נחנך מקווה הטהרה המשופץ ביישוב אדרת

ביוזמת נשות היישוב אדרת שפנו למשרד הפנים שוקם שופץ וטופח מקווה הטהרה בסיוע הנדיב של עמותת אורם מקוואות.

שולחן הנשיאות והמכובדים
שולחן הנשיאות והמכובדים

במושב אדרת נחנך בשעה טובה מקווה טהרה. המקווה מצטרף לשרשרת ארוכה של מקוואות טהרה מפוארים אשר נבנו ע"י עמותת אורם – בראשות הנגיד ר' אייל משיח, אשר שמה לה למטרה להפוך כל מקווה למבנה מפואר ונעים.

מקווה הטהרה במושב אדרת לא טופח כמעט מאז הוקם, והנשים נמנעו מלהגיע אליו בשל הזנחתו. יוזמה של נשים מקומיות שהחלה לטפל בבעיות קיומיות בישוב החליטה למצוא דרך להתחיל ליטול על עצמה אחריות מעשית וכך נולד רעיון טיפוח ושיפוץ המקווה.

ע"פ בקשתו האישית של יו"ר העמותה הוצב בחדר הכנה במקווה שלט זיכרון לע"נ הרבנית אסתר דרעי אמו של ח"כ ר' אריה דרעי.

פנים המקווה

רגע מרגש נרשם כאשר נציגת ועד הישוב שליוותה ופעלה למען השיפוץ, הודתה לארגון אורם והמועצה שנטלו ע"ע את השיפוץ במקווה שהיה מוזנח שנים ארוכות, והעלתה על נס את מצוות הטהרה אשר מחברת את הנשים הטובלות בשרשרת הדורות לאמהות הקדושות.

יצויין כי נציגת הוועד היא זו שפנתה ללשכת שר הפנים לקבלת מענה על מצבו המוזנח של המקווה, ופנייתה זו היא שהביאה לחידוש ושדרוג המקווה.

נציגת נשות אדרת עינת הלוי לוין אמרה בין היתר: "כמו תמיד, כמו בחיים, מקווה הוא התחלה של תהליך. מושב אדרת זכה היום למקווה מפואר בעבודה מדהימה שעשו התורמים והעמותה, המושב סובל מהזנחה תקציבית שלעתים מגיעה עד כדי סכנת חיים. אנחנו מקוות שמקווה מכובד זה, שסוף סוף זכינו לו, הוא התחלה של תהליך פיתוח בכל הישוב אדרת, מהכבישים והמדרכות, וטיפול בעשביה ובפעילות חינוך לנוער אדרת. כל הנושאים הללו סובלים מחוסר תקצוב על ידי הרשויות ואנו זקוקים מאד להם. כך שלא רק שיהיה לנו מקווה מכובד, אלא טוב יהיה שנשמור על מצוות ונשמרתם לנפשותיכם מאד וחינוך הדור הבא. אני פונה לנציגי המועצה שנמצאים כאן בבקשה לא לשכוח את מושב אדרת. מקווה הוא התחלה ואנחנו נשות אדרת מבקשות את הנמשך למען עתיד ילדנו ״

במעמד נכחה הרבנית מזל עמר תחי' אשת מרן הגרש"מ, נשיאת ארגון הקירוב למען הטהרה אשר פועל ע"י עמותת אורם, הרבנית פועלת רבות למען העצמת נשים ובפרט בנושא קירוב לבבות ושמירת התא המשפחתי היהודי.

כיבדו בנוכחותם הרב אלחרר רב העיר מודיעין – וראש בית הדין למקוואות. ח"כ הרב יעקב מרגי שר הדתות לשעבר, הנגיד ר' אייל משיח ורעייתו, הנגיד ר' עזרא אזרק ורעייתו, וכן הרב יאיר אבוקסיס.

את המועצה ייצג סגן ראש המועצה בני אלירז למרות שבהזמנות התפרסם על נוכחותו של מ"מ ראש המועצה ניב ויזל. עוד בלט בהיעדרו השר לענייני דתות ח"כ דוד אזולאי.

עינת הלוי לוין

נושאים: אדרת, אורם מקוואות, המשרד לשירותי דת, מטה יהודה
שולחן הנשיאות והמכובדים
שולחן הנשיאות והמכובדים
שולחן הנשיאות והמכובדים
שולחן הנשיאות והמכובדים
תמונה מספר 2
תמונה מספר 2
תמונה מספר 3
תמונה מספר 3
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: