נפרדים מממונה החינוך הרב ישעיהו ארנרייך

אענרייך, אדם יוצא מהכלל, נכון להקשיב גם לדעות שאינן מדרכו ואמונתו שלו מסיים פרק חיים הכולל 15 שנות עשייה למען הציבור. אדם רגיש, מכבד שידע להעריך שותפות.

הרב ברוכמן מכבד את אענרייך בתשורה
הרב ברוכמן מכבד את אענרייך בתשורה

תמה תקופה. תקופה שהחלה בבית שמש בשנת 2008 כאשר הוזמן הרב ישעיהו אענרייך, ראש מועצת העיר עמנואל בשומרון, עיר חרדית קטנה, להתייצב בבית שמש להתמודד על ראשות העיר מול דניאל וקנין המכהן ומסיים 15 שנות שירות ציבורי.

הרב יעקב ליצמן מראשי אגודת ישראל רצה לכבוש את בית שמש כבר אז, ולהופכה למעוז של אגודת ישראל. אענרייך, התייצב להתמודדות מבלי להכיר את העיר ואת מורכבותה.

בימים ההם התגלגל רעיון הקמת הגוש החברתי בעיר, במטרה להדיח את דניאל וקנין ראש העיר מטעם הליכוד. אנשי ליכוד חברו ליזמים צעירים, בלעיש ושות' עם מפלגת העבודה, בחרו במשה אבוטבול, ראש ש"ס להיות ראש הגוש, לימים ראש העירייה. אענרייך התמודד וכשל ומאז הוא חבר מועצה לאורך שלוש קדנציות, שתיים במחיצת אבוטבול, אחת כסגן לחצי קדנציה אצל ד"ר עליזה בלוך אצלה מונה לממונה על אגף החינוך.

מינהל החינוך בראשות שרי דרור יחד עם ראש העירייה ד"ר עליזה בלוך התכנס לטכס פרידה. מנכ"ל העירייה יוחנן מאלי, גזבר העירייה אריה ברדוגו, מנכ"ל תאגיד מי שמש פלד דיכטר וצוות עובדים שעבדו במשותף עם אענרייך. עוד נכח בפגישה עוזרו הנאמן של הרב ארנרייך יחיאל גבריאלוב.

כל הנוכחים, ראש העיר בלוך, המנכ"ל מאלי, מנכ"ל מי שמש דיכטר, הגזבר ברדוגו ושרי דרור, דיברו בשבחו. אענרייך, אדם יוצא מהכל, נכון להקשיב גם לדעות שאינן מדרכו ואמונתו שלו. ידע בתכונותיו החיוביות, פתוח למחשבות אחרות, לעמוד על צרכי החסידות שלו לצד דאגה לכלל הציבור החרדי. אחרת, מי היה מצליח לשרוד תקופה ארוכה עם אתגרים קשים במיוחד. והבעיות בימיו היו לא פשוטות, אכלוס גדול מצד אחד, מחסור בכיתות מצד שני, וצרכים למצוא פתרונות לא רק פיסיים גם ובעיקר כספיים למימון צרכים נדרשים. בשת"פ פורה מאוד עם עליזה בלוך חנכו יחד השנה מאות כיתות, ועדיין חסרות מספר דומה של כיתות. למרות הקשיים אענרייך ידע להתמודד בחכמה עם הדרישות ולהעמיד סדר יום לפי הצרכים והפתרונות.

לא מפתיע שהיום קשה הייתה הפרידה ממנו. אסתי מזור מנהלת המחלקה לחינוך מיוחד סיפרה על כמה הרב אענרייך היה רגיש לעולם החינוך המיוחד ועד כמה התעניין ודאג לפרט.

ראש העיר ד"ר בלוך הודתה לרב אענרייך על השותפות וציינה לשבח את הידע העצום שיש ברב אענרייך ואת הגדלות שלו לחלוק את הידע ולא לשמור את המידע לעצמו. זה המקום להעיר כי בשלב כלשהו בערב הבחירות כאשר היה ברור שאענרייך כבר פורש לדרכים עצמאיות הייתה ציפייה לתמוך במי ועם מי שהלך כברת דרך ארוכה בשותפות ובהגינות, בהדגשה על הגינות. אענרייך התייסר לשמע ההחלטה שהתקבלה והשלים עמה כי זו החלטה שמקבל דרג אחר ובכיר ממנו.

מנכ"ל תאגיד מי שמש פלד דיכטר סיפר כי הוא נמצא בקשרי עבודה עם הרב אענרייך שנים רבות וההתקדמות של תאגיד מי שמש היא בהתאם לחזונו של הרב אענרייך. "הרב אענרייך יהיה חסר לנו מאד" סיכמו אנשי מנהל חינוך בהתרגשות. גם לנו. נועם הליכותיו בודאי ובודאי יכולים להשרות על הבאים אחריו חובת למידת שלל התפקידים שהוא מותיר אחריו בידיים טריות ומחוסרות ניסיון.

נושאים: עיריית בית שמש, ישעיהו אענרייך, פלד דיכטר, בחירות 2024
הרב ברוכמן מכבד את אענרייך בתשורה
הרב ברוכמן מכבד את אענרייך בתשורה
הרב ברוכמן מכבד את אענרייך בתשורה
הרב ברוכמן מכבד את אענרייך בתשורה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: