סיכמו להקים, לא סיכמו מתי לקיים

ההסכם בין ש"ס לבלוך נחתם לפני תשעה חודשים, ואף אחד לא ממהר לקיים את ההסכם ככתבו וכלשונו. חלקים חשובים מתוך ההסכם אפילו לא על סדר היום לקיימם.

סיעת ש"ס
סיעת ש"ס

בדצמבר 2019, לפני תשעה חודשים הצטרפה סיעת ש"ס לקואליציה העירונית, בכך למעשה כל חברי מועצת העיר הפכו ליחידה אחת, קואליציה עירונית מקיר לקיר. בשורה? תלוי את מי שואלים, ההסכם נחתם בין עליזה בלוך ראש העירייה לבין נציגי סיעת ש"ס מועצת העיר ונציגה במישור הארצי מנכ"ל התנועה חיים ביטון. תודו שתשעה חודשים למימוש הסכם זה זמן ארוך מעבר לכל מחשבה, בין אם קורונה באמצע ובין אם לא הייתה קורונה. ממשלה הצליחו להקים, מחלקות בעירייה לא?

לפי ההסכם הזה הועברו הסמכויות הבאות לידי תנועת ש"ס, נציג מטעם הסיעה ימונה ליו"ר המועצה הדתית בתיאום עם ראש העיר, בנוסף, נציג ש"ס ימונה לממונה על מנהלת מבני דת, נציג ש"ס ימונה על תיק מורשת המזרח ויו"ר ועדת המכרזים העירונית.

נציגי ש"ס יהיו חברים בוועדות הבאות: ועדת משנה לתכנון ובנייה, ועדת כספים, ועדת כ"א, ועדת משנה להקצאות, ועדת איכות הסביבה, ועדה למחיקת חובות והנחות. נציג מהסיעה ימונה כחבר דירקטוריון בחכ"ל, חבר דירקטוריון בהנהלת המתנ"סים וחבר במטה בינוי. כמו כן- ימונו חברי סיעת ש"ס כחברי הנהלת העיר.

בהמשך הובטח כי נציג מטעם התנועה ימונה למשנה לראש העיר.

מה מכל זה בוצע והועבר לידי ש"ס. ובכן לפי תשובות שקיבלנו, נציגי ש"ס חברים בכל הועדות בהם היו חברים בעודם באופוזיציה. שאר התפקידים, עדיין לא מומשו. "התנאים לא הבשילו כדי לבצע את ההסכם במלואו". אומר איציק אלמליח.

נציין ש"ס ובלוך חתמו בדצמבר, שלושה חודשים לפני פרוץ הקורונה, ובזמנים ההם ניתן היה להקים או לבצע את מלוא ההסכם. באה הקורונה ודחתה כמעט כל המשימות החשובות שנטלו על כתפיהם של אנשי ש"ס. כלומר מנהלת מבני דת, מועצה דתית, ותיק מורשת המזרח שאמנם תקציב להפעלתו קיים אבל כל שלושת חברי מועצת העיר מטעם ש"ס מפעילים מה שהם רוצים בתוכו.

בולט עניין וועדת המכרזים, עד היום מי שמנהל את הישיבות הוא אלי פרץ, שמונה בראשית הקדנציה, כך לפחות היה בישיבות האחרונות.

אגב באותה מליאה הודיע ראש מטה בלוך יוחנן מאלי כי עד המליאה הבאה, שתיערך בחודש ינואר 20 עד יוסדר תפקיד יו"ר ועדת ביקורת. התפקיד הזה הוסדר רק במליאה האחרונה והוא הוטל על יגאל חדד הטעון ביקורת על תפקוד העירייה. חברו לוועדה יהיה ישעיהו וייסמן מסיעת אגודת ישראל. נציג שלישי ייבחר במליאה הקרובה.

נושאים: עליזה בלוך, בית שמש, חיים ביטון, מועצה דתית
סיעת ש"ס
סיעת ש"ס
סיעת ש"ס
סיעת ש"ס
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
סיכמו להקים, לא סיכמו מתי לקיים
רמינכתבה ביום שלישי, 29 בספטמבר 2020, 08:25

הבטיחה את המועצה הדתית לשניים, אז לא נתנה לאף אחד. הגיוני, לא?