סגירת מקוואות על הפרק בצמצום שירותי הדת בעיר

היום יצאו עובדי המועצה לקברות צדיקים, הרב שלמה בן עזרא שיגר מכתב בהול למנכ"ל למשרד שירותי דת להתערב, ועירב את הרבנים הראשיים לישראל .

בקברות צדיקים
בקברות צדיקים

מ"מ המרא דאתרא הרב שלמה בן עזרא שיגר מכתב בהול למנכ"ל לשירותי דת ובו הוא מתריע על כוונת צמצום שירותי הדת בעיר. במכתב מסביר הרב בן עזרא את מה שמבצע החשב המלווה אפרים סיני במועצה ועל כוונתו לצמצם את כוח האדם בין עובדי המועצה.

המכתב שהגיע לידינו מפרט את מחשבותיו של סיני. " לצמצם בן 2-3 תקנים של משגיחי הכשרות מתוך 6 תקנים וכן שלא תקויים השגחה בימי שישי ומוצ"ש כדי שלא יהיה צורך לשלם תוספת שעות השגחה. אי אפשר להסכים ולא ניתן להודיע שאין השגחה בימים מסוימים". הרב בן עזרא מסביר את ההשלכה שיהיה למעשה כזה: "התוצאה היא הסרת הכשרות מכל העסקים שלא ניתן בהם שירותי השגחה."

המכתב מגלה גם כוונות סגירת שתי מקוואות שנותנות שירות לשכונת "חפציבה " וה"אשל". "איך ניתן להסכים לגזירה כזו בעיר הצורכת שירותי דת?" תוהה הרב בן עזרא.

ועוד שני סעיפים במחשבתו של סיני: "להוריד באחוזי משרה את הבלניות, שכידוע שכרן נמוך מאוד וצמצום כ"א בבית העלמין" המכתב נשלח בתפוצה נרחבת עם העתקים לרבנים הראשיים הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו ואל הממונה על מחלקות הכשרות ברבנות הראשית. המכתב הגיע גם לשולחו של ראש עיריית בית שמש.

הרב בן עזרא מעבר לכך שהוא מתריע על הפגיעה הקשה בשירותי הדת, גם שואל כיצד זה הוא חושב על מהלכים כאלה מבלי להיוועץ או לשתף את הרב בתכניותיו. הרב בן עזרא מבקש התערבות מנכ"ל משרד לשירותי דת להתערב ולמנוע את הפגיעה הקשה בשירותי הדת.

היום יצאו עובדי המועצה"ד לקברות צדיקים להתפלל לביטול רוע הגזרה. לפחות אפשר לומר כי המועצה הדתית כאחד מגובשת בדעה ובעמדה לא לפגוע בשירותי הדת, בין המצטרפים לתפילה היו ראש המועצה הדתית יהודה מהדיזדה, הרב שלמה סויסה, הרב שמעון מורסיא מנהל מחלקת הכשרות, ועד העובדים ועובדים במועצה.

נכון לרגע זה טרם יצאה כל הודעה מעיריית בית שמש.

נושאים: המועצה הדתית, בית שמש, שירותי הדת, פיטורי עובדים
בקברות צדיקים
בקברות צדיקים
בקברות צדיקים
בקברות צדיקים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: