משרד הרווחה יזם מסע התעוררות בקרב רשויות לניצול זכויות ניצולי שואה

50 תקני עובדי סמך ייעודים למיצוי זכויות ניצולי השואה מחכים לניצול לטובת כלל ניצולי השואה כל ציבור ניצולי השואה יכול ליהנות מכלל השירותים ללא התניה במצב כלכלי, ללא מבחן הכנסה או כל מבחן אחר.

שר הרווחה והעבודה
שר הרווחה והעבודה

בהנחיית שר העבודה והרווחה חיים כץ, בימים אלה נשלח חוזר מנכ''ל לכ- 60 רשויות הקורא להן לגייס עובדים זמניים למימוש זכויות ניצולי השואה, זאת לאחר שהתברר כי הרשויות מתקשות לממש תקציב שנתי בסך 40 מלש''ח שייעד המשרד לרווחת הניצולים, ואחוזי הניצול התקציבי נעים בין 49%- 3% בלבד. בין הרשויות שקיבלו את ההנחייה מצויה בית שמש

עלות היוזמה נאמדת ב- 2.5 מיליון ¤ והיא נועדה להסיר את החסמים העיקריים להגברת מיצוי הזכויות בקרב ניצולי שואה; מענה למצוקת כוח האדם ברשויות המקומיות ופנייה יזומה לניצולים. התקציב הייעודי זמין לרשויות המקומיות לאלתר, וניתן לנצלו עד דצמבר 2017, החלוקה מותאמת לגודל ולהתפלגות אוכלוסיית ניצולי בישראל.

עיקר המאמצים של העובדים המגויסים יופנו להעלאת המודעות בקרב הניצולים לזכויותיהם תוך סיוע בהליכים הבירוקרטיים הנדרשים למימוש צרכים מיוחדים כמו: טיפולי שיניים, רכישת מכשירי שמיעה, עזרי ראיה, עזרים אורתופדיים, אמצעי מיגון, ציוד ביתי ועוד.

במקביל יושק קמפיין פרסומי להגברת המודעות למיצוי הזכויות העומדות בפני הניצולים.

שר העבודה והרווחה חיים כץ: ? אנו חייבים להגביר את הקצב ולא לאפשר מצב שבו יש כסף אבל בגלל בירוקרטיה ניצולי השואה לא ממשים זכויות. השנה עוגנו בבסיס התקציב של המשרד 40 מליון ש''ח לרווחת הניצולים, במטרה להעניק מענה מקיף לתחושת הבדידות שמלווה אותם, לנושא הביטחון התזונתי וכן לצרכים הרפואיים. אני קורא לרשויות המקומיות לאייש במהרה את התקנים החסרים למיצוי הזכויות.

כלל השירותים לניצולי השואה מוענקים להם ללא מבחן הכנסות וכל ציבור ניצולי השואה יכול ליהנות מן השירותים ללא התניה במצב כלכלי ירוד. המשרד מעניק את מלוא המימון לשירותים ללא צורך בהשתתפות הרשות המקומית. כמו כן יכולים הניצולים לבחור להשתתף בכמה תוכניות ללא כל הגבלה, גם לפעילויות ושירותים שמעניק המשרד לכלל האזרחים הוותיקים בקהילה וגם ליותר משירות ייחודי אחד לניצולי השואה.

בהנחיית השר כץ, בשנה החולפת עובדי משרד העבודה והרווחה והביטוח הלאומי הפעילו פרויקט מימוש זכויות בתחום הסיעוד והחשמל הכולל פנייה לכל אותם ניצולים שנמצא כי אינם ממצים זכויות בהם למעלה מ-4000 ניצולי שואה שכלל לא מוכרים בביטוח הלאומי ולמעלה מ- 3000 ניצולים זכאים לתוספת שעות סיעוד מהקרן לרווחת ניצולי השואה אך אינם ממשים את זכאותם- 6,400 ניצולי שואה מימשו את זכאותם להנחה של 50% בחשמל ולמעלה מ- 8000 ניצולים קיבלו תוספת שעות סיעוד

נושאים: משרד הרווחה, ניצולי השואה, בית שמש
שר הרווחה והעבודה
שר הרווחה והעבודה
שר הרווחה והעבודה
שר הרווחה והעבודה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: