דווקא, מי שיכנס לאתר האינטרנט של עיריית בית שמש וירצה להתעניין בנושא מיחזור יגלה הפתעה, עשוי למצוא פרטים משביעי רצון ומאיר עיניים על מצב המיחזור בעיר, מאיסוף בגדים, ועד בקבוקים. מתברר שזו רק תחפושת, כי האמת רחוקה מאוד מהתיאור שמופיע באתר...
תבחנו אותנו, צאו לרחוב שלכם, וחפשו למשל, פח הטמנה לנייר עיתונים, או פח לאיסוף בקבוקי זכוכית, או אפילו מיכלים למיחזור בגדים. כן כאלה מופיעים באתר העירייה. היכן מצאנו:
איסוף בדים: ביג, בכניסה למרכז ביג בניין העירייה, הרצל 6 מול בניין העירייה מ"מ שיינפלד, רח' ראובן 99, בחניון ביכ"נ 'עטרת שלום' חפציבה, בן איש חי 28 פינת חפץ חיים, נהר הירדן , נהר הירדן פינת ריב"ל 2, מ"מ רמב"ש, נחל קישון 44 ברחבת המרכז המסחרי פארק דולב, נחל דולב 19 בצומת עם רח' נחל איילון.
רציניים? בעיר בת 200 אלף תושבים רק 7 ריכוזים לאיסוף?
ומה שיש באיסוף בדים אין בשאר הנשאים. היכן הכתובת לאיסוף בקבוקים? אמנם יש חצרות בתים שאוספים בתים למיחזור, ב'פזורה' אין מיכלים כאלה. ממש כמו מיכלי איסוף לעיתונים. פעם בקרבת ביתנו, מרחק רחוב אחד, היה מיכל איסוף נייר. עלה על גדותיו, פונה ללא השב.
ביקשנו רק מה שמופיע באתר העירייה, לא יותר. יש אחראי על המיחזור בעיריית בית שמש, זה תפקידו. תפקידו לסייר ולערוך בדיקות זמינות והיתכנות ברחובות. האם הוא עושה זאת? האם שכרו קשור לכמויות הפינוי? אגב כל פינוי כזה מקטין את הצורך בפינוי טונות של אשפה. בית שמש ממחזרת רק 7.5% מכמויות האשפה האדירות למיחזור. הנתון הנמוך ביותר מבין הערים הגדולות. שאר האשפה מועברת להטמנה, מה גורם לתשלום עבור מסוע והטמנה, מיליוני שקלים.
ואיפה החינוך? ואיפה כדור הארץ? זה לא מעניין איש, והאבסורד הוא שהמשרד לאיכות הסביבה עוד נותן כסף לעיריית בית שמש כדי 'לשפר את פינוי האשפה. ביקשנו תגובת הממונה על שפע שהתופעה הזו מונחת לפתחו. כאשר תגיע נפרסמה.







