עיר בלי יחסי ציבור ובלי דוברות

מה אתם יודעים על לוח חגי תשרי? מה התוכן הצפוי לכם באירועי החגים האלה? האם יש בכלל מה לצפות? על כך בודאי צמאים ללמוד מאתר העירייה. תתאכזבו. חמשת ההודעות האחרונות מיד הכותב העלום באתר הם על לשמניה, קדחת הנילוס וקדחת חוסר העשייה.

דובר עייף בשעת מנוחה
דובר עייף בשעת מנוחה

אנחנו בחגי תשרי, ימים נוראים, סליחות, כפרות, כיפור, סוכות, אירועי סוכות, פסטיבל סוכות. אוירת חג בכל בית בעיר, בכל שכונה ושכונה. ומה יש באתר העירייה? יתושים, עקיצות, מחלת הלשמניה, אפילו ברכת שנה טובה שהעירייה מפרסמת בכל מדיה אפשרית, שכח האתר הרשמי של עיריית בית שמש להעלות. מה זה? או איך אומר חברי הטוב, מה זה הדבר הזה?

הודעת ברכה? נו, נניח שאת זה לא הספיק מי שהיה צריך לשבץ במקום המיועד לכך באתר. מה עם הודעות הדובר, חומר מעדכן וחשוב לתושב, מה וכיצד מתקדמת העבודה הציבורית בעיר שלנו. סלילת כבישים, תכניות בניה, שיקום, שיפוץ, חנוכת אגם, מכרזים וכן הלאה... שיקום מדרכות, נטיעת בננות, פינוי אשפה, גזם. אתר חי מוצא לעצמו מה להעלות בוודאי כאשר הציבור כמה וצמא לדעת מה המתרחש בין כתלי העירייה, מה נעשה בכספי משלם המיסים.

חמשת הודעות הדובר האחרונות נכתבו בידי האגף לאיכות הסביבה, ואחת על סגירת ציר תנועה. מה עושה ראש העירייה למשל? לא בענייניו הפרטיים, לא מה ותמי היה באומן, זה עניינו הפרטי. היכן מסייר, עם מי נפגש, מה יזם, מה חושב מכובדנו הנעלה והמרומם, כל זה משאיר לנו לדמיוננו הפורה אותו אדם שמקבל משכורת מהקופה הציבורית. ואין עניין באמת לחטט בחשבון הבנק שלו, אלא בחשבון הנפש של התושב המתוסכל המבקש לדעת פרטים על העיר בה חי לתכנן מעשיו ותכניותיו לחול המועד סוכות.

אגב זאת, אותו אתר שמשקף פעילות עירונית, מעלה פרסום להענקת תואר יקירת העיר, פרסום מהתאריך 22.4.2018!! מה עם הפרס הזה? למי ניתן? האם בכלל ניתן? ובכן, תנוח דעתכם, הפרס הזה לא ניתן השנה. למה? הפרטים לא מופיעים באתר!!!

והאירועים האחרונים אותם מציין האתר הם אירועי יום הזיכרון לשואה, לחללי צה"ל, יום העצמאות. זוכרים מתי חוגגים? סיון, אייר. לחילוניים שבקוראינו, אפריל!! מאז אפריל אין שום אירוע? נו באמת... אפילו בלעיש מתפקע מצחוק...

מה עושה דובר העירייה בימים אלו? האיש שמתפקידיו לדאוג להעשיר אותנו בחכמת העשייה העירונית. נח את מנוחת החגים השגרתית ומוסיף עליה, כך לפחות עולה מאותו אתר שעיריית בית שמש משקיעה בו הרבה תבין ותקילין, עשרות אלפי שקלים מידי שנה והוא אינו מספק את האינפורמציה הכי זמינה במערכת.

אה, אותו איש אמון על הדאגה לעדכן אותנו ולארגן לנו חלק מיומננו פשוט לא שם על האתר ויותר מפקיר למחשבותינו להעלות כל מיני מחשבות.

מספרים לי שהדובר היה עסוק מעט באירוע פרטי משלו, נו במזל'טוב. בשעה טובה. אעלה את ירושלים על ראש שמחתי ותפארת גבחתו שלו. כמה זמן יעסוק בעניינו זה? חודש? חודשיים? מה השאר... מה איתנו, הלו.

אז אירועי סוכות, אם תחפשו תמצאו אותן באתר עיריית עכו, נהרייה, קדמונה- אל תחפשו, אין ישוב כזה. ראש העין, באר יצחק, באר שבע. אשקלון. (יש ישובים כאלה). בית שמש? יוק!!! ומה לא מפתיע, ממש כמו אותו איש שממונה על תפקוד העירייה כולה, אפילו הערה אחת לא מעיר לאיש הזה שכל תפקידו ומהות קיומו הוא דאגה לעדכן אותנו, סליחה לערוך יחסי ציבור לעיריייה ממנה הוא שואב שכרו.

מסקנה: לא שם עליכם/עלינו. תחשבו, תכתבו, תתלוננו, תבקשו, אני עושה מה בא לי. למה, אנחנו שואלים. אתם תישארו עם השאלות, אני נשאר מחייך וצוחק עליכם... חחחחחחח. מצחיק? אם זו לא הייתה המציאות בעיר שלנו הייתי אפילו מצטרף... אז מה הפלא שאנחנו, הכוונה העיר בית שמש, מצויה בתחתית הסולם בדירוג הערים עם התדמית הנמוכה בישראל.

נושאים: חגי תשרי, אתר עיריית בית שמש, דוברות העירייה
דובר עייף בשעת מנוחה
דובר עייף בשעת מנוחה
דובר עייף בשעת מנוחה
דובר עייף בשעת מנוחה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: