מטרד הברחשים והיתושים הצפויים אצלנו

הדברת היתושים אינה מונעת לחלוטין הימצאות יתושים בסביבתכם, על כן היחידה לאיכות הסביבה מבקשת מהתושבים לנקוט במספר אמצעים על מנת להפחית את המטרד ולמנוע מפגעי יתושים בעיקר את יתוש "הנמר האסייתי" שמתרבה בחצרות הבתים ובמקווי מים קטנים בתקופה הקרובה.

מחלקת הסברה איכות הסביבה
מחלקת הסברה איכות הסביבה

עם בוא האביב, לבלול הצמחייה והתחממות האוויר מתחילה עונת דגירת הברחשים והתרבותם. הברחשים מופיעים בשטחים הפתוחים המקיפים את בית שמש ומטה יהודה. האביב מביא עמו גם תופעות פחות נעימות-נחילי ברחשים. הברחשים הם חרקים קטנים המהווים תופעת טבע טורדנית ומוכרת לאוכלוסייה, התופעה נפוצה ברחבי הארץ בעונת הקציר. הברחשים צפויים להישאר באזורינו בשבועות הקרובים ולאחר מכן ייעלמו. נוכחותם גורמת ומלווה באי נעימות אך הימצאותם אינה מסוכנת וזאת על פי בירור עם המשרד להגנת הסביבה. כמו כן, אין הנחיות לרשויות בעניין. מלבד הברחשים ישנו מטרד היתושים. ננקטות מספר פעולות למזעור מטרד היתושים בניהם

הדברת יתושים בנחלי ובמקווי מים באופן סדיר באמצעות מדביר אשר מוסמך על ידי המשרד להגנת הסביבה. עבודת המדביר מתבצעת על ידי מינהל התפעול אשר מפעיל את המדביר ומפקח על עבודתו. התלונות מתקבלות במוקדי הרשויות ומטופלות כנדרש במטרה לצמצם את מפגעי היתושים ברחבי העיר והמועצה. היחידה לאיכות הסביבה מבצעת ניטורים קבועים במקורות מים לביצוע הדברה.

בין מיני היתושים נמצא יתוש "הנמר האסייתי" אשר חדר לארצנו בשנים האחרונות וגורם למטרדי עקיצות לבני אדם בעיקר בשעות היום. היתוש מתרבה ומתפתח בחצרות בתים, במקורות מים עומדים וקטנים כמו דליים, בריכות ותחתיות עציצים.

יש לציין כי הדברת היתושים אינה מונעת לחלוטין הימצאות יתושים בסביבתכם, על כן היחידה לאיכות הסביבה מבקשת מהתושבים לנקוט במספר אמצעים על מנת להפחית את המטרד ולמנוע מפגעי יתושים בעיקר את יתוש "הנמר האסייתי" שמתרבה בחצרות הבתים ובמקווי מים קטנים בתקופה הקרובה.

לייבש ולמנוע היקוות של מקורות מים העומדים במקלטים, על גגות הבתים, בחצרות הבתים, דליים, צמיגים, בריכות ותחתיות עציצים. ריקון כלי הקיבול הקטנים פעם בשבוע יפתור את הבעיה. להתקין רשתות בחלונות ככל שניתן למניעת כניסת יתושים לביתכם. להשתמש באמצעי הגנה המאושרים על ידי משרד הבריאות. כך נעביר את ערבי הקיץ בנעימים

יש לציין כי תחתית של עציץ יכולה לייצר כמאה יתושים אשר השפעתם המידית מורשת בסביבה הקרובה. במידה ואינכם יכולים לטפל במטרד יתושים וברחשים משמעותי יש לפנות ולהודיע למוקד 106, המוקד העירוני על מקורות מים עומדים בסביבת המגורים שלכם.

נושאים: איכות הסביבה, אבי ברכה, בית שמש, מטה יהודה
מחלקת הסברה איכות הסביבה
מחלקת הסברה איכות הסביבה
מחלקת הסברה איכות הסביבה
מחלקת הסברה איכות הסביבה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: