סיעת יהדות התורה המאוחדת קמה לתחייה

שנתיים וחצי אחרי שכשלה בבחירות תחת הנהגתו של משה אבוטבול, התפרקה והחליפה פנים, ושנתיים וחצי לפני הבחירות הקרובות, שבים החרדים החסידיים ומבקשים להתגבש לגוש שיפעיל לחצים לשיפור עמדות והיערכות לעתיד.

חברים ביהדות התורה
חברים ביהדות התורה

גוש הריפוי כבר אינו גוש הכולל את הליכוד, הבית היהודי, דגל התורה וחברי סיעת אגודת ישראל. גם הגוש הזה מתחיל להתרופף כאשר מתגלות המטרות אותן מבקשים לקדם חברי הגוש החרדיים.

סיעות דגל התורה (4 חברי מועצה) ואגודת ישראל (3 חברים) התאחדו לכינוס יזום ואף הוציאו בסיום המפגש פרוטוקול עליו חתומים כל שבעת נציגי הסיעות.

בסעיף 2 לאותו פרוטוקול החליטו לקרוא לאענרייך ראש סיעת אגודת ישראל לחבור ולהצטרף אליהם להוות גוש אחד תחת הכותרת סיעת יהדות התורה המאוחדת.

הפעם האחרונה שהסיעות האלה התאחדו, ורצו כסיעה אחת תחת כותרת יהדות התורה המאוחדת היו כאשר הציבו את משה אבוטבול (היום ח"כ) בראשותם להתמודד לראשות העיר בבחירות 2018. ברגע האחרון, החליטו אז להציב את אבוטבול שכשל בהגשת רשימתו העצמאית להתמודדות.

סיעת יהדות התורה בינתיים החליפה פנים, שניים מעמודי התווך שלה, שמואל גרינברג ומשה מונטג, פרשו לחיים אחרים. הסיעה התפרקה, ועתה מבקשת לשוב להתאחד. האם המטרה היא בחירות 2023? כנראה.

החרדים החסידיים לא מסתפקים בהתאחדות שלהם, מנסים לגייס איתם גם את סיעת ש"ס. באותו מכתב שפורסם בתקשורת, קורא פורום השבעייה, לסיעת ש"ס להצטרף אליהם לקידום המשימות העומדות על הפרק. "הסיעה קוראת לש"ס לקדם יחד את הרכבת הרשימה למועצה הדתית לפני שהנושא יגיע להחלטתו הבלעדית של שר הדתות של ממשלת ישראל אשר ימנה הרכב מועצה דתית כרצונו".

ומי בין חברי המועצה ממש לא חפץ בכך שהמועצה הדתית תהיה שייכת לזרם החרדי? ניחשתם נכון, רינה הולנדר. היא בודאי לא תשוש לתמוך במסירת הבית הזה לידיים חרדיות ואף תפעל נגד. הולנדר מקורבת היום לסיעת ימינה של בנט שקד וכהנא. וככל שהיא תעמוד נגד הכוונה להשתלט על המועצה הדתית הדבר לא יתאפשר לחרדים לחזור ולשלוט במועצה. הולנדר לא הגיבה עדיין למאמציהם אלה של חבריה לגוש הריפוי.

מעניין שסיעת הליכוד גם היא טרם הגיבה על המכתב הזה ממנו עולה בבירור כוונתם בתכנית ארוכת טווח.

נושאים: גוש הריפוי, יהדות התורה, עליזה בלוך, רינה הולנדר, שלום אדרי
חברים ביהדות התורה
חברים ביהדות התורה
חברים ביהדות התורה
חברים ביהדות התורה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: