עונש מופחת למהנדס העירייה בעסקת טיעון

שופט בית משפט המחוזי אמר בהחלטתו כי הוא מקבל את הסדר הטיעון, והוסיף כי לקח בחשבון את מצבו הרפואי של מהנדס העירייה, אשר "קיים חשש כבד שעונש מאסר בפועל יוביל למצב שבו הנאשם יסיים את חייו מאחורי סורג ובריח".

בנייני שפת אמת
בנייני שפת אמת

פרשת שפת אמת מגיעה לסיומה מבחינת מעורב אחד לפחות, מהנדס העירייה לשעבר. היום אושר הסכם הטיעון בין ב"כ המהנדס עו"ד עודד סבוראי לבין ב"כ הפרקליטות בתיק עו"ד זוהר גיאת.

עסקת טיעון נחתמה בין בפרקליטות לבין מי שהיה מהנדס עיריית בית שמש דני צרפתי בפרשת שפת אמת, פרשת השחיתות שנחשפה בעיריית בית שמש בשנת 2018 ובה מעורבים אישי ציבור, קבלנים ויזמים.

על פי כתב האישום שהוגש באמצעות, עורכי הדין זהר גיאת, סאמי חוראני וצור חוטה, מדובר בפרשה שעניינה קשר מושחת שנרקם בין יזמים ועסקנים לבין בעלי תפקידים בעיריית בית שמש, במהלך השנים 2010 עד 2018, ובפעולות העברייניות הרבות שבוצעו במהלך בניית פרויקט מקרקעין רחב-היקף על מגרש ברחוב שפת אמת 8 בבית שמש.

על פי כתב האישום, נטלו הנאשמים מגרש שיועד לבניית "מוסד- מרכז תורני" בן 3 קומות לתועלת תושבי השכונה, ובאמצעות פעולות מרמה מתוחכמות ושחיתות שלטונית, הקימו עליו את "שיכון יואל": קומפלקס בניה רב קומות, הכולל מרכז מסחרי (3 קומות) ו- 3 מגדלים ובהם עשרות דירות מגורים, אשר נמכרו במחיר מוזל למשפחות בקהילה החרדית - תוך התעלמות מחוקי התכנון ותוך ביצוע עבירות מס והלבנת הון חמורות.

בפרשה כאמור הוגשו כתבי אישום והיום התקבל פסה"ד במסגרת עסקת טיעון שנחתם עם אחד הנאשמים- מהנדס העירייה בזמנו. בהתחשב בנסיבות (מחלה של הנאשם) בית המשפט גזר תשעה חודשים עבודות שירות, ו-12 חודשי מאסר על תנאי כחלק מעסקת טיעון בגין מעורבותו בקידום מיזם הבניה בשפת אמת. מהנדס העירייה הביע חרטה על מעשיו, יישלם קנס בגובה 325 אלף ₪.

שופט בית משפט המחוזי נמרוד פלקס אמר בהחלטתו כי הוא מקבל את הסדר הטיעון שאליו הגיעו הצדדים, והוסיף כי לקח בחשבון את מצבו הרפואי של מהנדס העירייה, אשר "קיים חשש כבד שעונש מאסר בפועל יוביל למצב שבו הנאשם יסיים את חייו מאחורי סורג ובריח".

באשר ליתר המעורבים בתיק ביניהם אישי ציבור, קבלנים ויזמים ממשיך הדיון להתנהל בבית המשפט המחוזי.

נושאים: פרשת הולילנד בית שמש, בית משפט מחוזי, פרקליטות, מהנדס העירייה
בנייני שפת אמת
בנייני שפת אמת
בנייני שפת אמת
בנייני שפת אמת
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: