה ההוצאה תיפול בחלקה על המחלקות המארגנות, מורשת, חן חרדי ותרבות ופנאי חרדי וכן מתקציב שונות המופיע בתקציב העירייה.

גם הציבור הכללי מוזמן לעצרת ומי שבא מתבקש לכבד את המעמד ולבוא בלבוש מתאים (פחות חשוף). ועוד משהו קטן, בפרסום וגם בארגון הקפידו המארגנים לא להזכיר שמות פולטיקאים בכל האירוע. כך גם בין הדוברים ולא באיזור הבימה.

ונסיים בהמשך הפסוק "וממצוקותיהם יצילם וידריכם בדרך ישרה..." אמן לכולנו ועל כולנו,

נושאים: אסון מרון, עצרת תפלה, בית שמש, הרב דוד יוסף
הפרסום לעצרת
הפרסום לעצרת
הפרסום לעצרת
הפרסום לעצרת
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: