מצפה איתי בכניסה למושב אדרת- הוסיפו ליומני הטיולים

יוצאים לטייל בעמק האלה, אל תפספסו, פינת חמד, מצפה איתי, ע"ש איתי שלמה מורנו בן מושב אדרת שנפל בקרב על קיבוץ זיקים- מקום מזמין ומרגש המספר על קשר בין אדם למולדתו. לא תתחרטו...

מצפה איתי- נוף קסום לזכור גיבור
מצפה איתי- נוף קסום לזכור גיבור

מטיילים בעמק האלה, באים לגבעת הטורמוסים, תל שוכה, ואולי סתם לראות ירוק, מומלץ לכם על עוד פינה צופה פני העמק- עמק עדולם- מצפה איתי שלמה.

המצפה נושא את שמו של גיבור ישראל איתי שלמה הי"ד לבית מורנו שנפל בקרב גבורה בזיקים מול מחבלים ימ"ש. הוריו של איתי ז"ל, תמי ומשה מורנו תושבי הישוב אדרת בחבל עדולם, מאמצים את המצפה וביחד עם קבוצת בני נוער, גרעין הנוער המצויין של אדרת, החליטו לעשות מעשה לאמץ, לחדש ולרענן את המצפה ולהשמישו לטובת בני היישוב ולטובת המטיילים הרבים הפוקדים את האזור. מיקום המצפה בכניסה לישוב ממנו נשקף אחד הנופים היפים באזור, נוף ילדותם המשותף של איתי שלמה הי"ד וטל רעייתו שתיבדל"א. את בניית המצפה הובילו אחיו של איתי ז"ל, עדי ואיתן, מתוך היכרות עמוקה עם אחיהם שאהב טבע ונוף, ידע להכיר כל נקודה בארץ ולהגיע אליה מבלי להזדקק לשירותי וייז ובעיקר בעיקר אהב את המולדת שבה רקם להגשים את חלומותיו.

מהמצפה ניתן לצפות לכיוון בית שמש החדשה, כולל שכונות רמה ד ונווה שמיר, הרי ירושלים, הרי חברון, נופי הישובים אביעזר ונווה מיכאל, בעמק מונח קיבוץ נתיב הל"ה. נוף הררי ירוק, מלא סיפורי היסטוריה וגבורה. שם בעמק עברה שיירת הל"ה בדרכה לעזרת הנצורים בגוש עציון בימי תש"ח. הטבע תורם את חלקו, ומכאן, מהמצפה הקסום הזה נשקפים מטעים, עצי רימונים, והרבה שדות ירוקים, בצבעי ירוק משתנים.

במצפה הוצבה יד לזיכרון ועליה סיפור גבורתו של איתי הי"ד. "איתי התגייס ליחידת מגל"ן בשנת 2018. לאחר שחרורו פנה לעבוד במשרד הביטחון. כאשר פרצה המלחמה (6 באוקטובר 2023) קיבל שני צווי התייצבות, מהצבא וממקום עבודתו. איתי בחר להיענות לצו הצבאי על אף הסכנה הכרוכה בכך.

בתאריך כו' בתשרי השתפ"ד- ארבעה ימים לאחר שגויס למילואים- 11.10.2023 נהרג איתי בהיתקלות עם מחבלים בזיקים. איתי הסתער, לחם בכל כוחו, הגל על חבריו לצוות ובכך מצא את מותו".

איתי גדל התחנך במושב אדרת לאורך שנותיו, בן 24 בנופלו. הותיר אחריו זוג הורים, רעיה ושלושה אחים קטנים.

כאמור בימים האחרונים עמלים חבריו למושב, חברי ילדות, נוער מבני המקום שהכירו ובילו במחיצתו שעות לנקות, לנקש, לחדש, לארגן מחדש, לשפץ להוסיף ולנטוע במצפה.

אתם מוזמנים לטפס מעט בכביש העולה לישוב, ממש בכניסה תמצאו פינת חמד להתרענן ליהנות ובעיקר לדעת ולהכיר סיפור גבורה של לוחם גיבור איתי שלמה מורנו שנפל על קידוש ה בהגנת הארץ ויושביה.

בקרוב חנוכת המצפה.

יהי זכרו ברוך.

נושאים: מש מורנו, איתי שלמה היד, אדרת, עמק עדולם
מצפה איתי- נוף קסום לזכור גיבור
מצפה איתי- נוף קסום לזכור גיבור
מצפה איתי- נוף קסום לזכור גיבור
מצפה איתי- נוף קסום לזכור גיבור
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: