מעשה השחתה חמור בפעוטוני בזק

המבנה הושכר לעמותה חרדית לתפעל פעוטונים, ביום השבת אירעה התפרצות בעקבותיה הושחת ציוד יקר ערך. המעבדה לזיהוי פלילי אספה עדויות. שורה של גינויים מקיר לקיר.

השחתה
השחתה

מעשה השחתה הכולל התפרצות בכוח לתוך פעוטוני בזק נחשפת כאן בכל חומרתה. דרך חלון מוסתר בגב הבניין נכנסו הפורצים והחלו במסע השחתה בכיתות הפעוטון. ברור כי ההתפרצות לא נועדה לגנוב כסף, שכן באחת המגרות בהן היה הכסף, לא הרבה, נותר כל סכום הכסף כפי שהעידה מנהלת המעונות. הפורצים השחיתו את הוילון באמצעות סכין יפנית, עברו משם אל חדר המנהלת ואספו וזרקו את כל המפתחות של כיתות הפעוטונים. קופסת המפתחות נותרה במקום ריקה. כבלי הרשת בחדר נותקו, כמו כל כבלי החיבור של מכונת הצילום הפקס ומערכת המחשוב. הפורצים פתחו קופסאות גואש ושפכו אותן על הרצפה, וכאשר הגיעו לחדר הכנת האוכל לתינוקות שפכו את קופסאות המטרנה על הרצפה. בחדרים אחרים פשוט השחיתו ופיזרו מכל הבא ליד, כאשר לא שוכחים למרוח במקומות לא מעטים צבעי גואש. לטענת המנקים במקום, התמונה מזעזעת מאוד וכואבת במחשבה על כל ההשקעה שהושקעה במקום.

קבוצת בני תורה התאספה במוצ"ש מיד עם קבלת הידיעה כדי להכשיר את המקום מחדש והכינו לעבודה לקראת מחר בבוקר.

ההשחתה לא נגמרה רק בפיזור אבקת המטרנה או הגואש, אלא בין גרמי המדרגות בקומה התחתונה שפכו דלי צבע.

המעבדה לזיהוי פלילי של המשטרה הגיעה למקום, מיד עם קבלת ההודעה אספה עדויות, מצאה סימני פריצה וכן צילמה תיידה כל המראות מהגן. להערכה מדובר בקבוצת נערים שנכנסה במטרה להליט במקום טרור ופחד.

למזלם של הפורצים, מערכת טלויזיה במעגל סגור לא החלה לפעול והיא עדיין לא מחוברת למוקד מעקב, שכן לו פעלה המערכת היה תיעוד לכל המעשה המזוויע.

האם מתחילה מלחמה על בית שמש? לקבוצת ההורים החרדית שהתייצבו במוצ"ש לנקות את מעשי הטינופת שהשאירו אחריהם פורצי הפעוטונים אין ספק. "יש מי שלא רוצה אותנו כאן בשכונה ובכלל בעיר".

חבר מועצת העיר, שלמה ברילנט מסיעת דגל התורה קיבל הודעה והזמין אותי לסיור במקום להיווכח במו עיני. ברילנט הוציא הודעת גינוי: ״בתדהמה וזעזוע ביקרתי הערב במעון במתחם בזק בעיר הותיקה

שם בוצע השחתה של מעון פרטי לגיל הרך במהלך שבת קודש מקום שאמור להיות מעל כל מחלוקת. ההשחתה והוונדליזם עברו כל גבול וצריך להתייצב באחדות גמורה בגינוי כל פגיעה ברכוש הזולת, קל וחומר השחתה מול ההשקעה הכספית והרגשית בטובת התינוקות והפעוטות״

מה בדיוק חיפשו הפורצים להשיג? עתה כאשר המשטרה עורבה אין ספק שהיא תקדיש תשומת לב מרובה לעניין לחקור ולמצוא את האחראים למעשה.

להלן עוד לקט מהתגובות שאספנו בשעת הלילה למעשה הזוועה בפעוטוני בזק.

סגני ראש העיר, הממונה על החינוך ישעיהו אענרייך התקשר אישית לפעיל החרדי אליהו גולדברג . הנה דבריו: "ראוי לכל גינוי. שוחחתי עם אליהו גולדברג. ועודדתי אותו. אני מקווה שהמשטרה תשים ידה על הנערים."

סגן ראש העיר משה שיטרית חושף שהמעשה הזה בפעוטוני בזק לא מדלג על מקומות גם בעיר הוותיקה. "צריך לעשות סוף לשוטטות ולוונדליזם. רק בשבוע שעבר התקשרו אליי מדריכי בית"ר וסיפרו לי שפרצו להם לסניף והשחיתו ציוד."

חיים זמורה מצטרף לגינוי של חברו, שלמה ברילננט שהיה הראשון לגנות. " אני מצטרף לגינוי של שלמה ואברהם מעשה ונדליזם שמחזיר אותנו לימים אפלים שכולנו רוצים לשכוח אותם אך לצערנו זה חזר על עצמו מעשה פשע בל יתואר".

הרב ניסים בריח מהבית היהודי אומר: "אכן כל פגיעה ברכוש ציבור ראויה לגינוי , ק"ו במעון."

חברו לסיעה ישראל מנדלסון אומר: " כל השחתה לרכוש ציבורי ופרטי ראוי לגינוי חזק ככל האפשר.

אני ראש הראשונים לגינוי ודורש למצות את הדין עם הפושעים האלו, אבל חברים שלא נטמון את הראש בחול כל הגרפיטי על קירות הרחוב נגד ראש העיר או חברנו שמעון גולדברג זה השחתה ובזבוז כספי ציבור והפרט כאחד.

חייבים לנקוט ביד קשה עם כל מעשה שכזה ולגנות בשם העירייה כל דבר של השחתת רכוש או מעשה בריונות מכל סוג שהוא. אם היינו מגנים ונוקטים פה ביד קשה פה אחד וכל העירייה ביחד אולי היינו חוסכים מאיתנו עלבון ועוגמת נפש כמו שקרה השבת במעון כי היו מפחדים מהתגובה של העירייה והלחץ על המשטרה לטיפול חמור בעניין."

ומה עם ראש העירייה עליזה בלוך? כאמור אנחנו העברנו לה תמונות מהזירה וביקשנו תגובתה. היא העדיפה להעביר דבריה לאליהו גולדברג הפעיל החרדי בשכונה. מה נאמר בשיחה? איש התקשורת והעיתונאי החרדי בצלאל קאהן מציע לה שתפרסם את זה בפומבי.

המשנה לראש העירייה הרב מלאכי כי טוב כותב כך: לא דורש גינוי מאף אחד, ולא מסכים שידרשו ממני גיבוי או גינוי של אירועים שלא היה לי חלק בהם, לא על גרפיטי, לא על הפגנות תושבים, לא על הריסה של בית כנסת לא על אלימות חייתית של שוטרים ולא על ונדליזים במעון חרדי. עם כל הכבוד לנו הגינויים שלנו לא מעלים ולא מורידים. כל מי שיכול לעשות משהו שישפר כאן את המצב באמת וישמח את כולם, ויפתור בעיות באמת, ולא רק באוירה - שיעשה (עושים, ואפשר תמיד לעשות יותר), לצערי אני לא כל כך בטוח שהמשטרה תפעל ביעילות. צריך להודות לה' שלא היו ילדים שם בזמן הפיגוע."

נושאים: פעוטונים חרדים, בית בזק, בית שמש הוותיקה
השחתה
השחתה
השחתה
השחתה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: