יוזמת אבוטבול בכנסת על הקמת השדולה להפצת אור השבת

חה"כ אבוטבול בנאומו במליאת הכנסת: "אני רוצה לקוות, בעזרת ה', שהסגולה הזאת - סגולת 'השבת מקור הברכה', גם תשמור עלינו מכול המחלות, מכל הנגיפים, ויחד, נשמור על הבריאות של עם ישראל"

אבוטבול ביום השבעת הכנסת ה-23
אבוטבול ביום השבעת הכנסת ה-23

ביומה הראשון של הכנסת, ובשל הדאגה העולמית סביב התפשטות נגיף הקורונה, הגיש חה"כ הרב משה אבוטבול (ש"ס) ליו"ר הכנסת חה"כ יולי אדלשטיין, את טפסי השדולה להפצת אור השבת שבה חברים כעשרה חברי כנסת מסיעות שונות, מתוך מטרה להגביר את שמירת השבת בפרהסיה הציבורית בישראל מתוך הסברה ודרכי נועם בקרב הציבור הרחב, בבתי ספר ותנועות נוער.

"זכיתי, ואתמול הגשתי שדולה למען הפצת אור השבת, ערך מלאכת השבת, הנושא של שמירת השבת מתוך אהבה, הידברות, תוך הסברה על איך שבת היא המלכה גם במרחב הציבורי, וגם ליצור מועדון של חברים שמעריכים ושומרים על השבת מהפרצות שלצערנו מכרסמות בסטטוס-קוו בשנים האחרונות. השדולה הוקמה מחברי כנסת ממפלגות שונות ומגוונות, ועדיין אני ממשיך להחתים עוד ועוד חברים, חברי כנסת מכל סיעות הבית, לחיזוקה של שבת המלכה בדרכי נועם, באהבה".

חה"כ אבוטבול התייחס בדבריו לחשיבות המיוחדת של הפצת אור השבת דווקא בתקופה זו של דאגה וחוסר וודאות בשל התפשטות נגיף הקורונה, באומרו: "אני רוצה לקוות, בעזרת ה', שהסגולה הזאת - סגולת 'השבת מקור הברכה', שבמשך אלפי שנים השתמשנו בה, שמירה על השבת, גם תשמור עלינו מכול המחלות, מכל הנגיפים, ויחד, בעזרת ה', נשמור על הבריאות של עם ישראל".

ראוי לציין כי בטופס הקמת השדולה עליה חתמו חברי הכנסת ושהוגש למזכירות הכנסת, נכתב כי מטרת השדולה "לחזק את נושא שמירת השבת במרחב הציבורי בארץ, וכן לעודד בתי מסחר וחנויות השומרות שבת, והקמת מועדון חברים התומך בעידוד וחיזוק הפצת אור השבת".

השדולה תפעל בדרכי הסברה בקרב הציבור הרחב, ובמיוחד בקרב בני נוער ובתי ספר, הוצאת חומרי הסברה, וכן תפעיל שבתות אירוח להביא את אור השבת גם בקרב אלו שלא זכו לכך מבית אבא, מתוך מטרה להגביר את שמירת השבת בקרב כלל ישראל.

נושאים: אבוטבול, כנסת, בית שמש, יום שבת
אבוטבול ביום השבעת הכנסת ה-23
אבוטבול ביום השבעת הכנסת ה-23
אבוטבול ביום השבעת הכנסת ה-23
אבוטבול ביום השבעת הכנסת ה-23
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: