עמותות הוזמנו להירשם באגף הרווחה

מנהלת אגף הרווחה: "לא תהיה עזרה כלכלית. אין כוונה לתת העשרה למתנדבים עצמם, אלא חיזוק ותמיכה, מקצועית ואחרת, לארגונים עצמם. כולל הדרכות קנויות.". אז מה יצא להם מהשקעת מאמץ...

ארגון הצלה
ארגון הצלה

השבוע קיבלנו הכוונה להביט לעבר תחום ההתנדבות בעיר. יש רבים. וכאשר מתקרב חג כלשהו מיד מתחילות המודעות להתפרסם על מעשי החסד והתרומה לקהילה. דוברות העירייה הוציאה מתחת ידה הודעה, למען אלה שלא ראו, הנה היא בשלמותה: תחום ההתנדבות העירוני של אגף הרווחה בעיריית בית שמש חידש את פעילותו בפורום ארגוני המגזר השלישי וחיזוק תחום ההתנדבות ברחבי העיר.

בעיר קיימות כ-40 עמותות, ארגונים ותוכניות המפעילות מתנדבים בגילאים שונים ובתחומים נרחבים בכל העיר."

האם כל ארגוני החסד, או בשמם המקצועי באגף הרווחה ארגוני ההתנדבות והחסד מוכרים באגף הרווחה? לא בטוח. אומרת גילה רונן מנהלת אגף הרווחה: יש לנו את המידע על מי שבקשר איתנו כרגע. בטוח יש עוד גופים שלא מוכרים לנו ו/או אינם מעוניינים בקשר עימנו, מקווה שנרחיב את המעגלים בהמשך."

לאגף הרווחה יש מטלות רבות, גילה רונן, המנהלת אומרת: ״תחום ההתנדבות בעיר בעל פוטנציאל עצום והגיע הזמן למנף ולמקצע אותו בכל התחומים ולכלל תושבי העיר״.

איך ממנפים את הארגונים האלה לטובת הקהילה? האם אגף הרווחה מתכוון לסייע כלכלית, האם אגף הרווחה מתכוון נניח לתת הדרכות למאות המתנדבים בארגונים? שאלנו את מנהלת האגף הרווחה והיא לא מסתירה את המציאות. הנה תשובתה: "לא תהיה עזרה כלכלית. אין כוונה לתת העשרה למתנדבים עצמם, אלא חיזוק ותמיכה, מקצועית ואחרת, לארגונים עצמם. כולל הדרכות קנויות.".

אחד ממנהלי ארגוני החסד האלה אומר: "אז מה אני צריך את הכאב ראש של העירייה עלי בשעת לחץ. אם כלכלית לא יעזרו לנו, ואם אפילו הדרכה למתנדבים לא יתנו. מה אני מקבל מהם? חיזוק? אני מקבל מעשרות המשפחות שזוכות לקבל ממני את הסל השבועי או סל החג. התודה שלהם שווה לי אלה זהב וכסף. העיניים השמחות והמאושרות של הילדים בפתח הבית שמחכים לסל זה האושר הכי גדול שלנו.".

הממונה על אגף הרווחה, סגנית ראש העיר, עו"ד רינה הולנדר: ״זכינו והעיר שלנו מלאה במתנדבים ובארגונים המחפשים לעשות טוב. אנחנו מחדשים ומרחיבים את תחום ההתנדבות במסגרת אגף הרווחה במטרה למנף את העושר הקיים בתחום ולהצעידו קדימה לגבהים. מוזמנים ליטול חלק״. חיזוק במילים למנהלי הארגונים שיחשבו אם בכלל יענו לרעיון הרישום. בכל מקרה אנו מצרפים את קריאת העירייה להצטרף מאגר העמותות. מי יודע, אולי בעתיד ירווח שם והכיס יתמל וימצאו דרך 'לפנק' את התומכים והתורמים מזמנם למען כלל בני העיר.

בעירייה קוראים לעמותה/ ארגון שמפעיל מתנדבים לפנות לרכזת ההתנדבות העירונית- אביה קירשנבוים: 050-2103320

קראת? רוצתה לדעת עוד על בית שמש? הוריד את הא]פליקציית חדשות קרן אור בית שמש ותישאר מעודכן.

נושאים: אגף הרווחה, בית שמש, עמותות
ארגון הצלה
ארגון הצלה
ארגון הצלה
ארגון הצלה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: