סיעת הליכוד נגד ראש העיר: לפסול תכנית התברים שהובאה למליאת בצמוד לתקציב העירייה

רשימת התברים עליה הצביעו כללה תברים שלא הוצגו מועד הקבוע בחוק לפני חברי המליאה. ב"כ סיעת הליכוד טוען כי "לראש העיר אצה הדרך להציג רשימה גדולה ונכבדה יותר במטרה להרשים את הציבור".

מליאת תקציב צילום: דוברות העירייה
מליאת תקציב צילום: דוברות העירייה

סיעת הליכוד בעירייה פנתה לממונה על המחוז בדרישה לטל ההחלטה שהתקבלה במליאת מועצת העיר האחרונה בדבר אישור התברים. בשם חברי סיעה פנה עו"ד אלי בוטבול להסביר את מהות הבקשה מצד סיעת הליכוד.

לטענת הסיעה כפי שהובאה במכתב ארוך של עו"ד בוטבול מפרט נימוקים שונים לדרישה לפסול את האישור.

ראש העיר באמצעות גזבר העירייה הניחה לפני מועצת העיר בשבוע שעבר בקשה לאישור תב"רים בסכום כולל של 176 מיליון ₪, ובהם סעיפים לבניית אולפנת נוגה (כבר הונח בעבר על שולחן המליאה) בניית קאנטרי נווה שמיר, בנית ספרייה ברמב"ש א' בניית עשרות כיתות מעונות יום, מועדוני נוער ועוד. אין לסיעת הליכוד טענות באשר לצורך לבניית המבנים המוצעים ברשימה, לטענתם ההליך נעשה לא באופן הנכון לאשר תב"רים. "ראש העיר הניחה את התברים מבלי לצרף דפי הסבר לרשימה". טוען עו"ד בוטבול. כמו העובדה ש"התב"רים הונחו במועד סמוך מאוד לישיבה מה שלא איפשר לחברי הסיעה לשבת וללמוד את התב"רים".

המכתב מתייחס לעוד סוגיות שהתקיימו לא לפי הדין, כמו הבאת טיוטת תקציב לאישור כ-23 שעות עובר לקיום המליאה. מתי יספיקו לעיין וללמוד את התקציב? שואל עו"ד בוטבול.

ממכתבו של עו"ד בוטבול ניתן ללמוד עוד כי ברשימת התב"רים הסופית, זו שהועלתה במליאה לאישור, נכללו עוד תב"רים שלא הועלו במסמך המצורף לטיוטת התקציב. לדעת עו"ד בוטבול הדבר נוגד את הדין.

לדברי עו"ד בוטבול, היועץ המשפטי של העירייה כי הצבעה על הרשמה המתוקנת אינה תקינה. "בנסיבות אלו נדרשת העירייה להסיר מסדר היום את הדיון ובעקבות כך את ההצבעה. ראש העיר נהגה אחרת, הציגה להצבעה את המסמך המתוקן ועליו הצביעו חברי מועצת העיר. עו"ד בוטבול כותב במכתב לממונה על המחוז עם העתקים למבקר המדינה, היועמ"ש של משר הפנים, כי ראש העירייה מעוניינת להציג לציבור הישגים כלשהם, ולכן אצה לה הדרך לאשר את רשימת התברים".

סוף דבר סיעת הליכוד מבקשת לבטל את ההצבעה לרשימת התב"רים או לצמצמם את רשימת התב"רים רק כפי שהוצגו 12 ימים לפני המליאה.

עו"ד בוטבול אינו מתייחס בכלל לאלה באם התקיים דיון כלשהו במסגרות אחרות, כמו וועדת הכספים.

נושאים: משרד הפנים, בית שמש, תקציב, תברים, עליזה בלוך, אריה ברדוגו, סעת הליכוד
מליאת תקציב צילום: דוברות העירייה
מליאת תקציב צילום: דוברות העירייה
מליאת תקציב צילום: דוברות העירייה
מליאת תקציב צילום: דוברות העירייה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: