מתעצם המאבק בליכוד לקיום הבטחה לבוחר- קיום נציגות רחבה לציבור בכנסת

ח"כ לשעבר שיטרית בריאיון לקלמן-ליברמן: "הליכוד זקוק לנוכחות בכנסת, שרים לא יכולים לספק זאת. העבודה בוועדות חשובה מאוד ויש ועדות בהם אין נוכחות נציגות מהליכוד".

אל נא תעקור נטוע
אל נא תעקור נטוע

קטי שיטרית, ח"כ לשעבר ושואפת להיות ח"כית נורבגית מטעם הליכוד טענה היום בשידור אצל קלמן-ליברמן טיעון משכנע. "הליכוד זקוק לנוכחות בכנסת, שרים לא יכולים לספק זאת. העבודה בוועדות חשובה מאוד ויש ועדות בהם אין נוכחות בין נציגות הליכוד". שיטרית הוסיפה כדוגמא כינוס בוועדת למניעת אלימות נגש נשים.

מאז השבעת הממשלה ה-37, נבדקה נוכחות השרים וחברי הכנסת במשכן הכנסת. הח"כ שנכח הכי הרבה בכנסת הוא יושב ראש הקואליציה ויו"ר ועדת הכנסת, חבר הכנסת אופיר כ"ץ מהליכוד, שמרכז את כל עבודת החקיקה שמגיעה לכנסת. בין היתר קידם את חוק שלילת אזרחות למחבלים. אחריו נמצא יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן מ"הציונות הדתית", שמקיים בכל יום דיון על הרפורמה המשפטית והפך את ועדת חוקה למשמעותית ומרכזית בשבועות האחרונים. ע"פ מקור ראשון: " כשבוחנים את רשימת הנוכחות בכנסת ניתן לראות בבירור כי השרים ממעטים להגיע למשכן וכנראה מתמקדים יותר במשרדיהם. בראש רשימת השרים שנכחו במשכן, ניתן לראות את השרים זוהר, חיים כץ, גולדקנופף, דרעי (שפוטר במהלך החודש החולף), ראש הממשלה נתניהו, גמליאל, אלי כהן ועידית סילמן שהפטרה במסגרת החוק הנורבגי. " יש עוד שרים רבים הנעדרים מהכנסת ומה שמפתיע אף דואגים לקיזוז. "אם שרים עסוקים ומתקזזים, אולי יתנו לאחרים לעשות את המלאכה" טענה שיטרית שכינסה השבוע חמישה נורבגים ממתינים.

בליכוד קוראים לזה תסיסה, שיטרית רואה בזה ערך עליון לקיים מה שהובטח לאזרח. שיטרית הוסיפה באותו ריאיון שהיא מעדיפה להיות חכית ע"פ תפקיד של שר. "בתפקיד הזה אתה משרת באמת את הציבור ששלח אותנו להיות נציגיו בכנסת". פעילי וחברי מרכז הליכוד חתמו על מכתב לראש הממשלה וליו"ר הכנסת ובו קראו ליישום נרחב של החוק הנורווגי. במכתב הם דרשו מנתניהו ואוחנה ללחוץ על שרים נוספים מסיעת הליכוד להתפטר מתפקידם כח"כים ולפנות את מקומם בכנסת לבאים בתור ברשימת הליכוד.

נציין כי שיטרית מצוייה רק במרחק 3-4 מתפטרים בחוק המאפשר התפטרות עד שליש מהסיעה כלומר התפטרות של 11 נבחרים שהיו לשרים. מה חושב על כך ראש הממשלה. שיטרית לא שיתפה בריאיון לא שמות שרים המסרבים להתפטר ולא התייחסות ראש הממשלה לעניין שעלול לפתוח עוד חזית מאוכזבים בתוך הליכוד נוסף לחזית אמסלם ואדלשטיין.

נושאים: שרי הליכוד, החוק הנורבגי, קטי שיטרית, כנסת
אל נא תעקור נטוע
אל נא תעקור נטוע
אל נא תעקור נטוע
אל נא תעקור נטוע
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: