מי התחבר עם מי בהסכם עודפים?

אלפי קולות ילכו לפח האשפה בתום חלוקת המנדטים הראשונית. שש מפלגות העדיפו לא לחתום הסכמי עודפים. גם בחלוקת העודפים מסתמן תיקו בין היריבים לראשות, כל הפרטים כאן.

בחירות 2024
בחירות 2024

הסכמי עודפים בין סיעות מקומיות מוגדרים על פי חוק הרשויות המקומיות כאמצעי הניתן בידי סיעות - שעברו את רף 75% ממכסת הקולות הנדרשים לטובת מושב במועצה (לצורך חישוב מניין המושבים נספרים הקולות של הסיעות הקשורות יחדו) - להגדיל את מספר המושבים שלהן במועצה. דוגמה לתועלת בהסכם היא במקרה בו סיעות שחתמו על הסכם קיבלו 140% ו-160% מהמודד (מספר הקולות הכשרים השווה למושב במועצה) ויחדיו יתחלקו בשלושה מושבים במועצה במקום בשניים אילולא היו חותמות על הסכם זה.

רק שש רשימות מתוך 11 רשימות בבית שמש התחברו בהסכם עודפים. החוק מאפשר להעביר עודפי קולות לאחר החלוקה למנדטים, מי שזכה ליותר קולות, מקבל את העודף ממי שמפלגתו חתומה עמו ובתנאי שיש עודף קולות.

רשימות המועמדים המפורטות להלן התקשרו ביניהן לשם חלוקת מנדטים.

רשימת מועמדים אשר כינויה הוא: בית שמש מאוחדת בראשות עליזה בלוך וסימנה: ע עם רשימת מועמדים אשר כינויה הוא: הציונות הדתית - הבית היהודי בראשות נתי גבאי וסימנה: טב

הסכמי עודפים הם גם כלי המאפשר לסיעות לעגן שיתופי פעולה עתידיים, לדוגמא במקרה אצלנו בעיר, רשימת מועמדים אשר כינויה הוא: הבית שלנו בראשות רינה הולנדר וסימנה: ב עם רשימת מועמדים אשר כינויה הוא: הליכוד בראשות שלום אדרי וסימנה מחל. הקשר ההדוק בין שני הגופים האלה נפרם כאשר הליכוד ממליצה על המועמד אבוטבול בעוד הבית שלנו ממליצה על עליזה בלוך.

רשימת מועמדים אשר כינויה הוא: קהילות אגודת ישראל בית שמש וסימנה: ג עם רשימת מועמדים אשר כינויה הוא: התאחדות הספרדים שומרי תורה תנועתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל וסימנה: שס.

שאר הרשימות, חמש בסה"כ, דגל, כוח, בני תורה, בית שמש ליברלית, ודרך הרשימה הכלל חרדית רמת בית שמש לא חתמו הסכם ולכן עודפי הקולות של הרשימות האלה, מספרם יתבטא בין אלפי קולות, פשוט יכו לפח.

נושאים: בחירות 2024, בית שמש, מטה הבחירות המרכזי, משרד הפנים
בחירות 2024
בחירות 2024
בחירות 2024
בחירות 2024
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: