סקר חדש מצביע על אי אמון חרדים ברשויות

בית שמש 'זוכה' לדרגת האמון הנמוכה ביותר בסקר. אז למה חרדים בכל זאת באים לבית שמש? מי שאין לו אימון מוזמן להרים עוגן ולעבור לעיר בה יש לו אמון. נראה כמה יקומו ויעזבו את בית שמש?

מכון הסקרים אספקריא
מכון הסקרים אספקריא

סקר חדש ומקיף שנערך על ידי מכון המחקר החרדי אסקריא בשיתוף הארגון לזכויות חרדים נתיבות המשפט, פותח צוהר בנושא הזכויות האזרחיות בציבור החרדי. על פי הסקר עולה כי רובו של הציבור החרדי אינו מכיר את זכויותיו ואינו יודע כיצד לפעול כדי לממש אותם וסובל מחוסר אמון בגופים ציבוריים. כך, לדוגמה עולה מן הסקר כי פחות משליש במגזר החרדי מכירים את האפשרות לפנות למבקר העירייה ולממונה פניות הציבור.

מוטי לב, מנהל ארגון נתיבות המשפט, מציין כי רק בשנה האחרונה ובעקבות פנייתו לרשויות מקומיות חרדיות החלו לפרסם את פרטי ממונה פניות הציבור לתושבים כפי שמחייב החוק. בנוסף ,מדגיש מוטי כי נתוני הסקר נתמכים בסקר הלמ"ס שהוצג על ידי הרשות לפיתוח כלכלי חברתי של המגזר החרדי במשרד ראש הממשלה לפיו הציבור החרדי נמצא במיקום הנמוך ביותר באמונתו ביכולתו להשפיע "איך אפשר להאמין ביכולת להשפיע אם אין לך מושג על הזכויות שלך ולאן לפנות כדי שיטפלו בהם?" תוהה מוטי לב, מנהל ארגון נתיבות המשפט.

חוסר האמון של הציבור החרדי בא לידי ביטוי גם בנושאי ביטחון ובטיחות. כך, רובו של הציבור, כ-60%, יעדיפו לפנות בנוגע לליקוי בטיחות לגורמים פנים קהילתיים ורק מיעוט, כ-40%, יפנו לגופים ממשלתיים רשמיים. נתונים אלה מחדדים את הצורך בהגברת האמון בין הציבור החרדי לרשויות , בפרט לאחר האסונות במירון ובפסגת זאב וכפי שהשתקף במשבר האמון החרדי בשנת הקורונה.

הסקר השווה את רמת האמון של התושבים ברשויות המקומיות החרדיות. על פי הסקר, אשדוד זוכה לאמון הגבוה ביותר עם ציון ממוצע של 5.5, לעומת בית שמש עם האמון הנמוך ביותר - עם ציון ממוצע של 3.8. בנוסף, עולה מן הסקר כי ארגון חרדי שמסייע במיצוי זכויות משפטיות זוכה לאמון כפול לעומת גופים ציבוריים.

אגב הודעת הדוברות הזו שיצאה אלינו ביקשנו להגדיר לנו מהו אימון? איך מסתדרים הנתונים האלה העולים מן הסקר עם העובדה שכמעט בכל עמדה בעירייה יושב אדם חרדי. מנהל חופש המידע חרדי, מנהל המוקד חרדי, מבקר העירייה חרדי, ממונה אגף החינוך חרדי, יו"ר ועדת משנה ותכנון ובניה חרדי, יו"ר ועדת רישוי חרדי, סגן ראש עיר חרדי, משנה לראש העיר חרדי, ועוד משנה לראש העיר חרדי,

כמעט בכל אתר ואתר אתה רואה חרדים משפיעים!!! . יש אגפים ומחלקות לשירות הציבור החרדי, רוב תקציב עיריית בית שמש מוצא על צרכי חרדים. הבניה היא רק לחרדים, בונים מוסדות חינוך רק לחרדים, וכן הלאה.

האם יכול להיות שהסוקרים לא פקדו את בית שמש בטרם הוציאו הודעה מתחת ידם? או שאולי מנסים להנדס תודעה על בסיס נתונים שגויים? ביקשנו הבהרות.

נושאים: נתיבות משפט, אסקריא, בית שמש, אי אמון.
מכון הסקרים אספקריא
מכון הסקרים אספקריא
מכון הסקרים אספקריא
מכון הסקרים אספקריא
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: