משרד התחבורה מזהיר: "בזמן שנותר לא ניתן לעמוד בתקנות התעבורה לשנע אלפי חוגגים למדורה".

"בפרק הזמן שנותר עד למועד האירוע, לא ניתן לצערנו לבצע את עבודות התשתית הנדרשות מהרשות המקומית לצורך מתן השירות כמתחייב על פי תקנות התעבורה ובאופן ראוי ובטוח לציבור הנוסעים ומשתמשי הדרך". אז יש פגישות ויש מסמך הקובע חד וברור כי ההיערכות התחבורתית לקויה עד חסרה מאוד.

ישיבת היערכות
ישיבת היערכות

יהיה אירוע הדלקת מדורה של בידרמן או לא יהיה? אז לפחות על פי ההודעות שיצאו מהדוברות, באופן הכי רשמי, כן תתקיים המדורה הגדולה במזרח התיכון ואולי בעולם כולו כהגדרת בעלי עניין. אם גדולה - מי יגיע אליה? משרד התחבורה כבר הוציא התראה: העירייה החלה בהיערכות מאוחר ואין אפשרות להעמיד תחבורה לאלפי מבקרים. צריך לזכור האירוע מתקיים במוצ"ש, שבת יוצאת בשעה 20:30 בערך, יידרשו כמה שעות טובות כדי להביא המונים מכל חלקי הארץ, איך יגיעו?

מנכ"ל העירייה קיים בדיקת היערכות. הוא זימן את הנוגעים בדבר כולל את הסגן לראש העיר שמעון גולדברג והייעוץ המשפטי של העירייה. בפתח הישיבה סקר מנהל האירוע, שמואל הולצמן, את היערכות חברת ההפקה לקיום האירוע בהקפדה יתירה על כללי הבטיחות, תוך שימת דגש על ויסות כניסת ויציאת המשתתפים ותיאום מקסימלי מול משטרת ישראל, כבאות והצלה, משרד התחבורה וכלל הגורמים הרלוונטיים. המנכל הציג בפני הנוכחים את עמדת העירייה: אין פשרות בעניין בטיחות הבאים או הנוסעים לאירוע.

משרד התחבורה הכריז אתמול במכתב : "כי בשל התנהלות עיריית בית שמש, משרד התחבורה לא יוכל להיות אחראי על היסע ההמונים לאירוע ההדלקה ההמוני המתוכנן למוצאי שבת הקרוב ברמת בית שמש ד' בהשתתפות עשרות אלפים. כפי שעולה מפנייתך, באירוע הגדול המתוכנן להתקיים בבית שמש אמורים להשתתף עשרות אלפי חוגגים".

משרד התחבורה מבצע ההיסעים באמצעות קווי השירות של התחבורה הציבורית להילולת הרשב"י במירון, וזאת לאחר עבודת הכנה משמעותית של גורמי הפקת ההילולה הכוללת הקמת טרמינלים שבהם רציפי הורדת והעלאת נוסעים, הפרדה פיזית בין הולכי הרגל לשטחי המיסעה, בטיחות וסדרנות, הסדרי תנועה תומכים, ועוד. ההיערכות לביצוע שינוע באמצעות קווי השירות של התחבורה הציבורית של עשרות אלפי חוגגים באירוע המתוכנן בבית שמש כרוכה בעבודה משמעותית - אשר אמורה להתבצע על ידי הרשות המקומית ו/או מפיקי האירוע -הכוללת הסדרי תנועה, הקמת טרמינלים ותחנות איסוף והורדה באופן שבו השירות יינתן בצורה בטוחה לציבור הנוסעים ועל פי תקנות התעבורה כחוק"" רוצה לומר כי ההיערכות לקויה בחסר מאוד.

אם משרד התחבורה מסיר אחריות, מי ייטול אותה על אלפי החוגגים שיגיעו? עיריית בית שמש? המארגן המפיק הולצמן?

ובישיבה הנ"ל עם המנכ"ל לפי הודעת הדוברות: בפתח הישיבה סקר מנהל האירוע, שמואל הולצמן, את היערכות חברת ההפקה לקיום האירוע בהקפדה יתירה על כללי הבטיחות, תוך שימת דגש על ויסות כניסת ויציאת המשתתפים ותיאום מקסימלי מול משטרת ישראל, כבאות והצלה, משרד התחבורה וכלל הגורמים הרלוונטיים." הנה חזרנו על כך בשבילכם.
סיכום המכתב ברור: "מניתוח הצרכים והמשמעויות הנגזרות עולה כי בפרק הזמן שנותר עד למועד האירוע, לא ניתן לצערנו לבצע את עבודות התשתית הנדרשות מהרשות המקומית לצורך מתן השירות כמתחייב על פי תקנות התעבורה ובאופן ראוי ובטוח לציבור הנוסעים ומשתמשי הדרך". אז יש פגישות ויש מסמך הקובע חד וברור כי ההיערכות התחבורתית לקויה עד חסרה מאוד.

אז מה יהיה, איך בכל זאת מתכוונים המארגנים להביא אלפי חוגגים למדורה? האם מתפספסת להם המדורה הגדולה בעולם? מכתב משרד התחבורה הוא בסיס לכל היערכות, הרשות המקומית לא תוכל לנקות ידיה מקלקולים ופגיעה אפשרית בנפש (שלא יהיו אמן)

עיריית בית שמש נאלמת ואינה מסבירה לציבור את עמדתה לאחר קבלת המכתב ממשרד התחבורה. האם בכל זאת הרב בידרמן וסגן ראש העיר המלווה גולדברג יבעירו את בית שמש במוצ"ש או לא? וצריך לזכור ברקע קיום האירוע הזה שבאותו לילה מתקיימת עוד מדורה בעיר (של ש"ס). כך שהמונים יגיעו לעיר.

נושאים: מדורה מרכזית, בית שמש, הרב בידרמן, שמעון גולדברג.
ישיבת היערכות
ישיבת היערכות
ישיבת היערכות
ישיבת היערכות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: