סמ"ר ברהנו קאסיה הי"ד לוחם סיירת גבעתי נפל בקרב בחאן יונס.

מצמרר, מחזור 2020, תיכון 'עתיד דביר' איבד שני חברים גיבורי ישראל מאותה כיתה. עוד חמישה לוחמים בסיירת נפצעו באורח קשה באותו הקרב. הלווייתו בשעה 14:00. בית שמש נפרדת בצער וביגון.

ברהנו קאסיה הי"ד צילום: דובר צה"ל
ברהנו קאסיה הי"ד צילום: דובר צה"ל

היסטוריה כואבת, החלל השני מבני העליה מאתיופיה לבית שמש נרשם אתמול בספר הזיכרון של גיבורי ישראל. כ-2400 בני עליה מאתיופיה יש בבית שמש, ברהנו קאסיה בן אמרה וטאריק, תלמיד התיכון עתיד דביר, בן 22 נפל בקרב. הודעת דובר צה"ל: סמ"ר ברהנו קאסיה, לוחם בסיירת גבעתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה, מדוייק יותר בחאן יונס.

זה לא היה קרב פשוט, לוחמי היחידה חיסלו עשרות מחבלים בהיתקלויות, פשטו והשמידו יעדי טרור מעל ומתחת לקרקע. הלוחמים איתרו אמצעי לחימה רבים במרחב, כלי נשק ומידע מודיעיני. ברהנו היה אחד הלוחמים הגיבורים בקרב הזה, השני היה רפאל קנניאל הי"ד חברו למשימה ולדרך. באותו הקרב העיקש מול המחבלים נפצעו עוד חמישה לוחמים בסיירת גבעתי באורח קשה מה שמלמד על קרב קשוח. מצמרר. גלי צה"ל התקשרו לדבר עם אחד ממחנכיו בדרך, מוטי פרבר. מעט להכין את שיחת הרקע נכנס לואטסאפ רשימת התלמידים. עלו לו באותה רשימה השמות קסטיאל דניאל, וקסיה ברהנו.

קשה לו למורה מוטי מעתיד דבר, מורה שעבר הרבה עם תלמידיו, יגון כזה לא שיער שיפגוש. שני תלמידים מאותה מלחמה? זה קשה לכל אדם, בודאי למורה שמבלה שעות רבות בחינוך תלמידיו, מכיר ומעמיק בקשרים כדי להביאם להצלחה.

מי היה ברהנו? "את אישיותו המיוחדת למדתי להכיר בשנת הקורונה, שנה בה אתה מבחין בתלמיד רציני יותר או פחות. ברהנו היה כל כך רציני שלמרות ההיעדרויות הכפויות ואפשרות ההתפרקות, היה מתקשר לשאול מה ללמוד באופן עצמאי בבית, כל כך רציני ומוכשר שלא נתן לשום הזדמנות לברוח לו מהידיים. כאדם שגילה כושר מנהיגות היו לו יעדים ברורים בחיים, להוציא תעודת בגרות מלאה, היה חשוב לו עבור ההורים, כמו להמשיך מסגר לימודים אקדמית, דרך שתכשיר אותו ליעד המרכזי להניהיג, להוביל, להשפיע." ברהנו אח לשבע בנות בבית, האח הקטן, וההורים היו אצלו בסדר העדיפות העליונה.

כאשר הגיע לגיל גיוס הוא עשה שנת שירות במכינה, להתעמק, להכין עצמו לקראת העתיד. שימו לב לסיפור הבא. מספר המורה מוטי פרבר: "באחד השיעורים היה תלמיד שדיבר בגנות השירות בצה"ל. ברהנו קם מכסאו, עמד ודיבר לפני כולם על חשיבות השירות, על איכות השירות, לא להעביר זמן אלא לתת שירות משמעותי, ממש כפי ששימש דוגמא, לוחם בסיירת גבעתי. אני בכלל לא מתפלא שמהכיתה הזו יצאו גיבורים כמו דניאל קסטיאל וברהנו קאסיה הי"ד. רוח הקרב פיעמה בהם עוד אז... רוח הגבורה היהודית שהוכחה בשני התלמידים האלה מעוררת בי גאוות יחידה. שנהיה ראויים להם". מזכם מוטי פרבר.

היום בשעה 11:30 יעמדו תושבי העיר בצדי הדרך מניפים דגל ישראל ללוות את בני המשפחה, החברים, וכל העולים להר הרצל בירושלים, שםייטמן לצד גיבורים רבים נוספים.

ראש העיר פרסמה עוד במוצ"ש דברי חיזוק ועידוד למשפחה: ראש עיריית בית שמש ד"ר עליזה בלוך: "משפחת קאסיה היקרה. תושבי העיר בית שמש עוטפים אתכם בכאב העצום על נפילת בנכם גיבור ישראל ברהנו. סמ"ר ברהנו קאסיה לוחם עז בסיירת גבעתי נפל בקרב בדרום הרצועה.

משפחת העיר בית שמש מחבקת אתכם עם היוודע הבשורה הקשה ותלווה אתכם. יהי זכרו ברוך."

ברהנו הותיר זוג הורים ושבע אחיות.

הלוויתו של הלוחם היקר, תיערך היום בשעה 14:00 בהר הרצל בירושלים. אוטובוס יעמוד לרשות המלווים מהמועדון הקהילתי ליוצאי אתיופיה. המשפחה תשב שבעה ברח המעפילים 13 בית שמש.

נושאים: חרבות ברזל, חאן יונס, בית שמש, ברהנו קסיה
ברהנו קאסיה הי"ד צילום: דובר צה"ל
ברהנו קאסיה הי"ד צילום: דובר צה"ל
ברהנו קאסיה הי"ד צילום: דובר צה"ל
ברהנו קאסיה הי"ד צילום: דובר צה"ל
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: