סייעות בעירייה פנו ליו"ר מרכז השלטון המקומי לקיים השבתה גם בבית שמש

וגם: עיתון 'בשבע' החליט להעניק תעודה לעליזה בלוך, על קידום אוכלוסייות בפריפריה. רצה הגורל ובאותו היום הכריז יו"ר מרכז השלטון המקומי על שביתה לשיפור שכרן של הסייעות. מי מתנגד לשביתה? ראש עיריית בית שמש זו שקיבלה תעודה לקידום אוכלוסיות בפריפריה

עוד תעודה
עוד תעודה
רק יום חלף ממועד הענקת פרס ירושלים בכנס "בשבע" לד"ר עליזה בלוך, על קידום אוכלוסיות בפריפריה וקיבלנו את התשובה ההפוכה, למה לא להעניק לה אפילו נייר. לו רק טרחו באמת שם בעיתון הנכבד לבדוק מעט על יחסיה עם האוכלוסייה כאן בפריפריה, אם בית שמש נחשבת פריפריה, היו מבינים עד כמה בלוך היא היפוכו של דבר. הנה הסיפור.

חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי יצא בהנחיה ברורה על הכרזת שביתה ביום חמישי (מחרתיים), זאת עקב סכסוך עבודה שהכריז השלטון המקומי עם משרד האוצר. בין הדרישות של הרשויות המקומיות: הסכם שכר ותנאי העסקה לסייעות, השלמת מחסור כיתות לימוד וביטול קרן הארנונה. "כל השירותים בכל הרשויות יושבתו ביום חמישי החל מהשעה 06:00 בבוקר". ביבס ביקש לאחד את הרשויות מול האוצר בדרישה להיענות לצרכים חסרים.

בבית שמש בולטת העובדה הזו ביתר שאת, שכרן של הסייעות הוא שכר חרפה או כפי שהגדירה אותו אחת מהן: "אפילו עובדת ניקיון בתחנה המרכזית בתל אביב מרוויחה יותר". ומי מפר את ההכרזה הזו? עליזה בלוך, עיריית בית שמש. איך? דוברות העירייה מיהרה להכריז היום שבבית שמש הכול כרגיל ביום חמישי. " עיריית בית שמש על כל מחלקותיה תפעל כרגיל, ובכלל זה קבלת קהל וכל השירותים הניתנים לתושב יפעלו ללא שינוי".

ציבור הסייעות בעירייה, במספר, כ-380 סייעות וסייעים העובדים במערכות החינוך השונות מרגישות מושפלות מגובה שכרן. "בניגוד להשקעה הגדולה שלנו, אנחנו זוכות ליחס מחפיר, לחוסר תשומת לב, לחוסר פירגון, אין טיפת כבוד לסייעות הנותנות את הנשמה ואת הלב בעבודה. במקום לצאת ולתמוך בנו ולסגור את העירייה עד שנקבל מה שמגיע לנו, גב' בלוך מחליטה בניגוד גמור להודעת מרכז השלטון המקומי?" שואלת אחת הסייעות שחוששת לעבודתה אם תפרסם שמה. חופש ביטוי? כנראה העובדים מרגישים מאויימים אם יעזו לפתוח את הפה מול המערכת.

הערב בשיחה עם אחד הסייעים בעירייה הוא נשמע כואב ודואב את המציאות. " רק שמישהו יעז לחשוב אחרת, ולמחרת הוא לא בשימוע!!".

סייעות העירייה מתכוונות לפנות לחיים ביבס ולחזקו להמשיך במאבק מול האוצר. "אין מאבק צודק מזה, ואם הנציגה שלנו לא מסוגלת לדאוג לנו, נחזק מי שדואג לשכרנו".

אגב באשר לשביתה צפו להפתעות, כנראה לא נאמרה המילה האחרונה, ומחר צפוי ועד העובדים להתייחס להודעת הדוברות

הנה ככה מקדמים את הפריפריה, ככה מנהלת עליזה בלוך את עיריית בית שמש, במקום לתמוך בעובדים ועובדות הזוכים לשכר מינימום ויחס משפיל, היא מכריזה על 'שירותים כרגיל'. והחמור הוא שעיתונות שאמורה להיות עיתונות ביקורתית ומבקרת, מעניקה תארים שלא מגיעים.

נושאים: עיריית בית שמש, שביתה, עיתון בשבע. חיים ביבס, עליזה בלוך
עוד תעודה
עוד תעודה
עוד תעודה
עוד תעודה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: