עיריית בית שמש אינה מעניקה מענה לצרכים ליברליים

העיר ממשיכה להשתרך בתחתית המדד ונותרת עם אותו ציון כבשנה שעברה. ההשקעה פר נפש בתחומי הדת בין הנמוכות בארץ. וגם זה מרגיז, העירייה אינה חושפת את נתוניה הכספיים לגבי השקעתה בתחומים כמו תקציבי הדת ולהטבים

עיריית בית שמש
עיריית בית שמש

היום מתפרסם מדד החופש בישראל, המדד מתייחס לכמה פרמטרים תוך השוואתם בין הערים השונות. מה הנושאים שנמדדו? תחבורה בשבת, מסחר בשבת, נוהל אירועים בהפרדה, קהילת להטבית בעיר, וגם תקציבי דת. רשימת הערים כוללת כ-30 ישובים ובהם ערים כמו תל אביב גבעתיים, הרצליה ומצויות שם גם דימונה רחובות ועוד. בית שמש נכללת בבחינת המדד.

גבעתיים עוקפת את תל אביב והופכת לעיר החופשית בישראל, הרצליה שסיימה בשנה שעברה ראשונה (ביחד עם העיר ללא הפסקה) מתדרדרת למקום החמישי, רחובות מתרסקת מהמקום ה-15 ל-25 ובית"ר עילית מצטרפת למדד עם 0 נקודות.

גבעתיים בהופעת בכורה במדד החופש העירוני, כובשת את הפסגה ועוקפת את האלופה היוצאת תל אביב, למרות עלייה בניקוד. מודיעין מאבדת שלושה מקומות ותופסת את המקום השישי ובתחתית הטבלה המצטרפת החדשה מודיעין עלית, אחריה בני ברק ועם 0 נקודות בלבד- בית"ר עלית.

הפערים בציונים חדים במיוחד בשנה הנוכחית, עם שתי ערים שחוצות את ה-70 (גבעתיים ותל אביב) לעומת חמש שלא מגיעות אפילו ל-10 (בני ברק, מודיעין עילית, בית"ר עילית, בית שמש ורמלה). הפערים מתחדדים לא רק בין ראשית הטבלה לסופה, אלא גם ביחס לערים שכנות: רעננה במקום ה-14 בפער משמעותי מהשכנה כפר סבא במקום ה-3 וחולון עוקפת את בת ים ב-13 מקומות.

חמש ערים לא מעניקות מענה לתושבים החילוניים בעיר: פתח תקווה, רחובות, רעננה, ראש העין, בת ים.

בית שמש במקום ה-28 במדד החופש, עם 8% ורמלה לפניה עם 9%. לפני שתיהן כבר מופיעה דימונה עם 16%. אם תרצו בחבורה החרדית של ערי ישראל, מודיעין עילית, בית"ר עילית ובני ברק.

כאמור המדד בוחן כמה וכמה נושאים כולל תקציבי הדת הניתנים ע"י הרשות.. מה תקציב הדת בבית שמש המוקצב ע"י הרשות לעומת הרשויות אחרות. בית שמש כמו בהרבה נושאים, אינה שקופה ואינה מוסרת נתונים, כך על פי עורכי המדד ישראל חופשית.

מה ההקצבה בישובים אחרים? דווקא הישובים החילוניים מתגאים בסכומי העתק שהם משקיעים בתחומי הדת. ראש העין למשל מפרסמת את הנתונים, כולל התמיכה בפעילויות תרבות תורנית וכולל התמיכה במועצה הדתית בסכום כולל של 7.5 מיליון ₪. תושבים כ-70 אלף. הוצאה פר נפש 114 ₪. אגב זאת, ואם כך צריך להיות היחס בבית שמש צריכה להיות ההשקעה בשירותי דת לפי אותו יחס כמעט 16 מיליון ₪. האם זה התקציב העירוני שלנו? גם אם תחברו ביחד את כל מרכיבי התמיכות והתקציבים הדתיים לא תגיעו למחצית!!!

נושאים: ישראל חופשית, בית שמש, תקציבי דת, עליזה בלוך
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: