משרד הפנים דורש מהעירייה להאריך את הסדר תכנית ההתייעלות

כישלון הניהול הכספי של עיריית בית שמש מהדהד מדן ועד אילת, שלוש שנים בהם קיבלה העירייה כל סיוע כספי, מענקי שר, מענקים לכיסוי גירעון, מענק חד פעמי וגם העלאה חריגה של ארנונה בדמות תוספת 5% לא סייעו לעירייה להתאזן, והיא היום במצב מחייב של הארכת הסכם להסדר התייעלות.

אבוטבול וברדוגו
אבוטבול וברדוגו

המינהל לשלטון מקומי במשרד הפנים, כופה תכנית התייעלות נוספת על עיריית בית שמש. זאת עקב העובדה שהיא אינה מצליחה לעמוד במטרות אותן הציבה לעצמה הסדר ההתייעלות עליו היא חתומה כבר משנת 2016. עיריית בית שמש במשך שלוש שנים לא מצליחה לעמוד בתכנית למרות שקיבלה כל הסיוע הכספי וההדרכה ממשרד הפנים ובמיוחד את האישורים לנהוג על פי אמות ודרישות כלכליות.

כפיית תכנית התייעלות ארוכת טווח כמו שנכפית עתה על בית שמש לא ידועה בשום עיר בארץ, והדבר מהדהד מדן ועד אילת להוכיח כי העיר בית שמש התנהלה בשיטת המכולת והסמוך...

העירייה חתמה בשנת 2016 , על התחייבות לבצע הסדר התייעלות במלואו במשך שנתיים, 2015-2016. בשנים האלה קיבלה העירייה מענקים לכיסוי גירעון, בדמות מענקי שר, מענק חד פעמי, וכן היתרי אשראי וסיוע נוסף כדי להגיע להתייעלות. בשנת 2016 קיבלה העירייה גם אישור להעלות את הארנונה בעיר בשיעור חריג מעבר לתוספת הקבועה בחוק ההסדרים, תוספת של 5% כדי להתמודד עם הגירעון . עתה נראה כי גם שליחת יד זו לכיסי התושבים שהניבה כמה מיליונים ויותר בכל שנה לא סייעה לעיריית בית שמש להגיע לתקציב מאוזן.

היום מאשר לנו משרד הפנים כי העירייה לא עומדת בתנאים האלה ולפיכך עליה להמשיך בתכנית התייעלות גם בשנה (ים) הקרובה (ות). משרד הפנים לא יכול לנקוב באורך הזמן, שכן גם תקציב 2018 טרם אושר, והדוח התקציבי המבוקר בידי רו"ח טרם נבדק במשרד הפנים.

ד"ר עליזה בלוך אם תזכה בבחירות הקרובות תמצא כאן אדמה חרוכה, מלאה חובות ונקבים אותם תצטרך למלא במקורות עליהם לא חשבו אבוטבול את ברדוגו.

ב-2016 התחייבה עיריית בית שמש בפני המינהל לשלטון מקומי לגייס לפחות את כל סכומי המקורות לכיסוי הצעת התקציב בתכנית ההתייעלות. העירייה לא עמדה בהסכם זה ומשכך נדרשת עתה להאריך את תכנית התייעלות בעוד מספר שנים לפחות. לא ברור מה גובה החוב האמיתי של העירייה, ועל כמה הוא עומד עכשיו. יש מי שמעריך כי יתרת החובות עברה את גבול המאתיים מיליון ₪. סכום זה כולל את הגירעון המצטבר והגירעון בתברים.

נושאים: משרד הפנים, עיריית בית שמש, משה אבוטבול
אבוטבול וברדוגו
אבוטבול וברדוגו
אבוטבול וברדוגו
אבוטבול וברדוגו
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
משרד הפנים דורש מהעירייה להאריך את הסדר תכנית ההתייעלות
קשקשנותנכתבה ביום רביעי, 19 בספטמבר 2018, 12:54

בשחיתות הגזבר וראש העיר הולכים בין הטיפות אין תקציב ואין כלום ומשרד הפנים בראשות ש'ס משחקים גם את המשחק הכל מושחת ומשחק מכור