נורד האוזן (גרמניה) מבקשת לציין 30 שנה לברית הערים התאומות עם בית שמש

אתר עיריית בית שמש מטשטש את הקשרים בין שתי הערים שהיו לפני הקמת האגף עד כדי העלמתם. מעניין.

ביקור במחנה בוכנוואלד גרמניה
ביקור במחנה בוכנוואלד גרמניה
נציגת העיר נורדהאוזן אשר בגרמניה הגב' רוזמרי הילגר מבקשת לציין את הקשרים בין עירה לבין בית שמש במלאת 30 שנה לאותה ברית שנחתמה בין שתי ערים. הילגר שיגרה פנייה לממונה על קשרי חוץ חבר מועצת העיר צבי ווליצקי אשר קיבל על עצמו לטפל בפנייתה בה מבקשת שמות האורחים שהתארחו בנורדהאוזן במשלחות העירוניות.

משום מה אתר עיריית בית שמש מטשטש מעט את הקשר הרצוף ומתייחס לימים שלפני הקמת מחלקת קשרי החוץ בהם היה קשר עם גרמניה, לבין הימים שאחרי הקמת האגף לקשרי חוץ. " המחלקה לקשרי חוץ בעיריית בית שמש הוקמה בראשית שנת 2003 מתוך מגמה לחבר את העיר בית שמש עם העולם הרחב, לבנות קשרי ידידות עם עמים אחרים ותרבויות שונות. בטרם הוקמה המחלקה היו לבית שמש קשרי ידידות עם העם הסיני, העם הגרמני וקהילות יהודיות בתפוצות. בשנים האחרונות הועמקו הקשרים ונוספו חדשים."
בהמשך מוזכר באתר על חילופי המשלחות, "חילופי משלחות נוער ומקצוענים הם דבר שבשגרה, בכל שנה יוצאים קבוצות נוער ומקצוענים לייצג את העיר בית שמש ולהשתתף בפסטיבלים ובתערוכות"
ומבליטים את הקשר של בית שמש עם העולם החיצון: "לעיר בית שמש 9 ערים תאומות בעולם ובשנים הקרובות נרחיב את מעגל ידידי בית שמש בעולם הרחב. העיר בית שמש אירחה משלחות ושגרירי ארה"ב, בריטניה, בלגיה, סין, קרואטיה, ובלרוסיה." מישהו רק 'שכח' את נורד האוזן במקרה עיר במזרח גרמניה לשעבר?

ואגב זאת נציין כי לנורדהאוזן יצאו כמה וכמה משלחות בשנות הברית בטרם הוקמה המחלקה לקשרי חוץ, כמות יוצאים אולי הכי גדולה שיצאו מבית שמש לשיתוף פעולה עם העולם החיצון.

נושאים: ברית ערים תאומות, בית שמש, נורדהאוזן, צבי ווליצקי
ביקור במחנה בוכנוואלד גרמניה
ביקור במחנה בוכנוואלד גרמניה
ביקור במחנה בוכנוואלד גרמניה
ביקור במחנה בוכנוואלד גרמניה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: