נוה שמיר: יזמים עדיין אין, קו מים כבר כמעט מוכן.

בימים אלה מתמודד תאגיד מי שמש עם אתגר הנדסי לחפור ולהעביר קו צינורות מים לשכונה החדשה. ישעיהו אענרייך הממונה על מי שמש: "אנו שמחים על הזכות ליטול חלק בבניית השכונות החדשות ברמת בית שמש"

אתגר הנדסי
אתגר הנדסי

כל חיבור קו מים לשכונה חדשה הוא פרויקט אתגרי, אבל חיבור קו המים לשכונה החדשה רמב"ש ה' ('נווה שמיר') זה הפך להיות אתגר של ממש, שכן מדובר בשכונה עם תנאי קרקע מורכבים ביותר, גבהים ועתיקות, כך שהייתה נדרשת כאן מלאכת מחשבת של ממש לצד שימוש עם טכניקות מחודשות.

להקמת פרויקט קווי המים בשכונת רמב"ש ה' ביוזמת "תאגיד מי שמש", בשיתוף משרד הבינוי והשיכון ובלווי המקצועי של מהנדס גבריאל וכטר מנהל תחום המים והביוב במשרד, ושל מהנדס המים המחוזי מר נחמן רווה, נידרש שילוב ייחודי של מנהלים, יועצים, מומחים וצנרת שהוכיחה עצמה לאורך עשרות שנים בעמידה בפרויקטים תובעניים שכאלו.

המשימה המיוחדת הייתה התקנת קו אספקה ראשי שיוביל מים בלחץ גבוה מקו "מקורות" לאורך כביש מס 375 אל מאגר שיספק מי שתייה לאלפי יחידות דיור שיוקמו בשכונת רמב"ש ה', שכונה עם קרוב ל-10,000 יחידות דיור.

האתגר המיוחד נבע מכך שהקו המחבר בין חיבור "מקורות" אל מאגר המים עובר בתוואי סלעי מורכב ביותר המאופיין בפיתולים רבים בתוך שביל מיוער המוגן על ידי הרשויות, בהפרשי גובה הקרובים למאה מטר ואזורי עתיקות האסורים לחפירה. לפיכך לביצוע הפרויקט נדרשה צנרת שמסוגלת להתמודד עם שילוב של לחצים גבוהים, משטר לחצים דינמי מאוד ושמתאימה לשינוע והתקנה בתנאים אגרסיביים ביותר. לאתגר נוספה דרישה המחייבת הגנת הצנרת בפני "נזקי סיכוך חשמלי" או צנרת שעשויה מחומר מבודד שיהיה אדיש לזרימה חשמלית מאחר ובתוואי מקביל יונחו קווי חשמל.

לצורך תכנון וביצוע הפרויקט זימנו יו"ר תאגיד מי שמש ישעיהו ארנרייך חבר מועצת העיר, מנכ"ל התאגיד מר פלד דיכטר, ומהנדסת התאגיד הבכירה, הגברת טניה גינזבורג ונבחרת של בעלי מקצוע מובילים בתחומם.

הצוות שנבחר לעמידה באתגר התכנוני היו משרד התכנון לביא נטיף מהנדסים יועצים בע"מ בניהולו של המהנדס חובב אלגביש. ניהול הפרויקט: צור מהנדסים בע"מ בניצוחו של רונן צור ובפיקוחו. במהלך החודשים מאי יוני 2017 הניחה חברת אברהמי יואב ובניו את קו אספקת המים למאגר בצנרת פקסגול בקוטר 630 מ"מ בדרג - 15 בתוואי המשלב חפירה, חציבה, קידוח אופקי, השחלת צנרת לקידוח בדחיקה והתקנת הצנרת בריתוך אביזרי אלקטרו פיוז'ן מתוצרת פלסאון.

ההכרות הקרובה וארוכת השנים של כל הגורמים המקצועיים בתאגיד עם ביצועי צנרת "פקסגול" של גולן מוצרי פלסטיק הובילה לבחירה במערכת אמינה זו. כל זאת תוך הקפדה בלתי מתפשרת על רמת איכות ביצוע עד לפרטים הקטנים ביותר באמצעות ציוד, טכנולוגיה ועזרי הבטיחות הנדרשים, ארנון גלר, היועץ הטכני המנוסה של גולן מוצרי פלסטיק ליווה ותמך בהקמת הפרויקט משלב הגותו, דרך כל השלבים עד להשלמתו.

עם השלמת הפרויקט המורכב אומר יו"ר התאגיד ישעיהו ארנרייך כי למרות שמדובר בפרויקט מורכב ביותר, בתאגיד 'מי שמש' שמחים לקחת חלק בהתפתחותה של בית שמש ובהקמת השכונות החדשות של העיר, ולכך סיום הפרויקט עם אנשי המקצוע מהשורה הראשונה בארץ, מביא שמחה וסיפוק רב.

ארנרייך ביקש להודות למנכ"ל התאגיד פלד דיכטר וכל הצוות המקצועי של התאגיד, ויחד עמם לאנשי משרד השיכון, ולמשרד התכנון לביא-נטיף ולמנהל חובב אלגביש, ולחברת צור מהנדסים בניצוחו של רונן צור על ניהול הפרויקט במשותף עם הצוות של התאגיד.

נושאים: מי שמש, נוה שמיר, בית שמש, ישעיהו אענרייך
אתגר הנדסי
אתגר הנדסי
אתגר הנדסי
אתגר הנדסי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
נוה שמיר: יזמים עדיין אין, קו מים כבר כמעט מוכן.
גולש אנונימינכתבה ביום שישי, 20 באפריל 2018, 05:05

כל הכבוד לתחילת הבסיס לשכונת נווה שמיר החרדית חילוני יקר אל תיפול לפח הזה לפי מירב הבדיקות נווה שמיר תהיה חרדית