פרק זמן כלשהו הצביעו בצה"ל בלי לדעת על הסכם ליכוד ש"ס- מי הרוויח מכך?

המרוויחה מההסכם המאוחר בהערכה זהירה תהיה בלוך שקיבלה עשרות ואולי מאות קולות מחיילי מילואים וסדיר בהיותה המועמדת המועדפת על הציבור הכללי והדת"ל המשרת במילואים ובסדיר. מעטים אם הצביעו, הצביעו לאבוטבול.

מטה קלפי שכונתי
מטה קלפי שכונתי

הבחירות החלו כבר ב-20 לחודש כאשר מאות חיילי הסדיר והמילואים כבר החלו להצביע בקלפיות הפזורות ברחבי ישראל. ב- 20 לחודש, (תבדקו אותנו) היו ארבעה מועמדים לראשות העיר, מלאכי כי טוב, משה אבוטבול, עליזה בלוך, ושמואל גרינברג.

הצביעו החיילים מן הסתם כפי הבנתם באותו ימים ולפי מה שהיה ידוע להם. אתם לבד תעריכו את הסיכויים של המועמדים, מה קיבלו בהצבעות האלה.

לא זה העיקר. בתאריך 20.2.2024 ביום בו התחילו הבחירות בקלפיות הצהליות הוכרז על הסכם קואליציוני בו הליכוד חותם על הסכם בחירות עם המועמד משה אבוטבול, ולפי ההתחייבות בין הצדדים נקראים תומכי הליכוד להצביע עבור משה אבוטבול. עד לאותו הרגע חשבו החיילים בשירות (מילואים וגם סדיר) שאין כל הסכם פוליטי ולכן מבחינתם המועמדת המתאימה מבחינת החילוני/מסורתי/דתי לאומי היא הגב' בלוך. חיילים מן הסתם אינם זמינים למידע חדשותי כזה בזמן אמת, רק אולי בחלוף יום או יומיים. מן הסתם המצביעים בימים הראשונים הושפעו מהיכרותם את השטח, ולא מהמלצת הליכוד שתבוא רק מאוחר יותר. ימים קריטיים שיכולים להוסיף לקופתו של מועמד קרוב לדעתם (במקרה זה המועמדת עליזה בלוך) שיכול והיה שהם יושפעו כל בקשת תמיכה במועמד זה או אחר.

האם משה אבוטבול העלה במחשבתו מצב בו יאבד כמה עשרות ואולי מאות קולות? כנראה שכן, הוא לא יכול לבוא בטענות לאיש על מועד חתימת ההסכם כי זה היה תלוי בו ובשותפיו.

בכל מקרה, הבחירות המוקדמות בצה"ל נתנו מקדמה חשובה להישג למי מהמועמדים, משמעותי או לא, נדע בהמשך.

נזכיר כי בבחירות הקודמות קיבלה בלוך בקרב חיילי צה"ל תמיכה גורפת מאוד והם שנתנו לה את הניצחון בהפרש זעום. מה הפעם? נחכה ונראה.

נושאים: בחירות 2024, בית שמש, צהל.
מטה קלפי שכונתי
מטה קלפי שכונתי
מטה קלפי שכונתי
מטה קלפי שכונתי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: