נציגי השר בפורום הבוחר הופיעו באתר 'הדתות' בלי פרטים מזהים

מועמדים מתלוננים על סרבול בהליך לבחירת הרב, שמות חברי הגוף הבוחר לא נהירים לכולם באופן שווה.

רשימת נציגי השר כפי שהופיעה באתר משרד הדתות
רשימת נציגי השר כפי שהופיעה באתר משרד הדתות

תלונות על היערכות לקויה במשרד הדתות לקראת בחלירת הרב בבית שמש. רבנים, שפנו לאתר משרד הדתות לקבל פרטים על זהות חברי הגוף הבוחר נתקלו ברשימה אטומה וסתומה. ברשימה אמנם מופיעים שמות חברי הגוף הבוחר, לא טלפון, לא מקום עבודה, לא השכלה כנדרש לגבי ארבעה מנציגי השר.

למשל, מי זו הגברת שמחה (אלקיים) סויסה? ניסינו ופנינו לרב גוגל למצוא את הגב' שמחה סויסה. לא פחות מחמש תמונות של נשים עלו לפנינו. האם זו שקוראת כל יום תהילים או אולי מתכוון המשרד לסויסה אחרת ממגדל העמק או לזו שמופיעה עם חברותיה כרקדנית.

ומי זו (זה?) בר אלינור?

השאלה הגדולה היא היא לאיזו לוי רחל מתכוונים ברשימה המכובדת הזו, האם לוי רחל זו המוכרת מהשוק או זו המוכרת כעובדת כקופאית במרכול, או אולי בכלל מדובר בפרופ' לוי רחל? ומי היא זו יסכה רחל כהן ? ממש ברור, ממש הדמויות מוכרות ואפשר לאתרן בקלי קלות.

כתובתם או כל סימן מזהה של המשתתפים בבחירה חייב להופיע באתר משרד הדתות או בפני ועדת הבחירה, ואין שום נתון המכוון למידע כזה. לתשומת ליבך יצחק רלב"ג, הרב הממונה על ועדת הבחירות.

הסרבול הזה מונע מהמתמודדים לעשות נפשות לעצמם. אומר אחד המועמדים שפנה למערכת לקבל פרטים על הגוף הבוחר. " ממש מצער שככה מתארגנים לקראת בחירת מנהיגה הרוחני של העיר, אלא אם יש כוונה לייאש את המועמדים בניסיונותיהם לעשות היכרות עם הגוף הבוחר".

ברשימת נציגי השר גם אין הפרדה לפי החוק הקובע את נציגי השר. "שמינית מהחברים יהיו רבנים הנושאים במשרות רבניות בעלי מעמד ציבורי בתחומי הרשות המקומית; ובכלל זה רבני שכונות, רבני קהילות וראשי מוסדות תורניים, שימונו בידי השר, בהסכמת ראש הרשות המקומית". מי הם הארבעה מתוך השמונה העונים לקטגוריה זו?

שמינית מהחברים יהיו נציגי ציבור מתחומי הרוח, החינוך, האקדמיה והמינהל, שימונו בידי השר בהסכמת ראש הרשות המקומית; לכל הפחות מחצית מחברי האסיפה לפי פסקה זו יהיו נשים; מיהם אנשי הרוח שברשימה?

וכיצד נקבעו אלו ע"י השר, מי הועדף על פני מי? האם היה איסוף שמות ומתוכו נבחרו הדמויות שנקבעו בקטגוריה זו? ומי בדיוק ערך את האיסוף הזה?

ובמיוחד מדאיגה העובדה שמה שמוכר למועמד מסויים, לא מוכר לאחרים. כי אם נניח השמות אושרו ע"י ראש העירייה, שלו יש מועמד מזוהה מאוד, הרי מועמדו יכול לפנות (אם מר אבוטבול לא פנה אליהם עדיין) בשעה שלאחרים אין כל פרט מזהה למצוא אותם.

והדברים נכונים גם לגבי נציגי מועצת העיר. חלקם הם נשים בלתי מוכרות בציבור והם הוצגו ע"י מועצת העיר. מי היא הגב' חבצלת יפת? מי היא הגב' פנחסוב יעל? האם המועמד האלמוני לא צריך לדעת מי הן כדי לנסות לשכנען שהוא הכי מתאים?

על כל אי הבהירות הזה פנינו ללשכתו של הממונה על הבחירות הרב חזקיהו סאמין. וראה פלה, הרב סאמין גם היום בשעה 9:09 לא הצלחנו לאתרו. פנינו ללשכת השר, הם הבטיחו לקשר לקבל את כל ההבהרות. עד רגע העלאת הידיעה לא זכינו למענה כלשהו.

נושאים: משרד הדתות, עיריית בית שמש, בחירות לרב
רשימת נציגי השר כפי שהופיעה באתר משרד הדתות
רשימת נציגי השר כפי שהופיעה באתר משרד הדתות
רשימת נציגי השר כפי שהופיעה באתר משרד הדתות
רשימת נציגי השר כפי שהופיעה באתר משרד הדתות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: