עוד אין מועצה דתית וכבר מבשילים התנאים לבחירת רב מקומי

השר כהנא חתם ואישר תקנות חדשות שיפשירו הליכים לבחירת רב בבית שמש בה אין רב מאז סיום כהונתו של הרב שמעון ביטון.

הרב בן עזרא עם המרא דאתרא
הרב בן עזרא עם המרא דאתרא

בית שמש היא אחת הערים בה אין רב מקומי. מאז 2017 למעשה יש מ"מ למשרת הרב, בה מחזיק הרב שלום בן עזרא רב המועצה האזורית גזר. תוצאה של עתירה נגד הליך הבחירות שהוכרז על ידי ראש העיר היוצא משה אבוטבול. מאז ועד היום אין רב בבית שמש כמו בערים רבות אחרות.

השר מתן כהנא שמנסה לקדם רפורמות במערכת שירותי הדת, הבין את המציאות הזו והחליט לפעול לשנותה. השר לשירותי דת, מתן כהנא, אישר השבוע את המלצת גורמי המקצוע במשרד לשירותי דת לעדכון התקנות לבחירת רבנים מקומיים.

בתקנות החדשות ניתן למצוא הגבלת כהונה לרבני עיר, שינוי תהליך הכרזת נבצרות לרב עיר שאינו כשיר לכהן, ושינוי הנציגים בגוף הבוחר. ע"פ התקנות החדשות כהונת רב עיר מעתה תהיה קדנציאלית. כהונת רב עיר שייבחר תהיה לכהונה בת עשר שנים בדומה לכהונת הרבנים הראשיים לישראל, אולם מועצת העיר רשאית להאריך את כהונתו בעשר שנים נוספות בכל פעם ועד לגיל 70.

עד היום, כהונת רבני עיר שנבחרו לפני שנת 1974 לא הוגבלה כלל, התקנות החדשות קובעות הגבלה גם ביחס אליהם כך שיסיימו את כהונתם בגיל 80. אלו מתוכם שכבר עברו את גיל 80 יסיימו כהונתם תוך שנה מפרסום התקנות ברשומות. תהליך בחירת רב עיר יהיה פשוט ומהיר. השר לשירותי דת יזום קיום הליך בחירות ברשות מקומית בה אין רב מכהן, בשיתוף עם הרשות המקומית. הגוף הבוחר ("האסיפה הבוחרת") יהיה מורכב מכלל חברי מועצת הרשות המקומית, מנכ"ל הרשות המקומית ומנציגי ציבור שאת מחציתם ימנה השר ומחציתם תמנה מועצת הרשות המקומית. בנוסף, השר קבע כי הגוף הבוחר יורכב לכל הפחות מ-40% נשים.

עוד נקבע, כי תוקם ועדה שתפקידה יהיה לבחון את התאמתו של כל מועמד לתפקיד רב העיר. כמו כן, בתקנות החדשות לא תאושר מועמדות למי שהוגש נגדו כתב אישום בעבירה פלילית חמורה וטרם ניתן פסק דין סופי בעניינו, או שהוגשה נגדו קובלנה או תובענה משמעתית בעבירה שמפאת חומרתה אין הוא ראוי לכהן כרב עיר.

עכשיו נותר לראות כיצד התקנות החדשות ישפיעו על הליך לבחירת רב בבית שמש..

נושאים: הרב המקומי, בית שמש, המשרד לשירותי דת, הרב שמעון ביטון, הרב בן עזרא
הרב בן עזרא עם המרא דאתרא
הרב בן עזרא עם המרא דאתרא
הרב בן עזרא עם המרא דאתרא
הרב בן עזרא עם המרא דאתרא
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: